  • 1. Data: 2004-09-23 16:53:50
    Temat: Wprowadzenie w błąd przez 112
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Idę sobie dzisiaj ulicą i widzę, że sygnalizator świetlny ma zbitą
    szybkę. Jako porządnym obywatel zadzwoniłem na 112 celem poinformowania
    ich o tym fakcie. Kobieta podała mi "bezpłatny numer 9656", który po
    zakończeniu rozmowy z tym numerem okazał się jednak płatny. Pytam
    z ciekawości, bo nie mam czasu ani ochoty gryźć się o 50 groszy.
    Do kogo powinienem zgłosić się po swoje 50 gr? Do przełożonego
    operatorki numeru 112 czy do swojego operatora GSM?

    --
    Adam Wysocki, W-wa * http://www.gophi.info/ * news://news.gophi.info
    GG 1234 * GSM +48508878856 * g...@l...net.pl * g...@g...pl

  • 2. Data: 2004-09-23 17:16:08
    Temat: Re: Wprowadzenie w błąd przez 112
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzyttkownik Adam Wysocki <g...@s...tpi.pl> w poscie
    news:gophi.9094@news.apcoh.org napisal, co nastepuje:

    "bezpłatny numer
    > 9656", który po zakończeniu rozmowy z tym numerem okazał się jednak
    > płatny.

    Z NORMALNEGO telefonu jest zapewne bezplatny.
    Bylo dzwonic z komorki ???

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna.
    Korepetycje i konsultacje przez telefon.

  • 3. Data: 2004-09-23 18:57:25
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote:

    > Z NORMALNEGO telefonu jest zapewne bezplatny.
    > Bylo dzwonic z komorki ???

    To chyba oczywiste, że dzwoniąc pod 112 dzwonię z komórki.

    --
    Korea czy Japonia, pies czy kot dla mnie jedna świnia (C) Sosna @ CB

  • 4. Data: 2004-09-23 19:16:09
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > To chyba oczywiste, że dzwoniąc pod 112 dzwonię z komórki.

    Primo: nie jest to oczywiste (może w PL, ale generalnie 112 działa w
    KAŻDEJ sieci, również stacjonarnej) (<-poprawcie mnie, jeżeli się mylę)

    Secundo: U nas 112 w 99% przypadków = 997

    Tertio: W normalnym kraju to pani od 112 dzwoni na 'bezpłatny numer', bo
    ona nie pracuje w policji, tylko w sztabie zarządzania kryzysowego czy
    czymś podobnym i zajmuje się obsługą wszelkich zdarzeń zagrażających
    bezpieczeństwu społeczeństwa. Ale u nas tego nie ma.

    Dobrze, że jest 112=997, bo zagraniczni goście mają większą szansę
    przeżycia. I to właściwie wszystko na temat tego numeru, co można
    powiedzieć.

    chester

  • 5. Data: 2004-09-24 13:15:47
    Od: "Robertus" <r...@p...pl>

> [...]
    > Do kogo powinienem zgłosić się po swoje 50 gr? Do przełożonego
    > operatorki numeru 112 czy do swojego operatora GSM?

    Sprawdź cennik usług u swojego operatora i od razu będziesz wiedział. Ale
    większość numerów czterocyfrowych zaczynających się na 9 jest płatna ot
    chociażby taxi.

    --
    Robertus
    silver Accord 1.8 '01, oklejony, opodkładkowany

  • 6. Data: 2004-09-26 11:11:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...tpi.pl> napisał w wiadomości

    > To chyba oczywiste, że dzwoniąc pod 112 dzwonię z komórki.

    Dla pani spod 112 niekoniecznie, bo z reguły to ten sam aparat, co obsługuje
    997. 112 jest po prostu w telefonie komórkowym "podłączone" do 112.

  • 7. Data: 2004-09-26 19:02:05
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Dla pani spod 112 niekoniecznie, bo z reguły to ten sam aparat, co
    > obsługuje 997. 112 jest po prostu w telefonie komórkowym "podłączone"
    > do 112.

    O, to ciekawe. Kiedyś zdarzyło mi się dzwonić z komórki pod 997 i nie
    musiałem czekać tyle, ile pod 112.

    --
    Adam Wysocki, W-wa * http://www.gophi.info/ * news://news.gophi.info
    GG 1234 * GSM +48508878856 * g...@l...net.pl * g...@g...pl
    nawet najpiękniejsze nogi gdzieś się kończą... (C) Kominek 9.08.2003

  • 8. Data: 2004-09-26 19:38:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > O, to ciekawe. Kiedyś zdarzyło mi się dzwonić z komórki pod 997 i nie
    > musiałem czekać tyle, ile pod 112.

    Przypadek. Technicznie ta z cała pewnością jedna linia. W większych
    jednostkach czasem jest podzielone tak, że jedna osoba przyjmuje alarmowe z
    naziemnego, a druga z komórkowych. W mniejszych nie ma takiej możliwości, bo
    i tak jest jeden dyżurny, który to wszystko odbiera.