  • 1. Data: 2006-06-02 09:09:52
    Temat: zameldowanie a sprzedaż mieszkania
    Od: "lita" <l...@o...eu>

    Jestem zameldowana w mieszkaniu rodziców od ponad 20 lat, i mieszkam z nimi.
    Podejrzewam, że rodzice chcą zamienić lub sprzedać mieszkanie na mniejsze.
    Mieszkanie jest własnością obojga rodziców i wykupione na własność, ale czysz
    płacony jest spółdzielni.
    Jaka jest moja sytuacja prawna w tym przypadku?

  • 2. Data: 2006-06-02 11:00:26
    Temat: Re: zameldowanie a sprzedaż mieszkania
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    lita wrote:
> [...]
    > płacony jest spółdzielni.
    > Jaka jest moja sytuacja prawna w tym przypadku?

    Jesteś lokatorem mającym prawo tam mieszkać.
    Jeśli sprzedadzą mieszkanie, a ktoś je kupi, to razem z tobą.
    Najprawdopodobniej nowy właściciel przyśle ci pismo, że powinnaś się
    wyprowadzić i sprawa wyląduje w sądzie z wnioskiem o eksmisję jeśli tego
    nie zrobisz.
    I tu się praktyka kończy, bo i tak nie ma cię dokąd eksmitować.
    Jak ci gmina lub nowy właściciel zapewni inne lokum, to cię wówczas
    komornik przeniesie.

  • 3. Data: 2006-06-02 11:05:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    lita napisał(a):
> [...]
    > płacony jest spółdzielni.
    > Jaka jest moja sytuacja prawna w tym przypadku?

    Zameldowanie żadnych praw do mieszkania nie daje.

    KG

  • 4. Data: 2006-06-02 11:37:26
    Od: "lita" <l...@o...eu>

    > Jesteś lokatorem mającym prawo tam mieszkać.
    > Jeśli sprzedadzą mieszkanie, a ktoś je kupi, to razem z tobą.
    Czy nowy właściciel może np zażądać odemnie czynszu.
    Jakiej wysokości?

    Jaki musi być stndart tego lokum?

  • 5. Data: 2006-06-02 12:14:54
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    lita wrote:
    > Czy nowy właściciel może np zażądać odemnie czynszu.
    > Jakiej wysokości?
    Tak. W takiej jak sobie wymyśli, z tym, że są odgórne limity, które rząd
    wprowadził. Nie pamiętam.

    > Jaki musi być stndart tego lokum?

    Ma mieć ileś tam metrów na osobę i przynajmniej kibel na klatce z tego
    co pamiętam.
    I tak nie ma takich lokali nigdzie.

  • 6. Data: 2006-06-02 12:57:37
    Od: "lita" <l...@o...eu>

    Dzięki za odpowiedź.

  • 7. Data: 2006-06-02 15:00:03
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Ma mieć ileś tam metrów na osobę i przynajmniej kibel na klatce z tego co
    > pamiętam.
    > I tak nie ma takich lokali nigdzie.

    Czy bylbys w stanie podpowiedziec mi, ile minimalnie na osobe musi miec
    metrow taki lokal? I czy RAZEM z ta toaleta na klatce schodowej, czy bez?
    Bardzo mi ta informacja potrzebna.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 8. Data: 2006-06-02 17:23:38
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Tiger wrote:

    > Czy bylbys w stanie podpowiedziec mi, ile minimalnie na osobe musi miec
    > metrow taki lokal? I czy RAZEM z ta toaleta na klatce schodowej, czy bez?
> [...]

    na szybko tyle znalazłem w googlach.

    http://www.poradaprawna.pl/artykul.php?id=5386