  • 1. Data: 2006-06-02 07:34:11
    Temat: czy policja udzieli informacji?
    Od: rafalg <r...@s...pl>

    Sprawa wyglada tak: jeden pan pobil drugiego pana, pobity pan zglosil
    zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa na policje, ale teraz pan
    bijacy chcialby zalagodzic sprawe, pobitemu panu wynagrodzic niewielki
    uszczerbek na honorze i zdrowiu. Czy policja udzieli bijacemu panu nr
    telefonu do pobitego pana, albo czy moze panow ze soba skontaktowac?
    Dodam, ze pobity pan dostal zwolnienie lekarskie ponizej 7 dni, wiec
    odpowiednio przekonany bedzie wladny wycofac zawiadomienie..
    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2006-06-02 07:36:55
    Temat: Re: czy policja udzieli informacji?
    Od: "pavicus" <l...@l...pl>

    rafalg napisał(a):
> [...]
    > Dodam, ze pobity pan dostal zwolnienie lekarskie ponizej 7 dni, wiec
    > odpowiednio przekonany bedzie wladny wycofac zawiadomienie..

    Nie poda i nie skontaktuje.
    Gdyby tak sie stało to bardzo łatwo mogłoby dojść do "przekonania"
    niekoniecznie zgodnego z zasadami współżycia społecznego

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-06-02 11:26:49
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    rafalg napisał(a):
> [...]
    > uszczerbek na honorze i zdrowiu. Czy policja udzieli bijacemu panu nr
    > telefonu do pobitego pana, albo czy moze panow ze soba skontaktowac?

    Oczywiście, że nie. Dane ofiary sprawca (prawdopodobnie) pozna dopiero
    przy zapoznawaniu się z aktami.

    > Dodam, ze pobity pan dostal zwolnienie lekarskie ponizej 7 dni, wiec
    > odpowiednio przekonany bedzie wladny wycofac zawiadomienie..

    A ty chciałbyś, żeby komuś, kto cię pobił policja dała twoje dane, żeby
    mógł przyjechać z kolegami i cię "odpowiednio przekonać"?

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2006-06-02 16:25:04
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Pewnego razu rafalg nabazgrał(a):

    Dodam, ze pobity pan dostal zwolnienie lekarskie
    > ponizej 7 dni, wiec odpowiednio przekonany bedzie wladny wycofac
    > zawiadomienie.. Pozdrawiam Rafal

    Aha... Pobiłeś a teraz jeszcze chcesz ODPOWIEDNIO przekonywać ???

    ZauraK

  • 5. Data: 2006-06-02 19:30:52
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > telefonu do pobitego pana, albo czy moze panow ze soba skontaktowac?

    Tak, i jeszcze pomoze NAPROSTOWAC ZEZNANIE :P

    > odpowiednio przekonany bedzie wladny wycofac zawiadomienie..

    ROTFL, niezle...

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2006-06-02 20:47:18
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    Jesli biegły oceni obrażenia na poniżej 7 dni, to i tak sprawa zostanie umorzona.

  • 7. Data: 2006-06-03 00:00:54
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    rafalg wrote:

    > uszczerbek na honorze i zdrowiu. Czy policja udzieli bijacemu panu nr
    > telefonu do pobitego pana, albo czy moze panow ze soba skontaktowac?

    Skontaktować? Jasne - w sądzie ;->

    > Dodam, ze pobity pan dostal zwolnienie lekarskie ponizej 7 dni, wiec
    > odpowiednio przekonany bedzie wladny wycofac zawiadomienie..

    Albo dorzucić nowy zarzut ;->

    Następnym razem pomyśl, zanim zaczniesz wymachiwać rękami, bandyto.

  • 8. Data: 2006-06-03 07:53:24
    Od: rafalg <r...@s...pl>

    > Następnym razem pomyśl, zanim zaczniesz wymachiwać rękami, bandyto.

    Jestem ZAZENOWANY iloscia insynuacji jakie sie tu pojawily! A na koniec
    jeszcze epitet skonczonego kretyna... Ludzie, opamietajcie sie!! Nie
    znacie sprawy i jakim prawem ferujecie wyroki??? Wystarczyla prosta
    odpowiedz, a nie wdawanie sie w dywagacje o nieczystych intencjach.
    Specjalnie napisalem uproszczona wersje bezosobowa, zeby uniknac
    rozwleklych, niepotrzebnych dyskusji.

    Po pierwsze sprawa nie dotyczy mnie. Po drugie nie jest jednoznaczne kto
    pierwszy uderzyl, sprowokowal itp. Moj kolega jest oskarzony, ale dla
    swietego spokoju chce facetowi dac pare zlotych zeby ewentualnie sie nie
    procesowac, tracic czas i nerwy. Po trzecie nie napisalem, ze chce
    uzyskac adres poszkodowanego, tylko telefon, albo poprosic policje o
    skontaktowanie to znaczy - tu info dla analfabetow funkcjonalnych -
    posredniczenie w kontakcie, np za zgoda poszkodowanego!
    I rzeczywiscie, pomimo opinii domoroslych prawnikow, jak sie okazalo
    mozna sie skontaktowac z ofiara za posrednictwem policji, dowiedzialem
    sie o tym na komendzie.

    Pozdrawiam, zalecam umiar i czytanie ze zrozumieniem..

  • 9. Data: 2006-06-03 10:24:55
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    rafalg wrote:

    > Po pierwsze sprawa nie dotyczy mnie. Po drugie nie jest jednoznaczne kto

    Tak się tłumacz.

    > pierwszy uderzyl, sprowokowal itp. Moj kolega jest oskarzony, ale dla

    To rozstrzygnie sąd.

    > swietego spokoju chce facetowi dac pare zlotych zeby ewentualnie sie nie

    'Facet' nawet, jakby chciał, zgłoszenia wycofać nie może - może najwyżej
    zaakceptować ewentualne umorzenie lub zgodzić się na postępowanie
    mediacyjne.

    > procesowac, tracic czas i nerwy. Po trzecie nie napisalem, ze chce
    > uzyskac adres poszkodowanego, tylko telefon, albo poprosic policje o

    Jaaaaaaaaasne.

    > skontaktowanie to znaczy - tu info dla analfabetow funkcjonalnych -
    > posredniczenie w kontakcie, np za zgoda poszkodowanego!

    Na to odpowiedź dostałeś.

    > I rzeczywiscie, pomimo opinii domoroslych prawnikow, jak sie okazalo
    > mozna sie skontaktowac z ofiara za posrednictwem policji, dowiedzialem
    > sie o tym na komendzie.

    Nie "można się skontaktować z ofiarą" tylko:

    "Sąd, a w postępowaniu przygotowawczym prokurator, może z inicjatywy lub
    za zgodą pokrzywdzonego i oskarżonego, skierować sprawę do instytucji
    lub osoby godnej zaufania w celu przeprowadzenia postępowania
    mediacyjnego między pokrzywdzonym i oskarżonym."

    Art. 23a § 1 KPK

  • 10. Data: 2006-06-03 18:43:31
    Od: rafalg <r...@s...pl>

    > Tak się tłumacz.

    Nie tlumacze sie kretynie, tylko zdaje sprawe z faktow.

    > 'Facet' nawet, jakby chciał, zgłoszenia wycofać nie może - może najwyżej
    > zaakceptować ewentualne umorzenie lub zgodzić się na postępowanie
    > mediacyjne.

    Moze wycofac, jesli zwolnienie lekarskie jest krotsze niz 7 dni.

    > Jaaaaaaaaasne.

    Koles, wez sie opamietaj, ktos ci zerznal kota, naplul do garnka?

> [...]
    > lub osoby godnej zaufania w celu przeprowadzenia postępowania
    > mediacyjnego między pokrzywdzonym i oskarżonym."

    No to wiedz, ze w praktyce policja moze skontaktowac strony, zeby
    zawarly ugode na poczatkowym etapie sprawy.