  • 1. Data: 2006-06-02 06:58:22
    Temat: Faktura na kogoś innego niż umowa
    Od: "IRK" <r...@o...pl>

    Witam,

    Mam umowe z klientem na abonament za internet.

    Klient chce aby faktury były wystawiane na jakąś firme w innym mieście.
    Czy mogę mu taką fakturę wystawić ? bez podpisywania umowy z tą firmą lub
    jakieś informacji pisemnej od tej firmy?

    Dzięki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-06-02 07:08:09
    Temat: Re: Faktura na kogoś innego niż umowa
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    IRK napisał(a):
> [...]
    > Czy mogę mu taką fakturę wystawić ? bez podpisywania umowy z tą firmą lub
    > jakieś informacji pisemnej od tej firmy?

    Umowę musisz mieć. Raz - wymóg Prawa telekomunikacyjnego, dwa -
    zabezpieczenie własnych interesów.

    M.

  • 3. Data: 2006-06-02 07:29:26
    Od: "IRK" <r...@o...pl>

    > Umowę musisz mieć. Raz - wymóg Prawa telekomunikacyjnego, dwa -
    > zabezpieczenie własnych interesów.

    Umowa zgadza się - jest podpisana z Klientem - moim zdaniem aby wystawić
    fakture za internet muszę mieć umowe z osobą widniejącą na fakturze - ale
    może się myle?

    Tyluacja jest taka:

    Umowa na internet z Panem JAK KOWALSKI.
    Pan KOWALSKI chce fakture za ten internet na firme X (nie ma pieczątki tej
    firmy nawet)

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2006-06-02 07:38:01
    Od: "IRK" <r...@o...pl>

    > Później się okaże, że Pan Kowalski nie będzie płacił, a fakturę zanosi
    > firmie X do zapłacenia. A firma X nie ma pojęcia o co chodzi.

    Zgadzam się - ale czy jest jakaś ustawa lub prawo ktore tego zabrania ?

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2006-06-02 07:40:45
    Od: "Wojtek" <a...@a...lo>

  • 6. Data: 2006-06-02 07:41:32
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    IRK napisał(a):

    > Zgadzam się - ale czy jest jakaś ustawa lub prawo ktore tego zabrania ?

    artykul mowiacy o oszustwie i (probie) wyludzeniu(a)?

  • 7. Data: 2006-06-02 07:52:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    IRK napisał(a):

> [...]
    >
    > Umowa na internet z Panem JAK KOWALSKI.
    > Pan KOWALSKI chce fakture za ten internet na firme X (nie ma pieczątki tej

    Umowa z firmą X może mówić, że na zlecenie X. masz świadczyć usługi w
    miejscu zamieszkania Kowalskiego. Wtedy masz podstawy np. do żądania
    zapłaty.

    W przeciwnym przypadku zobowiązanym do zapłaty będzie zawsze Kowalski. I
    jedynie od niego możesz dochodzić swoich należności. Co więcej,
    wystawienie faktury na X. sugeruje, że świadczysz im usługi bez umowy,
    co jest niekorzystne dla obu stron (Ty - PT, oni - powiązanie faktury z
    kosztami czyli potencjalne kłopoty z US). No i pozostaje problem - jest
    umowa z Kowalskim, nie ma faktur dla Kowalskiego - czyli szara strefa ;-)

    M.

  • 8. Data: 2006-06-02 08:09:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.06.2006 IRK <r...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > Czy mogę mu taką fakturę wystawić ? bez podpisywania umowy z tą firmą lub
    > jakieś informacji pisemnej od tej firmy?

    1. Firma na którą będziesz wystawiał faktury nie będzie musiałą ich płacić,
    bo niby z jakiej racji? To tak jakbym ja się umówił z TP S.A. że będziesz
    płacił za mój telefon ;-)

    2. US będzie miał uzasadnione pretensje, dlaczego nie wykazujesz przychodu
    ze świadczenia usługi temu klientowi, z którym masz umowę.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 9. Data: 2006-06-02 21:00:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    IRK [###r...@o...pl.###] napisał:

    Powinieneś mieć umowę z tamtą firmą, by wystawiać takie faktury.
    Inaczej w wypadku kontroli krzyżowej organa skarbowe postawią Ci
    zarzut wystawiania fałszywych faktur.

  • 10. Data: 2006-06-02 21:09:35
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > IRK [###r...@o...pl.###] napisał:
    >

    > Powinieneś mieć umowę z tamtą firmą, by wystawiać takie faktury.
    > Inaczej w wypadku kontroli krzyżowej organa skarbowe postawią Ci
    > zarzut wystawiania fałszywych faktur.

    Krzyżowa kontrola polega na odwrotnej zależności - czy faktura
    zaewidencjonowana w koszty ma swoje odzwierciedlenie u wystawiającego.
    Znaczący odsetek faktur, szczególnie przy jednoosobowej DG, może w ogóle
    nie byc księgowany przez odbiorców, bo chociażby doszli do wniosku, że
    wydatek ten nie stanowi kosztu.

    M.