  • 1. Data: 2006-10-03 16:17:31
    Temat: Re: zameldowanie a samochód...
    Od: r...@i...pl

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Może, może, tylko to wykracza poza "standardowe procedury" i tępe biurwy
    > się gubią.
    >
    > Należy żądać odmowy na piśmie.
    >
    > Inna sprawa, że jeśli ktoś gdzieś faktycznie mieszka, powinien się tam
    > zameldować. Oczywiście jeśli mieszkają w swoim formalnie nie ukończonym
    > domu - zameldować się nie mogą. I jest to jeden z przypadków, kiedy
    > prawidłowym adresem zameldowana jest "brak" ;)

    niestety nie masz racji.
    dowód rejestracyjny wydaje urząd właściwy dla miejsca zamieszkania.
    miejsce zamieszkania w urzędzie możesz wykazać TYLKO stałym
    meldunkiem. czyli - nie dostaniesz ani prawka, ani dowodu
    rejestracyjnego bez meldunku. znam sprawę z autopsji.
    jeśli znasz sposób na wyjście z tej sytuacji, to będę wdzięczny.
    na prośbę o podstawę prawną, panie w okienkach mają odpowiedzie
    rozporządzenia pod ręką

    pzdr
    Remik Furmanek

  • 2. Data: 2006-10-03 16:27:37
    Od: wombi <j...@d...pl>

    r...@i...pl napisał(a):
    > miejsce zamieszkania w urzędzie możesz wykazać TYLKO stałym
    > meldunkiem. czyli - nie dostaniesz ani prawka, ani dowodu
    > rejestracyjnego bez meldunku.

    Mój kuzyn nie dalej niż 3 tygodnie temu odebrał prawo jazdy bez
    wpisanego jakiegokolwiek adresu.I meldunek nie był potrzebny.

  • 3. Data: 2006-10-03 16:46:00
    Od: r...@i...pl

    wombi napisał(a):

    > Mój kuzyn nie dalej niż 3 tygodnie temu odebrał prawo jazdy bez
    > wpisanego jakiegokolwiek adresu.I meldunek nie był potrzebny.

    wniosek z tego taki, że co urząd to inne prawo. w warszawie nie ma na
    to szans. od roku próbuję, i nic z tego. tylko dowód bez meldunku
    udało mi się dostać.

    Remik Furmanek

  • 4. Data: 2006-10-03 16:51:23
    Od: wombi <j...@d...pl>

    r...@i...pl napisał(a):

    > wniosek z tego taki, że co urząd to inne prawo. w warszawie nie ma na
    > to szans. od roku próbuję, i nic z tego. tylko dowód bez meldunku
    > udało mi się dostać.

    A jakich argumentów używają w Wydziale Komunikacji?I jakie
    rozporządzenie wg nich stanowi,ze nie można otrzymać dowodu
    rejestracyjnego bez meldunku?

  • 5. Data: 2006-10-03 17:18:05
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    r...@i...pl wrote:
    > miejsce zamieszkania w urzędzie możesz wykazać TYLKO stałym
    > meldunkiem.

    Podstawa prawna?

    > nie dostaniesz ani prawka, ani dowodu rejestracyjnego bez meldunku.

    Podstawa prawna?

    > na prośbę o podstawę prawną, panie w okienkach mają odpowiedzie
    > rozporządzenia pod ręką

    Które?

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-10-03 17:24:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@i...pl wrote:

    > niestety nie masz racji.

    Mam.

> [...]
    > meldunkiem. czyli - nie dostaniesz ani prawka, ani dowodu
    > rejestracyjnego bez meldunku. znam sprawę z autopsji.

    To ten urząd nie ma racji. Żądaj odmowy wraz z uzasadnieniem na piśmie.

    > jeśli znasz sposób na wyjście z tej sytuacji, to będę wdzięczny.
    > na prośbę o podstawę prawną, panie w okienkach mają odpowiedzie
    > rozporządzenia pod ręką

    A konkretnie?

  • 7. Data: 2006-10-03 17:44:17
    Od: r...@i...pl

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Podstawa prawna?

    > Podstawa prawna?

    > Które?

    nie jestem prawnikiem (szkoda :)), ale chodziło głównie o to, że
    urząd ma obowiązek zweryfikować dokumenty pod względem
    poprawności, kompletności, oraz zgodności z danymi w dokumencie
    tożsamości. to ostatnie wyklucza w moim przypadku wydanie prawa jazdy
    i dowodu rejestracyjnego, ponieważ w moim dowodzie osobistym brak jest
    zameldowania, więc nie można stwierdzić czy podany adres
    zamieszkania jest zgodny z prawdą. żeby było ciekawiej, w urzędzie
    leży moje prawko i dowód rejestracyjny z adresem z przed
    wymeldowania, których nie mogę odebrać właśnie z powodu braku
    zgodności z dowodem osobistym (śmieszne?, nieśmieszne :( ). kiedy
    próbowałem złożyć kolejne wnioski, napotkałem już opór. nie
    mogę złożyć wniosku, bo nie mam meldunku. już nawet chciałem się
    częściowo poddać, i zameldować tymczasowo, ale okazało się że
    wniosek przyjmą tylko jak zamelduję sie na czas pow. 2 m-cy. taki
    meldunek to już jak stały, więc się nie zgodziłem. podobno w wawie
    niektóre urzędy wydają prawka na zameldowanie do 2 m-cy, i myślę
    że to dobry sposób na ominięcie problemu, niestety w przypadku
    dowodu rejestracyjnego dochodzi w tym wypadku sprawa przerejestrowania
    auta, a na to juz się nie zgadzam. niby czemu mam płacić za blachy?
    narazie więc jeżdżę na starym prawku, i czekam kiedy jakiś
    nadgorliwy pan w mundurze zabierze mi prawko. może będzie wiedział,
    że nie ma do tego prawa, a może nie.. kto wie. w dowodzie rej.
    skończyły się miejsca na przeglądy, nie wiecie czy będę mógł
    jeździć za przeglądami zrobionymi na jakimś druczku? :)

    pzdr

    Remik Furmanek

  • 8. Data: 2006-10-03 18:12:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 3 Oct 2006 09:46:00 -0700, r...@i...pl napisał(a):

    > wniosek z tego taki, że co urząd to inne prawo.

    Prawo jest jedno i to samo dla wszystkich, po prostu urzednicy to w
    zdecydowanej wiekszosci banda idiotow nie majacych pojecia o swojej
    robocie. Gdybym ja odwalal w pracy takie numery jak oni, to szybko
    szukalbym nowego zajecia...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-10-03 18:16:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@i...pl wrote:

    > nie jestem prawnikiem (szkoda :)), ale chodziło głównie o to, że
    > urząd ma obowiązek zweryfikować dokumenty pod względem
    > poprawności, kompletności, oraz zgodności z danymi w dokumencie

    No ma.

> [...]
    > zameldowania, więc nie można stwierdzić czy podany adres
    > zamieszkania jest zgodny z prawdą. żeby było ciekawiej, w urzędzie

    Ale przecież NIE MASZ stałego adresu zamieszkania. Więc co masz podawać?
    Podajesz tylko adres do korespondencji, a w rubryce "adres
    zamieszkania/zameldowania" wpisujesz "brak".

    Nie ma zakazu mieszkania w samochodzie.

  • 10. Data: 2006-10-03 18:43:05
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    r...@i...pl wrote:
    > urząd ma obowiązek zweryfikować dokumenty pod względem
    > poprawności, kompletności,

    To tej sprawy nie dotyczy...

    > oraz zgodności z danymi w dokumencie tożsamości.

    ...a takiego obowiązku nie ma.

    > nie można stwierdzić czy podany adres
    > zamieszkania jest zgodny z prawdą.

    Zgodnie z art. 75 §2 kpa, "Oświadczam, że mieszkam na ulicy X nr Y.
    P.Sakowski" rozwiązuje problem.

    > żeby było ciekawiej, w urzędzie
    > leży moje prawko i dowód rejestracyjny z adresem z przed
    > wymeldowania, których nie mogę odebrać właśnie z powodu braku
    > zgodności z dowodem osobistym (śmieszne?, nieśmieszne :( ).

    Nie śmieszne. Przestępstwo z art. 231 kk. Poprosić o pisemną odmowę
    celem dostarczenia prokuratorowi jako dowód.

    > kiedy
    > próbowałem złożyć kolejne wnioski, napotkałem już opór. nie
    > mogę złożyć wniosku, bo nie mam meldunku.

    Możesz złożyć chociażby PIT w chociażby powiatowym urzędzie pracy w
    Wąchocku. I mają przyjąć. Zgodnie z prawem zamiast odmawiać przyjęcia,
    mają obowiązek wydać (i doręczyć!) postanowienie o przekazaniu innemu
    organowi według właściwości. A jeśli nie wiedzą który jest właściwy, to
    tym lepiej dla ciebie (vide art. 21 §2 kpa).

    Polecam lekturę kpa. Na początek np. art. 14, 21, 65, 75, 104.