  • 1. Data: 2006-10-03 11:19:35
    Temat: odpowiedzialnoś materialna
    Od: "Hash" <c...@o...pl>

    Sprawa ma się tak:

    Kobieta bierze kredyt np. na 100k i umiera rok później. Ponieważ nie ma
    rozdzielczości majątkowej dług przechodzi na męża... mąż jest niewypłacalny
    więc czy dług może przejść na pełnoletnie dziecko??

  • 2. Data: 2006-10-03 13:15:44
    Temat: Re: odpowiedzialnoś materialna
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Hash wrote:

    > Kobieta bierze kredyt np. na 100k i umiera rok później. Ponieważ nie
    > ma rozdzielczości majątkowej dług przechodzi na męża... mąż jest
    > niewypłacalny więc czy dług może przejść na pełnoletnie dziecko??

    Tak, jeśli w ciągu 6 mieisęcy po śmierci kobiety nie odrzuciło spadku.

  • 3. Data: 2006-10-03 13:16:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Hash napisał(a):
    > Sprawa ma się tak:

    tak?

    > Kobieta bierze kredyt np. na 100k i umiera rok później. Ponieważ nie ma
    > rozdzielczości majątkowej dług przechodzi na męża...

    "przechodzi" albo i nie
    przede wszystkim wchodzi w skład spadku i przechodzi na spadkobierców

    > mąż jest niewypłacalny więc czy dług może przejść na pełnoletnie dziecko??

    jeśli dziedziczy

    KG

  • 4. Data: 2006-10-03 13:51:21
    Od: m...@g...com

    kam wrote:

    > tak?

    > "przechodzi" albo i nie
    > przede wszystkim wchodzi w skład spadku i przechodzi na spadkobierców

    > jeśli dziedziczy

    Ale czy połowa tego długu nie jest "jego" na dzień dobry, jeszcze za życia
    żony?

    p. m.

  • 5. Data: 2006-10-03 13:55:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hash wrote:
> [...]
    > rozdzielczości majątkowej dług przechodzi na męża... mąż jest niewypłacalny
    > więc czy dług może przejść na pełnoletnie dziecko??

    Jak on umrze.

    ATSD to co się stało z tą kasą? Chyba nie poszła cała na pogrzeb, hmm?

  • 6. Data: 2006-10-03 15:10:22
    Od: "Hash" <c...@o...pl>

    Czyli mam rozumiec iż jeśli się nic nie dziedziczy, nie dostaje żadnego
    spadku to żadna odpowiedzialnoś na pełnoletnie dziecko nie przechodzi.
    Dopiero za spadkiem idą długi?

  • 7. Data: 2006-10-03 15:17:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Hash napisał(a):
    > Czyli mam rozumiec iż jeśli się nic nie dziedziczy, nie dostaje żadnego
    > spadku to żadna odpowiedzialnoś na pełnoletnie dziecko nie przechodzi.
    > Dopiero za spadkiem idą długi?

    Jeśli przez "nic nie dziedziczy" rozumiesz że nie jest spadkobiercą, to
    rzeczywiście wówczas nie odpowiada za długi. Ale nawet jeśli w spadku
    nic innego nie ma, to pozostają długi. A dziecko dziedziczy z ustawy
    (jeśli nie ma testamentu). Dlatego trzeba w terminie zadbać o złożenie
    odpowiedniego oświadczenia - o odrzuceniu bądź przyjęciu spadku z
    dobrodziejstwem inwentarza (z ograniczeniem odpowiedzialności). Albo
    jeszcze przed śmiercią zawrzeć umowę o zrzeczeniu się spadku,

    KG

  • 8. Data: 2006-10-04 06:35:31
    Od: "Hash" <c...@o...pl>

    Podsumowywijąć na prosty rozum jeśli nie dziedzicze żadnych dóbr
    materialnych to nie dziedzicze długów. Chyba nie można dziedziczyć samych
    długów :-?

  • 9. Data: 2006-10-04 07:27:56
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 4 Oct 2006 08:35:31 +0200,
    Hash <c...@o...pl> screamed:
    > Podsumowywijąć na prosty rozum jeśli nie dziedzicze żadnych dóbr
    > materialnych to nie dziedzicze długów. Chyba nie można dziedziczyć samych
    > długów :-?

    Jeśli byś dziedziczył i nie byłoby dóbr materialnych, tylko same długi?
    <:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 09:28:00 user up 11119 days, 21:23, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I call everyone 'Darling' because I can't remember their names. -- Z. Z. Gabor

  • 10. Data: 2006-10-04 08:36:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Hash wrote:

    > Podsumowywijąć na prosty rozum jeśli nie dziedzicze żadnych dóbr
    > materialnych to nie dziedzicze długów. Chyba nie można dziedziczyć
    > samych długów :-?

    Przecież wszyscy ci piszą, że musisz odrzucić spadek, a ty znów swoje.
    Jak najbardziej można odziedziczyć same długi. I po to właśnie istnieje
    instytucja odrzucenia spadku żeby z takiej sytuacji wyjść bez start.