  • 1. Data: 2006-10-03 14:11:01
    Temat: ASTER wyłącza sieć za netykietę?
    Od: "Clude Haux" <c...@o...pl>

    Mam problem. Aster odłączyła mi internet dwa razy. Raz na jeden dzień, za drugim
    razem na 7 dni. Jak się mogę bronić i czy w ogóle?

    Cytuje uzasadnienie z którego wg mnie nic nie wynika i nie wiem o co chodzi:

    "(...)
    Działania te polegały na:

    - działaniu niezgodnym z "netykietą" - etykietą użytkowników sieci
    komputerowych, czyli ogólnie pojętą "kulturą sieciową", a zwłaszcza
    ingerowanie w ich sprzęt i oprogramowanie bez ich zgody (pkt 4.1.4.
    Regulaminu);

    Zgodnie z punktem 4.2.2 Regulaminu informujemy o dokonanym naruszeniu i
    o zawieszeniu świadczenia usług przez Operatora na okres 24 godzin.
    Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z punktem 4.3 Regulaminu wykonanie
    przez Operatora sankcji nie uchybia obowiązkowi uiszczania opłaty za
    korzystanie z Abonamentu w pełnej wysokości oraz opłaty dodatkowej z tytułu
    naruszenia Regulaminu.

    Jednocześnie zwracamy uwagę, iż kolejne naruszenia spowodować mogą
    rozwiązanie Umowy ze skutkiem natychmiastowym oraz odłączenie od Sieci.

    Operator jest w posiadaniu materiału dowodowego uzyskanego od osoby
    trzeciej (osób trzecich), tj. innych Abonentów Sieci, potwierdzającego
    dokonanie wymienionego naruszenia (wymienionych naruszeń). W przypadku
    sporu, materiał ten zostanie udostępniony odpowiednim organom, zgodnie
    z obowiązującymi przepisami.
    (...) "

  • 2. Data: 2006-10-03 15:03:04
    Temat: Re: ASTER wyłącza sieć za netykietę?
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Clude Haux napisał(a):
    > Mam problem. Aster odłączyła mi internet dwa razy. Raz na jeden dzień, za drugim
    > razem na 7 dni. Jak się mogę bronić i czy w ogóle?

    Musisz wiedzieć o co _konretnie_ im chodzi. Np. mogłeś źle się
    zachowywać w Internecie i ktoś wysłał skargę. Może wreszcie twój
    komputer być punktem przerzutowym dla pakietów, które broją w Internecie.

    Żeby się bronić ustal o co chodzi chociażby przy pomocy znajomego
    komputerowca i zlikwiduje przyczynę problemów.

    A czy mają prawo? Zależy co jest w regulaminie - Aster tak ma, że
    chętnie odłącza. Gdybyś miał łącze od telekomunikacji polskiej to nie
    byłoby sprawy bo im wisi i powiewa co robią ich userzy ;)

  • 3. Data: 2006-10-03 15:12:49
    Od: Katarzyna M <k...@g...plwytnijto>

    Clude Haux napisał(a):
> [...]
    > dokonanie wymienionego naruszenia (wymienionych naruszeń). W przypadku
    > sporu, materiał ten zostanie udostępniony odpowiednim organom, zgodnie

    Odłączenie za netykietę oznacza nic innego, jak ostrzeżenie za szerzenie
    pornografii dziecięcej i innych materiałów, których przechowywanie i
    rozpowszechnianie jest zabronione.
    Najprawdopodobniej ktoś używa Twojego IP i rozsyła ww treści. Zwróć się
    pisemnie do Astera, ze nie masz z tym nic wspólnego i prosisz ich o
    zweryfikowanie połączeń z Twoim kompem! Sprawa generalnie na tym się kończy.
    Pozdrawiam, k.

  • 4. Data: 2006-10-03 15:32:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Katarzyna M" <k...@g...plwytnijto> napisał w wiadomości

    > Odłączenie za netykietę oznacza nic innego, jak ostrzeżenie za szerzenie
    > pornografii dziecięcej i innych materiałów, których przechowywanie i
    > rozpowszechnianie jest zabronione.

    To może być jeden z powodów. Odcinają za SPAM, za wysyłanie wirusów itd.

  • 5. Data: 2006-10-03 15:56:40
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Katarzyna M napisał(a):

    > Odłączenie za netykietę oznacza nic innego, jak ostrzeżenie za szerzenie
    > pornografii dziecięcej i innych materiałów, których przechowywanie i
    > rozpowszechnianie jest zabronione.

    Oj chyba ci się Netykieta pomieszała z Kodeksem Karnym :D Za
    przechowywanie bądź rozpowszechnianie pornografii dziecięcej ma się
    proces. Za łamanie Netykiety zmienia się dostawcę :> Ale kluczowy jest
    tutaj regulamin usług, który chyba jest integralną częścią umowy na
    dostęp do Internetu jaką podpisuje się z Asterem. W przypadku do którego
    mnie poproszono winny był wirus, który rozsyłał zawirusowane e-maile.

> [...]
    > pisemnie do Astera, ze nie masz z tym nic wspólnego i prosisz ich o
    > zweryfikowanie połączeń z Twoim kompem! Sprawa generalnie na tym się

    Generalnie to w przypadku w/w treści sprawa na tym się ZACZYNA :D Nie
    wiem co prawda co w/g ciebie oznacza termin "weryfikowanie połączeń" ale
    może chodzi o ich wykaz.

  • 6. Data: 2006-10-03 17:30:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Clude Haux wrote:
    > Mam problem. Aster odłączyła mi internet dwa razy. Raz na jeden dzień, za drugim
    > razem na 7 dni. Jak się mogę bronić i czy w ogóle?
    > [...]
    > (pkt 4.1.4. Regulaminu);

    Dla porządku, zapomniał(e/a)ś zacytować. Pkt 4.1.4 mówi, że:

    "4.1.4 działanie niezgodne z "netykietą" - etykietą użytkowników sieci
    komputerowych, czyli ogólnie pojętą "kulturą sieciową", a zwłaszcza
    udostępnianie w Sieci nielegalnych informacji, używanie obelżywego lub
    budzącego uzasadnione zastrzeżenia języka (zarówno w korespondencji
    publicznej jak i prywatnej), nadawanie wiadomości, które mogą spowodować
    utratę wyników pracy u odbiorców, wysyłanie tzw. "listów łańcuszkowych",
    "broadcastów", przechwytywanie danych innych użytkowników Sieci i sieci
    Internet, ingerowanie w ich sprzęt i oprogramowanie bez ich zgody,
    rozsyłanie wirusów komputerowych oraz wszelkie inne działania, które
    mogą spowodować "przepełnienie" Sieci lub w inny sposób zakłócać
    korzystanie przez innych użytkowników z Sieci lub Internetu"

    I teraz są dwie opcje.

    a) Nic takiego nie robiłe/aś. Spytaj Astera co za dowody mają i podważaj
    je.
    b) Robił(a/e)ś coś z powyższej listy. W umowie o Internet zobowiązałe/aś
    się tego nie robić. Łamiesz tę umowę. I teraz są dwie opcje:

    b1) zaprzestać łamania netykiety
    b2) kontynuować łamanie netykiety. I teraz są dwie opcje:

    b2a) Łamać netykietę w Asterze i cierpliwie poddawać się dalszym karom z
    rozdziału 4 retulaminu
    b2b) Zmienić operatora i łamać netykietę gdzieś, gdzie regulamin Ci tego
    nie zabrania.

    Osobiście polecam rozwiązanie a) albo b1), zależnie od stanu
    faktycznego.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-10-03 17:58:02
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > b2a) Łamać netykietę w Asterze i cierpliwie poddawać się dalszym karom z
    > rozdziału 4 retulaminu
    > b2b) Zmienić operatora i łamać netykietę gdzieś, gdzie regulamin Ci tego
    > nie zabrania.

    zastanawiajace, jak komus krzykne przez telefon ze jest glupim cwelem
    a Aster to banda )(#@*)$&*@ to TPSA mi telefonu nie odetnie,
    za brak kultury.

    wiec niby jakie podstawy ma miec Aster, skoro Netykieta zasadniczo
    nie istnieje w formie sformalizowanego aktu prawnego?

    tak btw, obsrancy ostatnio wkroczyli na budynek i porozrzucali
    wszedzie ulotki o niby rewelacyjnych promocjach tel+tv+net

    spoldzielnia twierdzi ze nie wydala im zezwolenia na szwedanie
    sie po budynku, rozumiem ze jak przyuwaze to moge dzwonic po
    PO? :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2006-10-03 18:21:03
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    rezist.com wrote:
    > wiec niby jakie podstawy ma miec Aster, skoro Netykieta zasadniczo
    > nie istnieje w formie sformalizowanego aktu prawnego?

    Cytowałem. Podstawą jest rozdział 4 regulaminu.

    -------------------+
    -------------------+

  • 9. Data: 2006-10-03 19:11:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    rezist.com napisał(a):

    > wiec niby jakie podstawy ma miec Aster, skoro Netykieta zasadniczo
    > nie istnieje w formie sformalizowanego aktu prawnego?

    Umowa + regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych. Dopóki ktoś
    tego skutecznie nie podważy, jest jak jest. Swoją drogą z tego co widzę,
    nie jest najgorzej ;-)

    M.

  • 10. Data: 2006-10-03 20:34:17
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Tue, 03 Oct 2006 19:30:49 +0200, Paweł Sakowski napisał(a):

> [...]
    > udostępnianie w Sieci nielegalnych informacji, używanie obelżywego lub
    > budzącego uzasadnione zastrzeżenia języka (zarówno w korespondencji

    to twoim zdaniem oni maja prawo cenzurować korespondencję prywatną ?,
    a ja bez cenzury powiem olać taką firmę,a tak w ogóle co za idiota napisał
    ten regulamin ?

    akala