  • 1. Data: 2006-01-23 20:01:23
    Temat: zamarznięte jezioro
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    W ub. roku Widziałem na zamarzniętym jeziorze jak samochód terenowy
    (służba leśna?) objeżdża wędkarzy przy przeręblach i sprawdza pewnie ich
    zezwolenia. Na tafli były też pojazdy wędkarzy.

    Czy zamarznięte jezioro jest pod jurysdykcją Lasów Państwowych, czy
    inną? Wolno w ogóle wjeżdżać na lód? (Po Bajkale jeżdżą...)

    Jakie przepisy ruchu drogowego obowiązują na zamarzniętym jeziorze?
    Podobne do tych na placu? Pierszeństwo z prawej?
    Maksymalna dopuszczalna prędkość?

    Chyba nie są to przepisy żeglugi śródlądowej? Jeżeli tak to zwykle
    nie można pływać (jeździć) po zmierzchu... Samochodziarze ustępują
    bojerowcom?

    W razie kolizji, wzywać Policję Wodną czy Drgówkę? Co na to firmy
    ubezpieczeniowe?

    Kiedyś był (jest?) przepis, cytuję z pamięci "Jeżeli pasy ruchu nie
    są oznaczone, należy je sobie wyobrazić i poruszać się jednym z nich".
    Ale dotyczył chyba wielopasmówki w jednym kierunku.

    Arek

  • 2. Data: 2006-01-23 20:10:52
    Temat: Re: zamarznięte jezioro
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Arek [###a...@p...onet.pl.usun_cde.###] napisał:

    Jezioro zamarznięte w tym wypadku odpowiada po prostu kawałkowi łąki.
    Czyli stosujesz parwo o ruchu drogowym w zakresie koniecznym do
    zachowania bezpieczeństwa. Poza tym, myślę, że to nie była straż
    leśna, tylko rybacka. Mają podobne mundury.

  • 3. Data: 2006-01-23 20:13:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > zachowania bezpieczeństwa. Poza tym, myślę, że to nie była straż
    > leśna, tylko rybacka. Mają podobne mundury.

    Ciekawe, co by było, gdyby pod ich ważącym pewnie ze dwie tony
    samochodem załamał się lód zabierając przy okazji do wody trochę
    wędkarzy.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 4. Data: 2006-01-23 20:40:02
    Od: "el gato" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
> [...]
    > są oznaczone, należy je sobie wyobrazić i poruszać się jednym z nich".
    > Ale dotyczył chyba wielopasmówki w jednym kierunku.

    jest cos takiego jak policja wodna, ale chyba nie lodowa:)
    A tak serio to z tego co wiem, to moga tam sie poruszac samochody, ktore
    maja zezwolenie zarzadcy terenu.

    Jezeli tam sie zadaży stłuczka (bo wypadek to poszkodowani i prokurator:) to
    policja bedzie to miala gdzies, gdyz teren ten nie podlega pod ich nadzor.
    Nawet mandatu nie moga dac. Ewentualnie moga kogos spisac, a poszkodowany z
    cywila.

    Czemu tak sadze? Nasuwa mi sie analogia z prywtnymi parkingami, które to nie
    są drogami publicznymi.

    Jesli sie myle to prosze wytykac ;)

    el gato

  • 5. Data: 2006-01-23 21:34:17
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dr3ddv$ini$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ciekawe, co by było, gdyby pod ich ważącym pewnie ze dwie tony
    > samochodem załamał się lód zabierając przy okazji do wody trochę
    > wędkarzy.

    byloby zdarzenie mnogie lub wypadek masowy, zatem segregacja pierwotna,
    wtorna itd...
    a na pewno kilka przypadkow hipotermii oraz podtopienia.
    z pewnoscia do akcji pojada nurkowie ratownictwa wodnego psp, bo
    czlonkom organizacji wopr za zimno

    --
    pozdro
    ape

  • 6. Data: 2006-01-23 22:10:43
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    el gato napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]

    [...]
    >A tak serio to z tego co wiem, to moga tam sie poruszac samochody, ktore
    >maja zezwolenie zarzadcy terenu.

    Ale kto miałby być zarządcą? LP, Okręgowa Dyrekcja Gospodarki Wodnej?
    Jezioro dość duże. Nie jest prywatne. Nie jest też rezerwatem (tu mógłby
    się ktoś przyczepić). No, może zwyczajowo szuwary...

    Jezioro raczej jest "publiczne".

    Arek