  • 11. Data: 2003-06-11 06:44:06
    Temat: Re: zakaz swiadczenia uslug---czy nalezy mi sie rekompensata ??
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Sprzeciw. KC normuje zakaz konkurencji i robi to w odniesieniu
    > do umowy agencyjnej. Co najmniej, bo CTL-F mogło coś przeoczyć ;)
    > Nie wiem czy wobec tego można przyjąć że taki zapis jest dopuszczalny
    > w zakresie "swobody umów".

    Tak to jest, jak nie chce się kupić nowego kodeksu ;))

> [...]
    > umowa ?
    > Inaczej: czy umowa zlecenia, przewidująca świadczenie w określonym
    > okresie czasu i *kończąca się* może obowiązywać *po końcu* jej
    > trwania ?
    > Jeśli nie - nie mam pytań.
    > Jeśli tak - to owszem, mam pytanie; czym jest "zakaz konkurencji"
    > po zakończeniu umowy, jak nie *odrębnym świadczeniem* ?
    > I czy za świadczenie nie należy się zapłata ? Załóżmy na początek
    > że w umowie zlecenia jest zapis o "zakazie konkurencji" ale nie
    > ma mowy o zapłacie za jego przestrzeganie :)

    A mało to umów zobowiązujących do bezpłatnych świadczeń?

    KG

  • 12. Data: 2003-06-11 06:48:31
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Adles wrote:
> [...]
    > wykonanie zobowiązania (do niepodejmowania działalności gospidarczej). Ale
    > to też jest watpliwe. Z pewnością bronić się mozna powołując się na art. 5
    > (naduzycie prawa), bo wolność gospodarcza to podstawa naszego ustroju. Po
    > drugie, takie roszczenie może być sprzeczne z zasadami współzycia
    > społecznego, gdyż nie ma w tym zobowiązaniu o ekwiwalentności świadczeń -
    > tylko jedna strona jest zobowiązana, a jeśli tak, to zakres ochrony strony
    > uprawnionej musi byc ograniczony: powołać się można np. na wyzysk (388).

    Co do wynagrodzenia to miałym wątpliwości, bo wspomniany tu zakaz
    konkurencji z kc - przy umowie agencyjnej - przewiduje, że może on być
    bezpłatny (art.764[6]§3). Dlaczego więc przez analogię nie mogłoby tak
    być w przypadku zlecenia?

    KG

  • 13. Data: 2003-06-11 08:46:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003, Kamil Gołaszewski wrote:

> [...]
    >+ > w zakresie "swobody umów".
    >+
    >+ Tak to jest, jak nie chce się kupić nowego kodeksu ;))

    Mógłbyś zamiast mruczeć pod nosem z ironią jasniej napisać
    co jest nie tak ? Bo nie wiem :] - czyżby skasowano zapis
    o zakazie konkurencji w umowie agencyjnej ?
    A może pojęcie "a contrario" już nie obowiązuje ?
    Nie mam pojęcia co się (jakoby) zmieniło z Kodeksem, więc
    uprzejmie proszę... skomentuj jak masz coś do dodania.

    [...]
> [...]
    >+ > I czy za świadczenie nie należy się zapłata ?
    [...]
    >+ A mało to umów zobowiązujących do bezpłatnych świadczeń?

    Niemało. Darowizna, użyczenie... Tak BTW - w takich
    przypadkach prowadzący DG który z nich korzysta zobowiązany
    jest do zapłacenia podatku :>
    A do tematu:
    Na początek przedstaw swoje zdanie: czy taki
    "zakaz konkurencji" (pomijając wątpliwości dotyczące
    jego prawomocności) jest częscią umowy zlecenia czy nie ?
    Jak tam jest w odniesieniu do UZ w KC ("jeśli nie
    określono") albo co to za świadczenie - spróbujemy
    ustalić za chwilę ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-06-11 11:29:59
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Mógłbyś zamiast mruczeć pod nosem z ironią jasniej napisać
    > co jest nie tak ? Bo nie wiem :] - czyżby skasowano zapis
    > o zakazie konkurencji w umowie agencyjnej ?

    Ale ta ironia była skierowana do mnie :)

    reszta później

  • 15. Data: 2003-06-12 10:26:06
    Od: s...@i...pl (Mm)

    s...@i...pl (Mm) wrote in message
    m>...
    > s...@i...pl (Mm) wrote in message
    m>...

    > Witam ponownie i dziekuje za zainteresowanie tematem, jezeli to moze w
    > czymkolwiek pomoc, to moge opublikowac pelna tresc umowy. Niestety nie
    > mialem wplywu na tresc umowy, wiec nie bylo mozliwosci dokonania wpisu
    > o odplatnosci za przestrzeganie spornego punktu umowy, poprostu
    > dostalem ja do podpisania, podpis byl rownoznaczny z otrzymaniem
    > wynagrodzenia za ostatni miesiac pracy (swiadczenia uslug).
    > serdecznie pozdrawiam
    > marek

    ??

  • 16. Data: 2003-06-12 22:52:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > co jest nie tak ? Bo nie wiem :] [...]
    >+
    >+ Ale ta ironia była skierowana do mnie :)

    Jak to ktoś ujął: "przeszła po głowie i nasikała
    a nie zauważył". Znaczy: ja nie zauważyłem :>

    pozdrowienia :) Gotfryd