  • 1. Data: 2003-06-10 12:24:38
    Temat: KRUK systemy inkaso
    Od: "Jan Kowalski" <p...@j...pl>

    Witam,

    mam taki problem z krukiem - wysylaja mi co miesiac juz od roku ponaglenia
    do zaplaty 180zl na rzecz canal +.
    strasza, ze jezeli nie zaplace to poniose 4 krotne koszty itp.
    wszystko ok. bo faktycznie jestem dluznikiem c+ ale nie tyle! (c+ wylaczylo
    mi 80% kanalow a rachunki przysylali dalej)

    pytanie: jak dlugo kruk bedzie spamowal moja skrzynke?

  • 2. Data: 2003-06-10 13:03:02
    Temat: Re: KRUK systemy inkaso
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Jan Kowalski" <p...@j...pl> wrote in message
> [...]
    wylaczylo
    > mi 80% kanalow a rachunki przysylali dalej)
    >
    > pytanie: jak dlugo kruk bedzie spamowal moja skrzynke?

    No to wyjaśnij z Canal+ ile masz im zapłacić i zapłać.

  • 3. Data: 2003-06-10 19:35:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Bez względu na meritum sprawy nie dłużej, niż trzy lata. Po tym okresie to
    się przedawnia, więc albo złożą pozew do sądu, albo mogą ...

  • 4. Data: 2003-06-11 13:01:50
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    > Bez względu na meritum sprawy nie dłużej, niż trzy lata. Po tym okresie to
    > się przedawnia, więc albo złożą pozew do sądu, albo mogą ...
    >

    > --

    A tak z ciekawosci jak liczony jest ten okres.. ? czy wezwanie do zaplaty
    zwykla poczta w czasie do 3 lat od daty wystrawienia jakiejs tam naleznosci
    upowaznia do sciagania naleznosci czy tylko list z kwitem zwrotnym ? i jak
    to ma sie teraz do prawa ktore mowi (o ile dobrze pamietam) ze faktura vat
    jest wezwaniem do zaplaty, czy jesli wystawie taka fakture to jesli gosc
    bedzie "nieuchwytny" to za 3 lata moze mi sie zasmiac w twarz ?

  • 5. Data: 2003-06-11 19:25:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Okres jest liczony od chwili wymagalności, a więc z reguły w wypadku zakupu
    terminu zapłaty. Biegnie na nowo z chwilą potwierdzenia zadłużenia (Stąd
    m.in. instytucja corocznego potwierdzenia salda). Przerywa się definitywnie
    w wypadku wniesienia sprawy do sądu.

    Tak więc wezwania do zapłaty, niezależnie od tego, jak wysłane ni mają tu
    nic do rzeczy. jeśli dłużnik jest nieuchwytny, to by uchronić się przed
    przedawnieniem pozostaje nam wnieść pozew. Bieg przedawnienia przerywa się i
    po uzyskaniu tytuły wykonawczego będzie biegł na nowo, ale wówczas będzie
    wynosił 10 lat od uprawomocnienia się. Tak więc w sumie, to przy prawidłowej
    obsłudze długu można uchronić się przed przedawnieniem, a w każdym razie
    przed przedawnieniem wczesniej, jak po kilkunastu latach.

  • 6. Data: 2003-06-12 13:25:03
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

> [...]
    > terminu zapłaty. Biegnie na nowo z chwilą potwierdzenia zadłużenia (Stąd
    > m.in. instytucja corocznego potwierdzenia salda). Przerywa się

    Czyli jesli cie dobrze zrozumialem to poczatek tego okresu okresla data na
    fakturze i jesli nie wniose sprawy do sadu to moge sobie slac ponaglenia do
    woli czy to poczta polecona czy przez kuriera? czyli w momencie kiedy mija
    termin 3 lat od wystawienia faktury a ja nie mam prawomocnego wyroku to nie
    odzyskam pieniazkow ? czy tez wystarczy samo wniesienie czy tez
    zarejestrowanie sprawy w sadzie ? mozesz bardziej przyjaznym jezykiem
    odpisac nie znam sie dobrze na prawie..

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-06-12 19:13:30
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Div wrote:
> [...]
    > odzyskam pieniazkow ? czy tez wystarczy samo wniesienie czy tez
    > zarejestrowanie sprawy w sadzie ? mozesz bardziej przyjaznym jezykiem

    Wystarczy samo wniesienie pozwu do sądu, art.123 kc.
    A sam termin przedawnienia niekiedy jest krótszy niż 3 lata - np.
    sprzedaż 2 lata.

    KG

  • 8. Data: 2003-06-12 20:05:58
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy samo wniesienie pozwu do sądu, art.123 kc.
    > A sam termin przedawnienia niekiedy jest krótszy niż 3 lata - np.
    > sprzedaż 2 lata.
    >
    > KG

    OK powiedzmy przedawnienie nastapilo a co z odsetkami z faktury czy sa jakos
    naliczane i mozna jakos je odzyskac czy w momencie przedawnienia samej
    faktury sprawa jest zakonczona ?