  • 1. Data: 2003-06-10 12:33:23
    Temat: Mapa samochodowa - prawa autorskie
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam

    Przeglądam archiwum grupy i natrafiłem na ciekawy wątek.
    W dniu 2000-10-30 07:29:01 Pan Janusz M. napisał:

    >Czy treść mapy (informacja zawarte w mapie) może być objęta
    >prawem autorskim ?
    > Np.: Czy powielenie informacji, że "Wisła wpada do Bałtyku"
    > wyczytanej z mapy narusza prawa autorskie ? Załóżmy, że
    > nie widziałem tego zjawiska na własne oczy, czyli na pewno
    > wyczytałem z jakiejś mapy objętej prawem autorskim.
    > W moim rozumieniu (może się mylę) prawo autorskie w
    > odniesieniu do map może dotyczć tylko formy, a nie treści.
    > Treść mapy nie jest "utworzona przez autora", lecz tylko
    > skompilowana (z innych źródeł lub "z rzeczywistości").

    W związku z tym chciałbym zapytać:
    Czy połączenia dróg samochodowych są objęte prawem autorskim ?
    Przykładowo. Otwieram mapkę i widzę, że z miejscowości Gniezno mam połączenie
    drogą krajową z miastami Poznań, Bydgoszcz oraz drogami wojewódzkimi z
    Wągrowcem i Wrześnią. Przypuśćmy, że zapisuję tę informację do bazy danych i
    wykorzystuję ją w komercyjnym zastosowaniu. Łamię prawo ?

  • 2. Data: 2003-06-11 00:09:43
    Temat: Re: Mapa samochodowa - prawa autorskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003 k...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ >Czy treść mapy (informacja zawarte w mapie) może być objęta
    >+ >prawem autorskim ?
    [...]
> [...]
    >+
    >+ W związku z tym chciałbym zapytać:
    >+ Czy połączenia dróg samochodowych są objęte prawem autorskim ?

    Nie sądzę.

> [...]
    >+ Wągrowcem i Wrześnią. Przypuśćmy, że zapisuję tę informację do bazy danych i
    >+ wykorzystuję ją w komercyjnym zastosowaniu. Łamię prawo ?

    Możesz natrafić na problem.
    W Niemczech był przypadek, kiedy firma (nie pamiętam czy
    telekomunikacja czy kolej) wygrała proces z wydawcą rozkładu
    jazdy.
    Problem był w tym, że na CD-ROMie były dokładnie te same
    błędy co w bazie pozywającego - a owym błędów nie było
    w wydaniu "papierowym" (pozwany powoływał się że "sam
    przepisał") ani innych... !
    Załóżmy że wydawca mapy się pomylił - i wg twojej bazy Bug wpada
    do Odry. Oraz jeszcze 5 takich podobnych wpadek... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd