  • 1. Data: 2003-06-10 14:24:37
    Temat: Wywłaszczenie
    Od: s...@p...onet.pl

    Wywłaszczenie?

    Witam!
    Mam pytanie do grupy i liczę na kompetentną i w miarę szybką odpowiedż.
    Jestem właścicielem mieszkania w pięknej stylowej kamienicy w samym centrum
    Wrocławia. Mieszkanie ma księgę wieczystą i jest nie małe( 70 m2). Jestem
    jedynym włascicielem w kamienicy w której oprócz mnie jest 25 mieszkań
    komunalnych. Dowiedziałem się, że jeszcze w tym roku Wszysy mieszkańcy
    kamienicy będa wysiedleni- bo w naszej kamienicy będzie uczelnia
    (najprawdopodobniej). Mam kilka pytań w zwiazku z tym...
    1. Czy moge otrzymac w zamian gotówkę?
    2. Czy muszę koniecznie wyprowadzic się tam gdzie wszyscy przesiedleni tzn.
    do nowo wybudowanych bloków na peryferiach miasta?
    3.Czy mogę wskazać mieszkanie które mi kupią?
    4. Czy mogę zażądać ewentualnej rekompensaty(mieszkania w Rynku są przecież
    drogie)
    5. Jakie wogóle mam szanse (może proces sądowy)i czy mogę postawić
    jakiekolwiek warunki?
    Za wszelkie info z góry dziękuję.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2003-06-10 17:49:57
    Temat: Re: Wywłaszczenie
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    masz prawo własności - to mogą Ciebie tylko prosić, a Ty możesz wyznaczyć
    dowolną cenę za odstępne i tyle. O resztę się nie martw. Konstytucja RP to
    twój oręż. To oni będą mieć problem bo jeśli chcą twojego lokum to będą
    musieli dojść z tobą do ugody.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-06-16 17:12:16
    Od: "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Stan_Z zamieszkała pod adresem
    <s...@g...pl>
    w artykule <news:bc55om$a8m$1@news.supermedia.pl> napisała w ten deseń:

> [...]
    > Konstytucja RP to twój oręż. To oni będą mieć problem bo jeśli chcą
    > twojego lokum to będą musieli dojść z tobą do ugody.

    Jeśli będzie to uczelnia państwowa publiczna to jest celem publicznym
    wymienionym w ustawie o gospodarce nieruchomościami i do wywłaszczenia
    się nadaje. Zatem proponuje przeczytac ustawe o gospodarce
    nieruchomościami zamiast głupoty opowiadać.

    Tatiana
    PS. odpisując na priv usuń "_przecz ze spamem" z adresu

  • 4. Data: 2003-06-23 06:29:27
    Temat: Odp: Wywłaszczenie
    Od: "Marcin" <v...@b...gnet.pl>

    Użytkownik Stan_Z <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bc55om$a8m$...@n...supermedia.pl...
> [...]
    > twój oręż. To oni będą mieć problem bo jeśli chcą twojego lokum to będą

    he he he
    kto Ci to powiedział???? nie wciskaj mu takiego kitu bo się może na tym
    nieźle przejechać... owszem na początek będą próbowali się z nim dogadać po
    dobroci, ale jak nie da rady to wniosą o wszczęcie postępowania
    wywłaszczeniowego i wtedy się zdziwi.