  • 1. Data: 2002-06-03 12:02:08
    Temat: zakaz spozywania alkoholu ?
    Od: Machloy-Machlowicz <w...@w...pl>

    witam,

    wszyscy jestesmy (powinnismy byc) swiadomi obowiazujacego zakazu
    spozywania alkoholu w miejscach publicznych. poniewaz niektorych osob to
    nie dotyczy :)) przed sklepem monopolowym w poblizu miejsca mojego
    zamieszkania widnieje ostrzezenie nastepujacej tresci : "w poblizu
    sklepu obowiazuje zakaz spozywania alkoholu". moje pytanie jest
    nastepujace : czy wlaciciel (zakladam ze to on byl autorem) ma prawo
    pouczac/przypominac (we wlasnym zakresie) o obowiazujacym powszechnie
    zakazie ? zwracam uwage na fakt ze zakaz ten obowiazuje wszystkich
    miejsc publicznych, a nie tylko samego sklepu ...

    dzieki
    <W.W>

  • 2. Data: 2002-06-03 12:30:56
    Temat: Re: zakaz spozywania alkoholu ?
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Jak chce to niech poucza. Co Ci szkodzi?

    --
    napisal Konrad G. ,
    U?ytkownik Machloy-Machlowicz <w...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych

  • 3. Data: 2002-06-03 12:34:58
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Uzytkownik "Machloy-Machlowicz" <w...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > nastepujace : czy wlaciciel (zakladam ze to on byl autorem) ma prawo
    > pouczac/przypominac (we wlasnym zakresie) o obowiazujacym powszechnie
    > zakazie ?

    A czy ksiadz ma prawo pouczac/przypominac "nie zabijaj" itp.?
    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedz www.google.com

  • 4. Data: 2002-06-03 12:54:48
    Od: <d...@p...onet.pl>

    moje pytanie jest
> [...]
    > zakazie ? zwracam uwage na fakt ze zakaz ten obowiazuje wszystkich
    > miejsc publicznych, a nie tylko samego sklepu ...

    w interesie własciciela sklepu powinno lezeć eliminowanie podpijaczy spod
    sklepu. W przypadku kontroli sklepu przez instytucję wydajacą licencję na
    sprzedaż alkoholu moze on przypłacić utratą takowej. Brutalna prawda jest
    jednak taka, że (szczególnie w mniejszych miejscowościach) komisje takie chodza
    bardzo rzadko a przecież mają pełne prawo do tego-zgodnie z ustawą o wychowaniu
    w trzeźwości. Dlatego też nie brakuje amatorów win marki wino pod sklepami.
    niestety.
    Swoja drogą ktoś powinien sie zająć wreszcie kontrolą pieniędzy uzyskanych z
    licencji na sprzedaż alkoholu, a są to pieniądze niemałe! Czy są one
    wykorzystywane na walkę z patologia alkoholową w naszym środowisku?

  • 5. Data: 2002-06-03 16:51:00
    Od: Machloy-Machlowicz <w...@w...pl>

    Legislator napisał(a):

    > Jak chce to niech poucza. Co Ci szkodzi?

    mnie to w ogole nie szkodzi, wprost przeciwnie. interesuje mnie tylko to czy ma
    takie prawo ... rownie dobrze moglby napisac, ze nie zyczy sobie spozywania
    zakupionych chipsow w poblizu sklepu, ect.

    thx
    <W.W>

  • 6. Data: 2002-06-04 07:08:48
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Machloy-Machlowicz napisał:

> [...]
    > tylko to czy ma takie prawo ... rownie dobrze moglby napisac, ze
    > nie zyczy sobie spozywania zakupionych chipsow w poblizu sklepu,
    Zauważ, że spozywanie alkoholu w miejscu publicznym jest zabronione
    ustawą, a spożywanie czipsów nie. Sprzedawca nie ogranicza twoich
    praw, bo z mocy ustawy ich nie masz - tzn. nie masz prawa do picia
    alkoholu w miejscu publicznym.
    Właściciel sklepu tylko przypomina. To tak jakby wywiesił tabliczke
    "w sklepie obowiązuje zakaz kradzieży".
    Głupie to, bo głupie, ale tak naprawdę dba o swój tyłek, żeby jakis
    pijaczyna nie mówił że nie wiedział że nie można.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-06-04 08:46:54
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl

> [...]
    > ustawą, a spożywanie czipsów nie. Sprzedawca nie ogranicza twoich
    > praw, bo z mocy ustawy ich nie masz - tzn. nie masz prawa do picia

    zabrania się spożywania alkoholu "na ulicach, placach i w parkach"
    z wyjątkiem miejs typu ogródek kawiarniany/restauracyjny
    (art. 14.2a);

    czy "publiczny" - to "ogólnie, powszechnie dostępny"?

    z miejsc ogólnie dostępnych są jeszcze
    np. plaże, lasy, łąki, szosy (drogi publiczne;) itp.;
    nie znalazłem w ustawie zakazu spożywania
    tam alkoholu; a jest tych zakazów w art. 14 sporo.
    w niewymienionych w art.14 miejscach rada
    rada gminy _może_ wprowadzić taki zakaz (art.14.6)

    g.

  • 8. Data: 2002-06-04 09:33:11
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    > (art. 14.2a);
    > czy "publiczny" - to "ogólnie, powszechnie dostępny"?
    Prywatne lasy, łąki - niekoniecznie.
    Państwowe lasy - nie wszystkie
    ogólnodostępne

    poreba

  • 9. Data: 2002-06-04 09:55:22
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Prywatne lasy, łąki - niekoniecznie.
    > Państwowe lasy - nie wszystkie
    > ogólnodostępne

    oczywiście, niemniej z Ustawy o lasach wynika
    ogólna zasada udostępnienia lasów Sk. Państwa
    dla ludności, a nawet do zbioru płodów leśnych
    na potrzeby własne (art. 27 i 28), a zakazy wstępu muszą
    być oznaczone tablicami (z wyjątkiem zakazu
    wstępu na uprawy leśne do 4m wys.);
    podobnie prywatny właściciel lasu oznacza
    teren objęty zakazem tablicą, oczywiście, jeśli taki zakaz
    wprowadzi;
    do tego dochodzą Parki Narodowe itp., mamy
    więc także zakazy wynikające z Ust. o ochronie przyrody;

    no, ale wróćmy już do naszego picia, pardon, do spożywania
    alkoholu w miejscach publicznych;
    idą wakacje, a przecie przykładowe lasy & plaże to częste
    miejsce spożywania rzeczonych napojów.
    Przykładowo, w parkach narodowym i rezerwatach przyrody
    można na mocy Ustawy o ochr. przyrody
    wprowadzić zakaz picia alkoholu.

    g.

  • 10. Data: 2002-06-06 12:47:05
    Od: poreba <d...@p...com>

> [...]
    [...]
    Dziękuję że utwierdziłeś mnie w moim przekonaniu
    graniczącym z pewnością iż:
    lasy są "nie wszystkie ogólnodostępne"
    ;)

    pozdrawiam