eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozajecie konta na kwote zdecydowanie wyzsza niz w tytule wykomnawczym › Re: zajecie konta na kwote zdecydowanie wyzsza niz w tytule wykomnawczym
  • Data: 2010-01-27 15:23:14
    Temat: Re: zajecie konta na kwote zdecydowanie wyzsza niz w tytule wykomnawczym
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > nadal nie rozumiesz problemu, ja napisalem jak mbank postepuje,

    Raczej Ty nie rozumiesz mechanizmu...
    > gdybym mial na tych trzech rachunkach po 1000 zł, mbank zajal by mi 3
    > tys zamiast 2100
    > jak chce wierzcyiel czyli o prawie 1 tys wiecej. Zamaist 2100 , ktore
    > sobie by pobral z tych rachunkow i laczna kwote wyslal.

    Jednostką zajęcia jest konto, a nie bank. Zajęciu podlega każde konto
    z osobna. Mało tego, oprócz kont, zajęciu może równocześnie podlegać
    Twoja pensja, i to z kilku zakładów, ruchomości w domu, wierzytelności u
    kolegów itp. Każde zajęcie jest dokonywane do wysokości wskazanej w
    tytule plus koszty, nie wiadomo bowiem która egzekucja będzie skuteczna.

    Fakt zajęcia konta bankowego na określoną kwotę nie oznacza, że
    komornik tyle pieniędzy dostanie - są przecież kwoty wolne od egzekucji.

    --
    Liwiusz