eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozajecie konta na kwote zdecydowanie wyzsza niz w tytule wykomnawczym › Re: zajecie konta na kwote zdecydowanie wyzsza niz w tytule wykomnawczym
  • Data: 2010-01-27 15:52:01
    Temat: Re: zajecie konta na kwote zdecydowanie wyzsza niz w tytule wykomnawczym
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > ale przeciez łaczna kwota zajecia ma wynosic 2100 w tym przypadku a przy
    > zajeciu 5 kont wynosi ona 11 tysiecy.
    > Zapytam wiec jeszcze raz , zakladajac ze na wszystkich kontach mam po 1
    > tysiacu czy bank ma prawo zajmowac mi wtedy 5 tysiecy zamiast
    > pobrac 2100 (z roznych) i wyslac ?

    Bank ma obowiązek zająć każde konto i czekać na Twoją dyspozycję, bo
    kwota na rachunkach mieści się w kwocie wolnej od zajęcia.

    Jakbyś na trzech kontach miał 10 tysięcy, to bank wysłałby do
    komornika 2100 i byłoby po sprawie.

    Zwracam uwagę, że zajęciu podlega każde konto z osobna, natomiast
    bank wysyła do komornika pieniądze do wysokości egzekwowanego roszczenia.

    --
    Liwiusz