    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajebali mi motór
    Date: Tue, 15 Aug 2023 23:55:44 +0200
    <ubcrra$ptd$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ubcsfd$eiv$16$Shrek@news.chmurka.net>
    <ubcu3j$r3q$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ube7mn$k97$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ubeb5b$r7t$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ubf6o0$bha$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ubfg13$ggf$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1i1oylvv6m24g.1rvvz72tiqco0$.dlg@40tude.net>
    <ubg691$sjr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1lb0vb5heiy35.17auxzj2ssltg$.dlg@40tude.net>
    <ubgg8v$3bq$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Tue, 15 Aug 2023 20:34:05 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie wiem. Może nie wiedział. Weź poprawkę na to, że ja już stary jestem.
    > W szkołach tego nie uczą. Człowiek całe życie się uczy.

    > Niekoniecznie musiał bank. Ja znam takie struktury, gdzie to firmy

    Bank.

    > udzielają kredytu kupieckiego akurat. Jeśli faktycznie kredytu udzielił
    > bank, to trzeba umowę przeanalizować i zobaczyć, jak je wszystkie
    > wyłowić z umów bankowych. Może wspólny pośrednik?

    Zapewne, ale kto mialby to zrobic?

    Powiedzialbym, ze najprosciej to by bylo wpisac firme w komputer i
    wyszukac wszytkie zgłoszenia. I sie zobaczy ile było osób uważających
    sie za oszukane.
    Ale nie jestem pewny, czy juz mieliscie komputery.

    Kolejna mozliwosc - firma była gdzies spod Poznania, przyjąc
    zgloszenie, przesłac tam do wyjasnienia/konsultacji, czy jakie tam
    macie mozliwosci - uskłada im sie 10, to niby będą mogli cos zrobic.
    Chocby wezwać prezesa i przedstawic zarzuty :-)
    Ale trzeba w tym celu zawiadomienie przyjąć.

    > Ty - i kilka osób na tym forum - masz wypatrzone postrzeganie prawa. Że
    > wszyscy przeciwko Tobie. Nie zastanowicie się, czy czasem taki, a nie
    > inny stan rzeczy ne wynika z jakiś racjonalnych przesłanek. Jak to
    > ogarnąć całościowo i rozwiązać. Bo tu nie chodzi o Twoją mamę i
    > odzyskanie 4.000 zł, tylko o odzyskanie wyłudzonych od wielu osób
    > pieniędzy. Twoja mama powinna z tym iść do sądu cywilnego.

    To by ją kosztowało jeszcze 8 tys, albo i 40.
    bo jak mialaby udowodnic, ze mialo to kosztowac 200zl?
    RODO jeszcze nie było, ale kto jej da liste uczestników .. o ile taka
    w ogole była. Moze by sie dało dotrzec do listy kupujacych ..
    i co, jak zeznają, ze kupili i sa zadowoleni?

    Dalej sąd spyta, czy dobrowolnie umowe podpisała.

    A jak ma udowodnic, ze to urządzenie nic nie daje?
    Opinie zamówić? Oni tez maja opinię.

    W efekcie przegra z kretesem, zaplaci swoje koszta, sadowe, i jeszcze
    za ich adwokata. To jak obstawiasz - 8 tys, czy raczej 48?

    Liczylem na przepisy o kredycie konsumenckim, bo akurat weszły,
    i klient mial 2 tygodnie na wypowiedzenie.
    No i kredyt wypowiedziała, tylko bank sie domagał spłaty kwoty
    kredytu, bo ją rzekomo przelał sprzedawcy, zgodnie z umową zresztą
    I co - miała sie bankiem procesować, czy wypowiedziec, ale nie
    wplacić?.
    Moze i nie tak miało to wyglądać, ale bank miał taką wersje.

    Tak naprawde, to nie powinna biegać po tych pokazach, ale widać,
    ze taka jedyna rozrywka dla staruszków.

    I absolutnie nie powinna nic podpisywać bez przeczytania.
    No to teraz już wie ... i rzekł bym, ze ta nauka umiarkowanie drogo
    kosztowała.

    -sprawie-wycofania-z-obrotu-i-u%C5%BCywania-wyrobu-m
    edycznego-bioharmonizer

    > Ale to decyzja administracyjna. Nie wiem, kiedy Twoja Mama to kupiła,

    Ale zauważ jak głeboka.
    "ponadto ww. aneks zawiera opinie dr.hab.n.med.prof AWF Janusza
    Domaniewskiego. Opinia ta zawiera informacje o stosowaniu "z
    powodzeniem BioHarmonizatora fotonowego V-V w terapii zmian
    zwyrodnieniowych kregosłupa oraz stawów w stanach zapalnych" i
    uzyskiwaniu pozytywnych wyników. Jednakże biorąc pod uwage datę
    sporządzenia aneksu - 16 maja 2012 r (opinia nie została opatrzona
    datą) oraz datę wprowadzenia do obrotu wyrobu, które mogło nastąpic po
    wydaniu certyfikatu zgodnosci wystawionego przez jednostkę
    notyfikowaną, biorącą udział w ocenie zgodności wyrobu, czyli 21
    czerwca 2012 r, powyzsza informacja budzi wątpliwości. (*1)

    Zaznaczyc należy, że do Prezesa Urzędu nnie wpłynął żaden wniosek o
    wydanie pozwolenia na prowadzenie badania klinicznego dotyczący
    przedmiotowego wyrobu, a zgodnie z art 99 ww ustawy prowadzenie
    badania klinicznego bez wymaganego pozwolenia jest czynem zabronionym
    pod karą grzywny, ograniczenia wolnosci albo pozbawienia wolnosci do
    lat dwóch."

    Myslisz, wiedzielibyscie o tym? Prokurator? Adwokat?
    Biegły moze tak ...

    > skoro piszesz, że wiele lat później, to 2015 rok. Przede wszystkim
    > należałoby przeanalizować, czy w chwili, gdy kupiła to urządzenie
    > sprzedawca nie naruszył prawa.

    Na ile się orientowałem to nie. Rejestracja w URPL nie była jeszcze
    wymagana. W ogole wydaje mi sie, że to jeszcze przed 2012 było, wiec
    byc moze chodzi o inna firmę ... tych samych ludzi ? :-)

    > To było jakieś urządzenie medyczne. One
    > muszą mieć certyfikaty. Miał certyfikat zgodności "CE"? Jak miał, to czy
    > spełniał warunki. Jak nie miał, to czy mógł tak zostać sprzedany.

    Pisałem - miał. Stosowny certyfikat wystawiła jednostka z Wegier.
    i tu *1 - wydaje mi sie, że opinia kliniczna wcale nie była do tego
    potrzebna. Oni nie sprawdzają działania, tylko zgodnosc z normą.
    Sprawdzili, ze diody emitują nie wiecej niz norma pozwala,
    i pewnie inne wymogi i certyfikat wystawili.

    > Dopiero z tego wywieść oszustwo, że doprowadzono do niekorzystnego
    > rozporządzenia mieniem, bowiem urządzenie nie spełniało wymagań, by
    > zostać sprzedane.

    A tu spełniało, wiec nie można.

    > Albo ma wymagane certyfikaty.

    Jak pisałem - certyfikaty CE sprawdzają bezpieczenstwo produktu.
    Jak nic nie robi, to nic złego tez nie robi, wiec bezpieczny :-)

    Tylko teraz musi być tez zgłoszone do URPL.
    Zakładam, ze jest. Tym razem Prezes nie sprawdzał dokładnie,
    albo po prostu opinie zagraniczne i w językach obcych :-)

    > Znowu, jak z tą nadprzyrodzoną mocą
    > ALLEGRO. Nie zastanowicie się, z czego wynika, tylko od razu, ze mają
    > masę kasy, to się ich Policja boi.

    Ale czy my cos pisalismy, ze policja sie ich boi?
    My pisalismy, ze robic wam sie nie chce, bo zamiast wyslac policjanta
    na wywiad/rozmowe, to wolisz poszukac jak tu zgłoszenie uwalic.
    I nie ma to nic wspólnego z Allegro, bo oni tu nie są stroną.

    No chyba, że Allegro jest stratne jako ubezpieczyciel płatnosci, i jak
    wam zglasza np 10 przypadków, to trzęsiecie d*mi, ze jak nic nie
    zrobicie, to oni za miesiąc do wyższej instancji sie odwołają :-P

    Tylko wydaje mi się, ze Allego nie płaci sprzedawcy, póki ten
    przesyłki nie wyśle, wiec i stratne nie jest w omawianym przypadku.

    > Jeśli od zakupu przez Mamę urządzenia
    > nie minęło 10 lat (przedawnienie), to napisz do mnie na priv albo zamaż
    > same dane osobowe i gdzieś upublicznij mi umowę oraz instrukcję obsługi
    > tego urządzenia.

    to sie przedawniło, ale co - bedziesz z panem dr.hab.n.med.prof
    zadzierał?

    Nie pamietam - sprawdziłem wtedy czy istnieje czy nie, gdyby istnial
    ... chyba by mu sfałszowanej opinii nie przypisali, bo mogłoby szybko
    dojsc, wiec zakładam, ze opinie podpisał, za drobną opłatą.

    Bioptrona mozesz sprawdzic - to chyba wieksze pieniądze :-)

    J.

    P.S.
    https://tvn24.pl/polska/chinska-zabawka-za-krocie-ta
    k-naciagaja-emerytow-ra423447-3359250
    http://www.babciapolka.pl/index.php?option=com_conte
    nt&id=1854:co-to-jest-bioharmonizer

    PPS. bylem i ja pewnym pokazie. W zasadzie to mnie namówił, fachowiec
    ... ale cena była za wysoka :-)

    Ciekawe jak ze spelnieniem wymogów - mnie sie juz nie chciało
    sprawdzac :-)

    J.