    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajebali mi motór
    Date: Mon, 14 Aug 2023 00:11:32 +0200

    W dniu 13.08.2023 o 23:49, Shrek pisze:

    > Raczej go nie ma. Faktem jest że wie kto i był przy tym.

    Jest na monitoringu? Bo jeśli nie, to na razie faktem jest, że twierdzi,
    że wie kto.

    > Raczej tego typa co z nimi pił.

    Jeśli znasz personalia, to oczywiście możesz. Pytanie, czy on bedzie
    chciał powiedzieć, kto to był, czy będzie leciał w kulki i twierdził, że
    przykładowo zna tylko "
    ksywki".

    > Kto jechał? Ja? Ja bym wtedy już miał zarzuty za sam fakt zgłoszenia
    > fałszywych zeznań przy kradzieży.

    Udowodnienie Ci, że znalazłeś kogoś, kto się podłożył i ukradł może
    proste nie być. Przy czym ja piszę ogólnie. Jeśli jest nagranie CCTV z
    kradzieży, to można dokładnie ustalić, kiedy skradziono motor.

    > No właśnie nie wiem. 112 czy lokalny dyżurny? Obstawiam, że dyżurny -
    > pytałem czy do nich na kryminalnych czy na prewencję - powiedziała że
    > _chyba_ na prewencję. Czyli nie do nich. Obstawiam, że ci powiedzą że do
    > nich też nie i na 112 albo do kryminalnych.

    Przecie Ci napisałem. Jeśli coś wymaga pilnej reakcji - przykładowo
    widzisz tych mężczyzn, to dzwonisz na 112, albo jeśli umiesz znaleźć, to
    do lokalnego właściwego dla miejsca napotkania sprawców dyżurnego. On
    najszybciej jakiś policjantów tam zadysponuje. Jeśli to dodatkowa
    informacja, ale nie wymagająca szybkiej reakcji, to najlepiej do
    referenta, a jak nie znasz, to do Wydziału, który to prowadzi. tylko w
    zależności od jednostki to mogą być rożne wydziały i czasem na logikę
    trudno to wymyślić. Przyjdzie Ci pismo z informacją kto to prowadzi i
    jaki wydział.

    > No właśnie u nas jest dwóch. Do którego?

    Nigdzie nie ma dwóch. Wpisujesz adres i dostajesz nazwę jednostki. Nie
    szukaj po dzielnicowym, tylko po jednostce. To jest druga zakładka.

    > Dogadani byli wcześniej - wstali jak podjeżdzał. Więc numery do siebie
    > raczej znali.

    Wiesz, można się cofnąć na monitoringu i popatrzyć, czy to oni do niego
    dzwonili, czy on do nich, czy nikt. Bo gość mógł ich spotkać poza kadrem
    i się dogadali, ze on podjedzie, a oni mu mogą załadować. Oczywiście
    najprościej ich "zawinąć" i zapytać, ale ja bym tam popatrzył na
    monitoringu wcześniej. Może na innej kamerze, jak przyszli spoza kadru.

    > Najpierw musieli by mieć do mnie kontakt. Nie zapytał, więc nie sądzę że
    > zna.

    Nie doceniasz środowiska przestępczego. Jak kradli motocykl, to już
    mieli zaplanowane, co z nim zrobić najprawdopodobniej.

    > Jest antyspamowy. Podeślę ci jutro prawdziwy. Może być na służbowy?
    > Kiedyś się zastanawiałem czy to rzeczyiście ty:P
    Jestem na urlopie, więc na służbowy Ci odpowiem za półtorej tygodnia.

    --
    (~) Robert Tomasik