  • Data: 2004-12-10 23:37:56
    Temat: Re: zaginela paczka itd..
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 10 Dec 2004 17:38:33 +0100, Andrzej Lawa naskrobał(a):

    > Jeśli jeszcze nie zapłacił - nie nie ma obowiązku zapłacić.
    >
    > Ale jeśli zapłacił z góry, a towar z formalnego punktu widzenia został
    > mu wydany i zgodnie z ustawą wszelkie problemy z towarem są
    > jegoproblemami - na jakiej podstawie może żądać zwrotu kasy, hmm?

    nie mam pojęcia - spytam sie w federacji może ktoś to przerabiał. Ja
    generalnie stoje na twardo na stanowisku że niespełnienie par 2 z art 544
    powoduje niespełnienie art 1 i tym samym towar nie jest mu wydany z tą
    chwią (bo faktycznie nie jest w jego posiadaniu).

    > Jak stwierdzisz wady czegoś, czego nie ma? ;)

    Czyli uważasz że nieotrzymanie towaru nie jest istotną wadą fizyczna? :)

    > To ja poproszę o cytat z jakichś komentarzy albo podparcie się
    > prawomocnymi wyrokami.

    nie posadam w tym temacie jak bede miał to rzuce na grupe bo sam jestem
    ciekaw - chyba sam przyznasz że konstrukcja wyślij i zapomnij z punktu
    widzenia kupującego jest zupełnie abstrakcyjna ( brak sposobu dochodzenia
    roszczeń przed pocztą, brak możliwości sprawdzenia jaki towar został
    faktycznie wysłany a nawet brak możliwości egzekwowania ubezpieczneia
    przesyłki itd).

    > Tak na marginesie: jak wygląda w świetle 544 par.2 odmowa przez pocztę
    > umożliwienia skontrolowania stanu zawartości paczki _przed_ zapłaceniem
    > poczcie kwoty pobrania (przesyłka za pobraniem), hmm?

    Nie wiem czy ustawa to dopuszcza - z tego co wiem to się nie da, aczkolwiek
    obiło mi się o uszy komisyjne otwarcie z towarzystwie kierownika placówki.
    Ustawy oPP nie przerabiałem.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org