  • Data: 2004-12-12 21:16:51
    Temat: Re: zaginela paczka itd..
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Ch. wrote:

    > Na podstawie czego _odbiorca_ ma się zwrócić do poczty?
    > Oświadczenia? Przecież on nie jest w chwili obecnej strona dla PPPP.

    KC i dowodu nadania, przekazanego przez nadawcę - a na dowodzie nadania
    adresat powinien być podany, czyż nie?

    > Czyli sugerujesz że PPPP to w zasadzie każdą przesyłkę list, cokolwiek co
    > jest nieubezpieczone na wysoką kwotę - może *wchłonąć*??
    > Wysyłający ma "czyste" sumienie, odbierający nie ma podstaw by czegokolwiek
    > dochodzić od poczty, czyli poczta jest bezkarna.

    Tego nie napisałem. Niemniej jednak zestaw sobie teorię z praktyką -
    jaki odsetek ludzi ma czas, pieniądze i nerwy, żeby się procesować z
    pocztą o zagubioną paczkę wartości np. 400 złotych?

    > Można teraz przy powyższym założeniu /teoretycznym/ uznać że na tej
    > podstawie może działać całkiem sprawna grupa przestępcza:
    > - "wysyłający" ma znajomego na poczcie, sprzedaje np. drogie urządzenia,
    > pakuje na poczcie papier, kartofle do "paczki" - znajomy z poczty wystawia
    > "kwit" że paczka została wysłana - i ..... odbiorca jest w plecy, nie
    > będzie mógł i tak dochodzić swoich praw.

    Teoretycznie ktoś może też, po uprzednim umówieniu z nadawcą i 'wtyką'
    na poczcie, napadać na odbierającego i zabierać mu paczkę w drodze do
    domu. Czy może za takie coś poczta i nadawca mają odpowiadać - nawet
    jeśli nie wiadomo, czy faktycznie doszło do przestępstwa z ich udziałem?

    Oczywiście jeśli taki proceder z kartoflami trwa, to prędzej czy później
    się 'rypnie' - bo ktoś zauważy dziwne 'zbiegi okoliczności', ktoś się po
    pijaku wygada, ktoś przypadkiem zauważy dziwnie wynoszone paczki z
    ziemniakami...