  • Data: 2004-12-11 20:06:00
    Temat: Re: zaginela paczka itd..
    Od: "marik" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dick" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cpav3q$6fj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam mam taka sprawe czysto teoretyczna
    > kupilem towar na allegro powiedzmy za 800zl zaplacilem na konto
    > towar zostal wyslany paczka priorytet za 6zl bez ubezpieczenia itd
    > i teraz paczka zginela sprzedajacy zglasza to na poczte otrzymuje jakies tam
    > odszkodaowanie
    > chyba 60zl itd teraz czy nalezy mi sie zwrot pieniedzy (800zl) lub takiego
    > samego towaru od
    > sprzedawcy czy nie ?jakie na to sa przepisy?

    III CZP 18/97 OSNC 1997/9/119

    Czy w świetle art. 544 k.c. w związku z art. 548 k.c. ryzyko,
    o którym mówi ten ostatni przepis polega na tym,
    że kupujący zobowiązany jest do zapłaty ceny
    w razie wydania przesyłki przez sprzedawcę przewoźnikowi
    również wówczas, gdy przesyłki nie otrzymał?

    SN stwierdził, iż:

    W pojęciu niebezpieczeństwa, o jakim mowa w art. 548 § 1 k.c.,
    mieści się obowiązek zapłaty przez kupującego ceny za rzecz,
    powierzoną przez sprzedawcę przewoźnikowi,
    choćby przewoźnik kupującemu-odbiorcy przesyłki nie wydał.

    ---

    Zatem przysługują ci tylko wszelkie roszczenia jakie miał sprzedawca
    wobec poczty polskiej związane z niewywiązaniem sie
    z usługi dostrczenia tejże paczki - czyli 60zł jest twoje.

    I po bólu, przez 3 dni okładać lodem.

    marik