  • 1. Data: 2010-08-25 18:24:38
    Temat: zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Sytuacja jest następująca
    Mój zakład pracy ( poniżej 5 ludzi) z koncem miesiaca przestanie istnieć-
    czego ja oficjalnie nie wiem.
    Pracuje tam od 2005 lat
    Pytanie: Czy kożystniej bedzie mi dać wypowiedzenie- ( 3 miesięczne) z tego
    tutułu należą mi sie jakby 3 pensje. Czy moze w przpadku likwidacji nie musze
    dawać wypowiedzenia- tylko dostane odprawe w związku z likwidacją.?
    Jakie rozwiązanie jest dla mnie finansowo lepsze. A moze jest jeszcze inna droga
    ?

  • 2. Data: 2010-08-25 19:21:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i53n59$q38$1@inews.gazeta.pl BETON <b...@m...pl>
    pisze:

    > Sytuacja jest następująca
    > Mój zakład pracy ( poniżej 5 ludzi) z koncem miesiaca przestanie istnieć-
    > czego ja oficjalnie nie wiem.
    Z końcem którego miesiąca?

    > Pracuje tam od 2005 lat
    Faktycznie długo...

    > Pytanie: Czy kożystniej bedzie mi dać wypowiedzenie- ( 3 miesięczne) z
    > tego tutułu należą mi sie jakby 3 pensje.
    Niby dlaczego tak uważasz?

    > Czy moze w przpadku
    > likwidacji nie musze dawać wypowiedzenia- tylko dostane odprawe w
    > związku z likwidacją.?
    Nie dostaniesz odprawy. Chyba, że pracodawca sam zobowiązał się do tego w
    regulaminie pracy (lub układzie zbiorowym, ale nie przy 5 pracownikach
    przecież).
    Jeśli dostaniesz, przeznacz na szkołę, to będzie na pewno koRZystne i
    będziesz mógł zmienić nicka. ;)

    > Jakie rozwiązanie jest dla mnie finansowo lepsze.
    IMO wymienione rozwiązania nie różnią się między sobą.
    Kasy dodatkowej nie będzie.

    > A moze jest jeszcze inna droga ?
    Idź na zwolnienie. Dostaniesz kasę za darmo.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-08-25 22:20:18
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > Jeśli dostaniesz, przeznacz na szkołę, to będzie na pewno koRZystne i będziesz
    > mógł zmienić nicka. ;)

    Dzięki Jotte, na Ciebie zawsze można liczyć :)))

  • 4. Data: 2010-08-25 22:28:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c759723$0$20993$65785112@news.neostrada.pl prg
    <b...@b...pl> pisze:

    > Dzięki Jotte, na Ciebie zawsze można liczyć :)))
    Napisałem wg mojej najlepszej wiedzy.
    Jeszcze specjalnie w ustawie i kodeksie sprawdziłem, staram się nie
    wprowadzać nikogo w błąd.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-08-26 07:06:15
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

> [...]
    > Napisałem wg mojej najlepszej wiedzy.
    > Jeszcze specjalnie w ustawie i kodeksie sprawdziłem, staram się nie wprowadzać

    Ślicznie dziekuję za informacje.

  • 6. Data: 2010-08-26 13:39:22
    Od: MW <w...@g...pl>

    W dniu 2010-08-25 21:21, Jotte pisze:

    > Idź na zwolnienie. Dostaniesz kasę za darmo.

    A potem zdziwienie że ZUS nie ma pieniędzy jak nawet na liście
    dotyczącej PRAWA namawia się do oszustw.

    p,M

  • 7. Data: 2010-08-26 13:57:37
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "MW" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A potem zdziwienie że ZUS nie ma pieniędzy jak nawet na liście dotyczącej
    > PRAWA namawia się do oszustw.

    Niestety to, co on proponuje, to "co najwyżej" rżnięcie pracodawcy, który
    za pierwsze 33 dni zwolnienia płaci wynagrodzenie ze swojej kasy :/
    Swoją drogą to wyjątkowo złodziejski przepis. Skoro składki na chorobówkę
    idą od początku zatrudnienia bezpośrednio do ZUS, to ZUS powinien płacić od
    samego początku zwolnienia, a nie dopiero po 33 dniach. Co innego, gdyby
    składki były częściowo odprowadzane do specjalnej puli ubezpieczeniowej
    samego pracodawcy.

    K.

  • 8. Data: 2010-08-26 14:44:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-08-2010 o 15:57:37 Krzysztof <k...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > dniach. Co innego, gdyby składki były częściowo odprowadzane do
    > specjalnej puli ubezpieczeniowej samego pracodawcy.

    Przecież ub. chorobowe to 2,45% właśnie dlatego że płacą dopiero po 33.
    dniach,
    inaczej byłoby pewnie z 24,5%.

    Więc ciiicho sza, bo jeszcze Boney M to zaimplementuje.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-08-26 15:03:13
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 26-08-2010 o 15:57:37 Krzysztof <k...@a...pl> napisał(a):

    > Przecież ub. chorobowe to 2,45% właśnie dlatego że płacą dopiero po 33.
    > dniach

    Ale pracodawca nie dysponuje nawet tymi 2,45%, więc powinien wypłacać
    równowartość uzbieranych i zainwestowanych składek, czyli zero.
    Z kolei nie ma przeszkód, by ZUS wypłacał nie 80%, ale np. 40-60%
    wynagrodzenia za pierwszy miesiąc czy 2 tygodnie. Myślę, że od razu
    skończyłyby się różne "kacowe" i inne tego typu "choroby".

    > inaczej byłoby pewnie z 24,5%.

    Absurd.

    K.

  • 10. Data: 2010-08-26 15:51:31
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > wynagrodzenia za pierwszy miesiąc czy 2 tygodnie. Myślę, że od razu
    > skończyłyby się różne "kacowe" i inne tego typu "choroby".

    na 100%. U nas w firmie np. jest dodatek na koniec miesiaca za
    niechorowanie. Jak masz dobra obecnosc to masz +500. I jakos trudno mi
    zobaczyc kogos na zwolnieniu

    Icek