  • 1. Data: 2010-08-25 14:18:35
    Temat: gwarant nie chce usunac usterki
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    witam

    Co nalezy uczynic z gwarantem ktory nie chce usunac usterki ?
    Gwarant wykreca sie jakimis bzdurami w rodzaju, ze nie bylo plomb
    gwarancyjnych, pozniej twierdzi, ze gwarancji bylo tylko 14 dni itd itp -
    ogolnie chce sie wykrecic od wymiany przyslanego wadliwego towaru. Dodam, ze
    jest to transakcja firma-firma

    Czy przed zalozeniem sprawy mam do niego wyslac wezwanie do zaplaty na
    wartosc towaru czy od razu zalozyc sprawe w esadzie ?

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2010-08-26 07:12:03
    Temat: Re: gwarant nie chce usunac usterki
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Czy przed zalozeniem sprawy mam do niego wyslac wezwanie do zaplaty na
    > wartosc towaru czy od razu zalozyc sprawe w esadzie ?

    Witam,
    jezeli faktycznie masz racje to przed wystapieniem do sadu musisz wyczerpac
    droge polubowna. Wazne, zeby Twoje dzialania w tym zakresie byly
    udokumentowane. Czyli jedno wezwanie do naprawy lub zwrotu kosztow, po
    tygodniu drugie a w trzecim, ostatecznym wysylasz wzor pozwu z kopiami
    wszystkich zalacznikow. Wszystko wysylasz listami poleconymi i zachowujesz
    kopie z dowodem nadania. Wzorem firm windykacyjnych mozesz dolaczyc
    zestawienie wszystkich kosztow na jakie naraza sie dodatkowo przyszly
    pozwany. Dolacz opinie rzeczoznawcy lub radcy prawnego. Do pozwu dolaczasz
    cala dokumentacje z postepowania polubownego.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-08-26 08:16:12
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    kszyhoo wrote:

> [...]
    > jakie naraza sie dodatkowo przyszly pozwany. Dolacz opinie
    > rzeczoznawcy lub radcy prawnego. Do pozwu dolaczasz cala dokumentacje

    Zazwyczaj sędzia jak widzi w papierach takie "zestawienia wszystkich
    kosztów postepowania sądowego" to reaguje jakby mu ktoś ostrogę w tyłek
    wbił.

    To sąd orzeka o kosztach postępowania i baaaardzo nie lubi jak mu ktoś
    się wcina w kompetencje.

    Efektem przy nawet wygranej sprawie jest często orzeczenie takich
    kosztów że śmiech na sali. Można sobie składać wtedy zażalenia...

    A dodatkowo - nie widzę większego sensu w wysyłaniu wzoru pozwu z
    kopiami załączników.

    Wystarczy wezwanie do zapłaty.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2010-08-26 12:52:52
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

> [...]
    > kosztów że śmiech na sali. Można sobie składać wtedy zażalenia...
    >
    > A dodatkowo - nie widzę większego sensu w wysyłaniu wzoru pozwu z

    Witam,
    do sądu zestawienia przyszlych kosztow oczywiscie nie wysylamy. Tylko do
    naszego delikwenta.
    Co do wysyłki wzoru pozwu do przyszłego pozwanego to takie dzialanie daje
    dobre efekty bo widac wtedy, ze grozba skierowania sprawy do sadu jest
    realna. To oczywiscie tylko dzialania psychologiczne ale wlasnie na tym
    polega droga polubowna.

    pozdrawiam,
    krzysiek

  • 5. Data: 2010-08-26 13:05:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kszyhoo pisze:

> [...]
    > dobre efekty bo widac wtedy, ze grozba skierowania sprawy do sadu jest
    > realna. To oczywiscie tylko dzialania psychologiczne ale wlasnie na tym

    Nieraz wysyłanie pozwu pozwala dłużnikowi lepiej się przygotować do
    obrony.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-08-27 13:15:13
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    > Nieraz wysyłanie pozwu pozwala dłużnikowi lepiej się przygotować do
    > obrony.
    >
    > --
    > Liwiusz

    No tak , zyska kilka dni na przygotowania. Pozew po złożeniu do sądu będzie
    i tak jawny dla pozwanego a termin rozprawy to daleka przyszlosc. :-)

    K.