  • 1. Data: 2008-06-12 20:19:42
    Temat: zadatek a umowa
    Od: Paweł Wolszak <w...@p...com.pl>

    Witam,
    Sprzedaję mieszkanie, jest chętny z którym spisaliśmy protokół uzgodnień
    (tak chciał) zawierający cenę, datę podpisania umowy przedwstępnej i
    ostatecznej a także pokwitowanie niewielkiego zadatku (nie zaliczki).
    Jest też drugi chętny który zaproponował teraz (po podpisaniu w/w
    protokołu) lepsze warunki transakcji.
    Rozumiem że powinienem liczyć się z ew. zwrotem zadatku w podwójnej
    wysokości - czy coś jeszcze?
    Jak formalnie rozwiązać taką sytuację?

    Paweł

  • 2. Data: 2008-06-13 06:29:37
    Temat: Re: zadatek a umowa
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Paweł Wolszak" <w...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lepsze warunki transakcji.
    > Rozumiem że powinienem liczyć się z ew. zwrotem zadatku w podwójnej

    Skontaktować się z klientem, powiedzieć mu, że wypowiadasz tę nienotarialną
    umowę przedwstępną (bo tym jest twój "protokół uzgodnień"), zapytać czy
    przyjdzie po zadatek odebrać sam czy przelać na konto. Nie zapomnieć o
    pokwitowaniu jeśli weźmie gotówkę.

  • 3. Data: 2008-06-13 07:03:34
    Od: Paweł Wolszak <w...@p...com.pl>

    William pisze:

> [...]
    > uzgodnień"), zapytać czy przyjdzie po zadatek odebrać sam czy przelać na
    > konto. Nie zapomnieć o pokwitowaniu jeśli weźmie gotówkę.

    ale zadatek zwracać w podwójnej wysokości czy nie?

    Paweł

  • 4. Data: 2008-06-13 08:32:00
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Paweł Wolszak pisze:

    > ale zadatek zwracać w podwójnej wysokości czy nie?
    >
    > Paweł
    Powinienes w podwojnej. Jesli chcesz oszczedzic to mozesz probowac
    narazie oddac co wplacil. Jak upomni sie o podwojny, to wyplacisz
    podwojny. Kto zapisal "zadatek" w umowie - on czy ty?

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-06-13 08:54:59
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Jun 13, 8:29 am, "William" <n...@m...mnie.pl> wrote:

    > Skontaktować się z klientem, powiedzieć mu, że wypowiadasz tę nienotarialną
    > umowę przedwstępną

    Jeśli to jest zadatek, a nie odstępne, to nie ma w ogóle podstaw, żeby
    ją wypowiedzieć.

    > zapytać czy
    > przyjdzie po zadatek odebrać sam czy przelać na konto. Nie zapomnieć o
    > pokwitowaniu jeśli weźmie gotówkę.

    Zapłata zadatku, nawet podwójnego, nie pozbawi kontrahenta roszczeń
    odszkodowawczych za niewykonanie umowy przedwstępnej.

  • 6. Data: 2008-06-13 09:20:58
    Od: Paweł Wolszak <w...@p...com.pl>

    Maverick pisze:

    > Powinienes w podwojnej. Jesli chcesz oszczedzic to mozesz probowac
    > narazie oddac co wplacil. Jak upomni sie o podwojny, to wyplacisz
    > podwojny. Kto zapisal "zadatek" w umowie - on czy ty?

    zadatek wpisał kupujący ale miałem świadomość co to znaczy...
    na szczęście kwota jest naprawdę niewielka

    Paweł