  • 1. Data: 2008-06-12 13:56:13
    Temat: Prośba do użytkowników grupy o linki do materiałów:)
    Od: m...@g...com

    Prosze uprzejmie o linki do for internetowych, ewentualnie stron gdzie
    mogę nieodpłatnie lub za drobną opłatą znaleźć przykład pisma do sądu /
    i ewentualnie opis procedury/ jak założyć sprawę o sądowe zniesienie
    współwłasności ponieważ nie ma możliwości ugodowego podziału wspólnego
    gruntu.

    Z góry serdecznie dziękuje za Państwa pomoc.

    Jan Malunek.

  • 2. Data: 2008-06-12 15:47:32
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    m...@g...com wrote:
> [...]
    > gruntu.
    >
    > Z góry serdecznie dziękuje za Państwa pomoc.

    Poszło na prv. :)

    Michał

  • 3. Data: 2008-06-12 16:27:28
    Od: m...@g...com

    Slicznie Panu dziekuje :)

    I jeszcze nurtujące mnie zagadnienia

    Wyszperalem na google, że założenie takiej sprawy kosztuje 1000zl czy
    orientuje się Pan może czy w tym jest już cena za biegłego geodete?
    Gdyż druga strona w ogóle z geodetą nie chce rozmawiać o żadnych
    podziałach i na pewno będzie musiał być powołany geodeta z sądu, który
    zaproponuje możliwości podziału terenu
    - czy za to też muszę dodatkowo płacić? I czy będę mógł się jakoś
    starać o zwrot połowy kosztów bo przecież dzielimy to na dwie osoby w
    dodatku nie z mojej winy czy z mojego "widzi mi się" tylko dlatego, że
    druga strona nie szanuje zupełnie cudzej pracy.

    I ostatnie ważne pytanie czy mogę wybrać miejscowość , w którym sądzie
    złożyć wniosek? Teren jest na wsi ja pracuje w miejscowości oddalonej
    o 40 km od niej a sąd właściwy to znaczy sąd w miejscowości gdzie są
    przechowywane księgi wieczyste dla tego rejonu to miejscowość w drugim
    kierunku oddalona o 35 km i nie ukrywam, że wolałbym wybrać pierwszą
    opcje gdyż tutaj jestem codziennie i nie utrudni mi to za wiele życia
    w przypadku konieczności stawiania się na rozprawach.

    Jeszcze raz serdecznie dziękuje za wniosek i z góry dziękuje za
    informacje o ile Pan takie posiadam na nurtujące mnie kwestie, które
    opisałem wyżej :)

    Jan.

  • 4. Data: 2008-06-12 18:12:14
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Wyszperalem na google, że założenie takiej sprawy kosztuje 1000zl czy
    > orientuje się Pan może czy w tym jest już cena za biegłego geodete?

    1000 to opłata sądowa. Geodeta to dodatkowe koszta którymi zostanie
    obciążony wnioskodawca. Ponieważ zwykły bierze za podział 1400 to biegły
    pewnie dwa razy tyle.