  • 1. Data: 2006-02-11 21:01:55
    Temat: zachówek
    Od: "MONT" <w...@i...pl>

    Czy dzieciom zmarłego przysługuje zachówek jeśłi np.nieruchomość została
    przepisana na jednego z potomków jeszcze za życia rodzica? POzdr Mont

  • 2. Data: 2006-02-11 22:18:48
    Temat: Re: zachówek
    Od: <d...@w...pl>

    Jeśli była to darowizna i wciągu 10 lat przed śmiercią spadkodawcy to
    wartość jej wlicza się do spadku i od tej wartości należy się zachowek

  • 3. Data: 2006-02-12 13:12:54
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    d...@w...pl napisał(a):
    > Jeśli była to darowizna i wciągu 10 lat przed śmiercią spadkodawcy to
    > wartość jej wlicza się do spadku i od tej wartości należy się zachowek
    >

    > Użytkownik "MONT" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    serio ? a mozesz podac podstawe prawna ?

    sg

  • 4. Data: 2006-02-12 18:33:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sg wrote:

    > serio ?

    serio

    a mozesz podac podstawe prawna ?

    a poszukaj w googlach.

  • 5. Data: 2006-02-13 04:59:45
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    d...@w...pl napisał(a):
    > Jeśli była to darowizna i wciągu 10 lat przed śmiercią spadkodawcy to
    > wartość jej wlicza się do spadku i od tej wartości należy się zachowek

    Chyba, że w grę wchodzi art. 1040 KC, co przy nieruchomości jest bardzo
    prawdopodobne.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 6. Data: 2006-02-13 06:10:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marta Wieszczycka napisał(a):
    > Chyba, że w grę wchodzi art. 1040 KC, co przy nieruchomości jest bardzo
    > prawdopodobne.

    mowa była o zachowku, a nie dziale spadku...

    KG

  • 7. Data: 2006-02-13 14:50:18
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    d...@w...pl napisał(a):
    > Jeśli była to darowizna i wciągu 10 lat przed śmiercią spadkodawcy to
    > wartość jej wlicza się do spadku i od tej wartości należy się zachowek
    >

    > Użytkownik "MONT" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    A ograniczenie 10 lat dotyczy wyłącznie darowizn na rzecz osób nie
    będących spadkobiercami albo uprawnionymi do zachowku.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 8. Data: 2006-02-13 18:46:58
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2006 15:50:18 +0100, Marta Wieszczycka napisał(a):

    > A ograniczenie 10 lat dotyczy wyłącznie darowizn na rzecz osób nie
    > będących spadkobiercami albo uprawnionymi do zachowku.

    robicie problemy tam gdzie ich nie ma:), pierwsza odpowiedz na pytanie jest
    dobra. Podstawę prawną znajdziesz w Kodeksie cywilnym w częsci dot.
    zachowku.

  • 9. Data: 2006-02-14 15:13:24
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Rafał Święch napisał(a):

    > robicie problemy tam gdzie ich nie ma:), pierwsza odpowiedz na pytanie jest
    > dobra. Podstawę prawną znajdziesz w Kodeksie cywilnym w częsci dot.
    > zachowku.

    Pierwsza odpowiedź była dobra statystycznie, tak jak twierdzenie, że
    człowiek i pies mają statystycznie po 3 nogi ;-)

    A w rzeczywistości nie była dobra, bo wprowadzała pytającego w błąd i to
    w 2 kwestiach.
    Po pierwsze - pytający mógł z niej niesłusznie wywnioskować, że każda
    darowizna przekazana wcześniej niż przed 10 laty nie jest doliczana. Co
    w przypadku, kiedy obdarowanym jest spadkobierca lub zapisobierca jest
    nieprawdą. A o takiego właśnie obdarowanego tutaj chodziło.

    A po drugie jeśli nieruchomość podarowana wcześniej stanowiła większość
    majątku zmarłego, to art. 1040 ma duży wpływ na efekt końcowy.
    Czyli reszta jak najbardziej ma prawo do zachowku, ale z nieruchomości
    nic nie dostanie. A w zamian za to obdarowany nie otrzyma nic z tego, co
    zostało (tylko że jemu to akurat na plaster ;-)

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 10. Data: 2006-02-14 16:06:26
    Od: kam <#k...@w...pl#>

> [...]
    > w przypadku, kiedy obdarowanym jest spadkobierca lub zapisobierca jest
    > nieprawdą. A o takiego właśnie obdarowanego tutaj chodziło.

    może tak, może nie

> [...]
    > nic nie dostanie. A w zamian za to obdarowany nie otrzyma nic z tego, co
    > zostało (tylko że jemu to akurat na plaster ;-)

    to ja się jeszcze raz spytam - co ma art.1040 do zachowku?

    KG