  • 11. Data: 2006-02-14 19:02:02
    Temat: Re: zachówek
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    kam napisał(a):

    > to ja się jeszcze raz spytam - co ma art.1040 do zachowku?

    A faktycznie, mój błąd, za daleko się posunęłam.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 12. Data: 2006-02-15 22:00:51
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2006 16:13:24 +0100, Marta Wieszczycka napisał(a):

> [...]
    > darowizna przekazana wcześniej niż przed 10 laty nie jest doliczana. Co
    > w przypadku, kiedy obdarowanym jest spadkobierca lub zapisobierca jest
    > nieprawdą. A o takiego właśnie obdarowanego tutaj chodziło.
    >
    > A po drugie jeśli nieruchomość podarowana wcześniej stanowiła większość
    > majątku zmarłego, to art. 1040 ma duży wpływ na efekt końcowy.
    > Czyli reszta jak najbardziej ma prawo do zachowku, ale z nieruchomości
    > nic nie dostanie. A w zamian za to obdarowany nie otrzyma nic z tego, co
    > zostało (tylko że jemu to akurat na plaster ;-)

    Czytając pierwszą odpowiedź nie odniosłem mylnego wrażenia. Jest ona
    ogólna, ale poprawna. Co do art. 1040 to już ktoś Ci wyjaśnił Twój błąd

  • 13. Data: 2007-02-20 10:37:57
    Od: Gośka<p...@v...pl>

    A jeśli od darowizny mnie 10 lat, a obdarowanym jest jeden z dwuch synów.
    Darowizna dotyczy mieszkania jedynego majątku zmarłej - to drugi brat niema
    prawa domagać się zachówku?

    -> http://usenet.pomocprawna.info