  • 1. Data: 2002-10-16 23:27:18
    Temat: Re: z PAP
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <aokkvf$3md$1@news2.tpi.pl>, Norek wrote:
    > Polecam uwadze Tadeusza Urbańskiego 2-tomową "Technologię materiałów
    > wybuchowych". Fakt, że w czasach kiedy studiowałem, w bibliotece głównej PW
    > był tylko jeden egzemplarz, zaczytany niemiłosiernie, ale był OFICJALNIE.
    [..]
> [...]
    > nadal nie istnieje w Polsce Indeks Ksiąg Zakaznych ;-) Książka jest pewnie
    > trudna do zdobycia, bo chyba nie było wznowień, ale jest...
    > Jeżeli chodzi o narkotyki, pewnie znasz choćby ze słyszenia ksiązki
    > Alexandra Shulgina "PIHKAL" i "TIHKAL". Shulgin to Amerykanin rosyjskiego
    > pochodzenia. Po opublikowaniu tych książek DEA zrobiło nalot na jego
    > laboratorium (oficjalne i zarejestrowane) i trochę go uszczupliło finansowo
    [..]
    > Tak naprawde nie chodzi o to, czy umie się zrobić bum, tylko czy jest PO CO

    Nikt nie twierdził że za wiedzę się karze :)

    > A w polskim prawie na szczęscie jeszcze nie ściga się za przekazywanie
    > informacji jawnych. Choć kto wie... nasi prokuratorzy już nie takie fikoły
    > odstawiali. Tylko, że sąd zrobi z takiego aktu oskarżenia marmoladę. Póki
    > co... :-)

    Zależy. Trochę błędnie powyciągaliście wnioski z tego co napisałem, bo nie
    chodzi tu, że coś jest jawne i publicznie (w miarę) dostępne, np. w
    bibliotece, a o to komu, gdzie i jak się daną informację przekazuje. Czy
    nie zastanawia was jednak brak takiej literatury w formie nazwijmy to
    popularnej na rynku? Dlaczego w kioskach ruchu nie można kupić:
    "Amfetamina - to takie proste!", albo "Synteza TNT w weekend" Myślisz że
    nie byłoby na to zbytu? :) Ale to dygresja. Jeśli udzielisz przypadkowej
    osobie informacji którą ona wykorzysta do popełnienia przestępstwa, możesz
    mieć kłopoty. Jeśli będziesz tę osobę dodatkowo zachęcał, to MZ będziesz
    miał kłopoty i twój adwokat będzie się musiał trochę namęczyć aby cię z
    tego wyciągnąć. Per-analogia, jeśli spotkasz przypadkowego faceta a on cie
    poprosi o nóż, a ty mu dasz i powiesz, że fajnie się tym podrzyna gardła,
    i ta osoba poderżnie komuś gardło, to będziesz czy nie będziesz miał
    kłopoty?

    Robię x-post z pl.prawo. Jeśli się mylę, prawnicy ufam poprawią :)

    --
    Marcin