  • Data: 2006-01-17 09:59:03
    Temat: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

    BartekK wrote:
    > lapia
    > mnie pod rece i wyprowadzaja (raczej okreslilbym to wynosza) na
    > zaplecze. Zgodnie z czytanymi tutaj opiniami - pienie sie okrutnie, bo
    > to pogwalcenie tysiaca moich praw, wlacznie z pozbawieniem wolnosci
    > osobistej, wolnosci do zapoznania sie z oferta sklepu itd...

    Ciekaw jestem, co by było, gdybym w momencie tego rozboju (Robert w
    jednym z postów przytaczał przykład zabrania _tylko_ telefonu jako
    zakwalifikowanie tego czynu jako rozboju a tu jest przemoc) wyciągnął (o
    ile miałbym taką możliwość) np. paralizator lub po prostu... złamał nos,
    kopnął w czułe miejsce... Ogólnie - obrona konieczna.
    W rzeczywistości potrafię sobie wyobrazić tylko: pięciu, dziesięciu, ilu
    tam na zapleczu jest, kolegów tych potraktowanych, jak rzucają się na
    mnie jak na seryjnego mordercę zanim zdążę wyjąć telefon i wybrać 112
    czy 997...
    Czy warty jest zdeecydowany opór? Czy firma ochroniarska odpowiada za
    swoich ochroniarzy? Czy sklep odpowiada za ochronę? To w kwestii
    ewentualnego odszkodowania, o które chyba można by walczyć w przypadku,
    kiedy sąd uznałby jednak ich winę.

    Pozdr.
    piwar.