  • 1. Data: 2003-12-27 08:58:15
    Temat: wypowiedzenie warunkow umowy o prace
    Od: "Do Rosji" <g...@w...pl>

    Dostalem nastepujace pismo " Wypowiadam Panu umowe o prace zawarta w dniu
    (data) na czas nie okreslony, w czesci dotyczacej wymiaru zatrudnienia z
    zachowaniem trzymiesiecznego okresu wypowiedzenia (...) Przyczyna
    wypowiedzenia dotychczasowych warunkow umowy o prace jest koniecznosc
    zmniejszenia zatrudnienia w grupie (tutaj moja grupa zawodowa), wynikajaca z
    warunkow udzielania swiadczen zdrowotnych (...), okreslonych przez Narodowy
    Fundusz Zdrowia w zakresie kwalifikacji i skladu (tutaj moje miejsce pracy).
    Po uplywie okresu wypowiedzenia proponuje nastepujace nowe warunki umowy o
    prace tj. zatrudnienie w wymiarze godzin ustalonym grafikiem dyzurow na
    kazdy miesiac. Pozostale warunki umowy o prace nie ulegaja zmianie (...)"

    Jak mozna sie zorientowac pracuje w sluzbie zdrowia.

    Mam 2 pytania:
    1. Czy nalezy mi sie jakas odprawa czy cos w tym stylu?
    2. Okres wypowiedzenia uplywa z koncem lutego. W roku przysluguje mi 26 dni
    urlopu. Czy moge caly ten urlop wziac jeszcze w styczniu i lutym?
    3.Czy w ogole moge liczyc na jakies korzysci?

    (mam zamiar zlozyc oswiadczenie o odmowie przyjecia nowych warunkow umowy o
    prace)

    Z gory dzieki za podpowiedzi!

    P.

  • 2. Data: 2003-12-28 13:01:16
    Temat: Re: wypowiedzenie warunkow umowy o prace
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Mam 2 pytania:
    > 1. Czy nalezy mi sie jakas odprawa czy cos w tym stylu?

    Jeśli nie przyjmiesz warunków i powiadomisz pracodawcę w do połowy okresu
    wypowiedzienia, czyli w ciągu półtora miesiąca, to umowa ulegnie rozwiązaniu
    z przyczyn leżących po stronie pracodawcy i masz co chciałeś ... czytaj
    odprawę, jeśli sełnione zostaną inne warunki dotyczące wypowiedzeń
    zbiorowych .... tutaj nie pamiętam dokładnie i nie chce Ciebie wprowadzić w
    błąd co się zmieniło ... ale napewno bierzę się w grupowych zwolnieniach
    zakładowy staż pracy ... ale ty masz chyba te osiem lat u tego pracodawcy

    > 2. Okres wypowiedzenia uplywa z koncem lutego. W roku przysluguje mi 26
    dni
    > urlopu. Czy moge caly ten urlop wziac jeszcze w styczniu i lutym?

    Jasne, że możesz wybrać cały urlop za 2004 r. ................. ale nie wiem
    ... czy pracodawca się na to zgodzi, sądzęże aż takim idiotą nie jest .....
    ale z prawnego punktu widzenia ... nic nie stoi na przeszkodzie

    > 3.Czy w ogole moge liczyc na jakies korzysci?

    Tak ... możesz ..... założysz działalność gospodarczą ..... przepraszam , od
    chyba lipca 2002, z mocą wsteczną od czerwca, a może i nie z mocą wsteczną,
    nie prowadziłbyś już działalności ale uprawiał wolny zawód

    witam w gronie zarabiających na siebie :)))))

    pozdrawiam
    fart