  • 31. Data: 2007-12-27 14:22:31
    Temat: Re: wypadek/odszkodowanie z ac/ proces /dlugie/
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w
    > O widzisz. Jedyny Instytut jest i był w Krakowie.
    Na pieczątce był napis: Instytut Ekspertyz Sądowych Kraków
    Pracownia Badania Wypadków Drogowych w Poznaniu.
    Stąd mój może niefortunny skrót myślowy.
    pozdrawiam
    ZiPi

  • 32. Data: 2007-12-27 15:43:44
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Tego typu dane (nawet jeśli są wiarygodne) oznaczają hamowanie w
    > idealnych warunkach, na idealnych oponach, przy idealnym rozkładzie masy
    > i idealnych hamulcach, z kierującym na poziomie zawodowca idealnie
    > utrzymującym przyczepność. I bez ABS.
    > Wystarczy, że miał np. nowiutkie opony albo było trochę wilgotno i już
    > się rachunek rozsypuje.

    Czyli niedostosowal predkosci do warunkow jazdy. Jest to powszechne u
    wiekszosci motocyklistow, ktorzy przewaznie poruszaja sie z predkoscia
    dopuszczalna x 2 (albo x 3).

    Gdyby jechal przepisowo to by sie nie wbil na 20 cm w samochod.

    Motocykle sa wszedzie, a ich kierowcy bardzo czesto pozbawienie
    umiejetnosci. Taka jest prawda i kazdy kto jezdzi po drogach to wie.

    --
    Mithos

  • 33. Data: 2007-12-27 19:28:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > w wiadomości news:4nla45-jjd.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > no to mnie teraz rozbawiles do lez
    > to znaczy sie wg ciebie, powinien poprosic przechodnia, o to aby tamten
    > poszedl kilkadziesiat/kilaset metrow dalej i zadzwonil do niego, ze za
    > lukiem drogi jest pusto i moze wyjechac?

    Nie do końca. Nie chodzi o sytuację, w której jest łagodny łuk
    skrywający kogoś, kto przy ograniczeniu do 50 pędzi 200.

    Chodzi o np. drogę zasłoniętą budynkiem, kiedy można przegapić kogoś
    jadącego nawet 30km/h. Zwróć uwagę, że w samochodach maska z reguły
    wystaje daleko poza linię wzroku.

    Normalna taktyka w takim przypadku to bardzo powolne wyjeżdżanie w
    nadziei, że ktoś się zatrzyma lub zatrąbi, ale to też dość ryzykowne i
    podejście w pełni "zgodne ze sztuką" to skorzystanie z pomocy osoby
    trzeciej, bo w przeciwnym przypadku de facto wymuszasz pierwszeństwo.

  • 34. Data: 2007-12-27 19:29:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Big Jack pisze:
    > W wiadomości:
    sk.gda.pl

    > Może jego uczeń? Ale co to będzie jak przerośnie swojego mistrza...

    Nie potrzebujecie wazelinki, chłopcy?

  • 35. Data: 2007-12-27 19:40:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos pisze:

    > Czyli niedostosowal predkosci do warunkow jazdy. Jest to powszechne u

    Błędne rozumowanie. Warunki zmienił wymuszający pierwszeństwo.

    > wiekszosci motocyklistow, ktorzy przewaznie poruszaja sie z predkoscia
    > dopuszczalna x 2 (albo x 3).

    Jasne, 300 na tylnym kole i gwałcenie zakonnic w ciąży na pasach.

    > Gdyby jechal przepisowo to by sie nie wbil na 20 cm w samochod.

    Bo?

    > Motocykle sa wszedzie, a ich kierowcy bardzo czesto pozbawienie
    > umiejetnosci. Taka jest prawda i kazdy kto jezdzi po drogach to wie.

    Prawda jest taka, że większość kierowców samochodów jeździ jak
    nieprzytomna, bo im się wydaje, że siedzą w ruchomym biurze.

  • 36. Data: 2007-12-27 21:43:58
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    wiadomości news:4lcd45-08h.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    \> Błędne rozumowanie. Warunki zmienił wymuszający pierwszeństwo.

    Błędne rozumowanie to specjalność twego ojca. Myślał, że wyrzeźbi
    mnormalnego, ale nie wyszło ;)))

    Przeczytaj ze zrozumieniem (chociaż w to wątpię abyś potrafił) art.4 PRORD.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 37. Data: 2007-12-27 22:06:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nostradamus pisze:
> [...]
    > \> Błędne rozumowanie. Warunki zmienił wymuszający pierwszeństwo.
    >
    > Błędne rozumowanie to specjalność twego ojca. Myślał, że wyrzeźbi

    Rany, w twojej rodzinie dzieci się rzeźbi? Nic dziwnego, żeś tępy kołek...

    > Przeczytaj ze zrozumieniem (chociaż w to wątpię abyś potrafił) art.4 PRORD.

    PRORD nie znam.

    Natomiast artykuł 4 w prawie o ruchu drogowym najwyraźniej nie jest
    znany tym, co sobie wyjeżdżają z podporządkowanej najpierw dokładnie
    wyliczając na podstawie optymalnych dróg hamowania i zaniżonej
    prędkości, na jaką odległość muszą wysilać wzrok (a resztę
    rzeczywistości ignorują).

  • 38. Data: 2007-12-28 07:12:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:mtbd45-77h.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie do końca. Nie chodzi o sytuację, w której jest łagodny łuk
    > skrywający kogoś, kto przy ograniczeniu do 50 pędzi 200.

    jakbys niedoczytal tu wlasnie chodzi o taka sytuacje, moze z tym 200
    przesadziles, ale chodzi o luk drogi, a nie budynek zaslaniajacy widocznosc

  • 39. Data: 2007-12-28 07:13:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:0vbd45-77h.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie potrzebujecie wazelinki, chłopcy?

    takie zabawy pozostawiamy tobie

  • 40. Data: 2007-12-28 07:23:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4lcd45-08h.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Błędne rozumowanie. Warunki zmienił wymuszający pierwszeństwo.

    bledne rozumowanie, nie bylo wymuszenie, bo w danym momencie nie bylo nikogo na
    drodze, po drugie motocykl wbil mu sie w tyl, a nie w bok, co oznacze ze dosc
    sporo czasu uplynelo od momentu wjechania na rode uprzywilejowana do wypadku

    > Jasne, 300 na tylnym kole i gwałcenie zakonnic w ciąży na pasach.

    jak widac wystarczylo w tym momencie jechac powyzej dopuszczalnej

    > Bo?

    40 metrow drogi hamowania i do tego takie skutki kolizji, jestes naiwny czy tylk
    orzniesz glupa dla zabawy

    chyba nie sugerujesz ze z tych 50km/h motocyklem na 40 metrach wogole nie
    zwolnil,
    do tego walil na wprost co oznacza, ze albo wogole nie myslal, albo mial jeszcze
    na tyle duza predkosc ze bal sie polozyc, co zmniejszylo by zarowno straty w
    sprzecie jak i w jego zdrowiu

    > Prawda jest taka, że większość kierowców samochodów jeździ jak
    > nieprzytomna, bo im się wydaje, że siedzą w ruchomym biurze.

    prawda jest taka, ze na podstawie podanych faktow, na 90% jest to wina tylko i
    wylacznie motocyklisty