  • 1. Data: 2007-12-24 13:03:59
    Temat: No to dostalem prezent - presco.
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Witam.
    Strasznie sie uradowalem gdy otrzymalem polecony z Sądu Grodzkiego w
    dniu dzisiejszym :(
    Dostalem nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym.
    Na skutek pozwu wniesionego w dniu 14 grudnia 2007r.
    przez PRESCO z siedziba w Luxembourgu.
    Mam zaplacic 923zl za fakture telekomunikacyjna z polkomtela.
    Data wystawienia faktury 05.07.2001r.

    Przyslali caly pozew, duplikat faktury, umowa o przelew wierzytelnosci
    miedzy polkomtel a presco oraz pouczenie o odwolaniu (sprzeciwie).

    Pytanie:
    Czy to nie jest wierzytelnosc przedawniona?
    Czy nie powinienem napisac sprzeciwu z podniesiem zarzutu przedawnienia?
    Uprzejmie prosze szanowne grono o wypowiedz, choc udalo im sie troche mi
    popsuc swiateczny nastroj.

    Pozdrawiam swiatecznie - Darek.

  • 2. Data: 2007-12-24 13:22:43
    Temat: Re: No to dostalem prezent - presco.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Darek." <t...@n...nie.ma> napisał
    >polecony z Sądu Grodzkiego w dniu dzisiejszym :(
    > Dostalem nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym.

    Grodzkiego, jesteś pewien?

  • 3. Data: 2007-12-24 13:58:36
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "Darek." <t...@n...nie.ma> napisał
    >
    > Grodzkiego, jesteś pewien?

    Przepraszam, Sad Rejonowy, Wydział Grodzki...

    Pozdrawiam - Darek.

  • 4. Data: 2007-12-24 14:34:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Darek." <t...@n...nie.ma> napisał w wiadomości

    > Czy to nie jest wierzytelność przedawniona?

    Jest

    > Czy nie powinienem napisać sprzeciwu z podniesiemy zarzutu przedawnienia?

    Oczywiście, ze powinieneś. Nie zapomnij dodać wniosku o zasądzenie dla
    Ciebie kosztów procesu, bo musisz wpłacić część wpisu.

  • 5. Data: 2007-12-24 14:41:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Darek. pisze:
> [...]
    > przez PRESCO z siedziba w Luxembourgu.
    > Mam zaplacic 923zl za fakture telekomunikacyjna z polkomtela.

    Przedawnione. Wnieś sprzeciw, czy jak to się tam formalnie nazywa.

  • 6. Data: 2007-12-24 14:52:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > bo musisz wpłacić część wpisu.

    Eeee ?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 7. Data: 2007-12-24 17:23:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Oczywiście, ze powinieneś. Nie zapomnij dodać wniosku o zasądzenie dla
    > Ciebie kosztów procesu, bo musisz wpłacić część wpisu.

    Coś się zmieniło? Bo jak ja się sądziłem o zaległą zapłatę, to ja
    wpłacałem wpis, a druga strona tylko się sprzeciwiła nakazowemu. I wtedy
    musiałem ja dopłacić resztę wpisu. Oni by płacili dopiero w przypadku
    apelacji do drugiej instancji.

  • 8. Data: 2007-12-24 20:47:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:pb7545-b56.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    > wpłacałem wpis, a druga strona tylko się sprzeciwiła nakazowemu. I wtedy
    > musiałem ja dopłacić resztę wpisu. Oni by płacili dopiero w przypadku

    Nie, masz rację. Coś mi się pokręciło.

  • 9. Data: 2007-12-24 21:53:39
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Darek. napisał(a):
> [...]
    > dniu dzisiejszym :(
    > Dostalem nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym.
    > Na skutek pozwu wniesionego w dniu 14 grudnia 2007r.

    Widzę, że bardzo szybko sąd zadziałał :)

    > przez PRESCO z siedziba w Luxembourgu.

    A to ciekawe. Presco ma zazwyczaj siedzibę i wpis KRS w Warszawie.
    PLUS przekazuje wierzytelności chyba do polsiego oddziału firmy. Jeśli
    tak, to sprawdź, czy firma z luxemburga w ogóle jest właścicielem
    wierzytelności, czyli czy do pozwu jest dołączona cesja wierzytelności
    PLUS->PRESCO POLSKA -> PRESCO LUXEMBURG lub inna, z której jednoznacznie
    wynika, ze właścicielem jest PRESCO w Luxemburgu.

> [...]
    >
    > Pytanie:
    > Czy to nie jest wierzytelnosc przedawniona?

    Jest.

    > Czy nie powinienem napisac sprzeciwu z podniesiem zarzutu przedawnienia?

    Powinieneś.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-12-24 22:53:43
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Użytkownik *Liwiusz* w wiadomości o kryptonimie "fkp9k9$6fo$...@n...onet.pl"
    napisał:

    > Widzę, że bardzo szybko sąd zadziałał :)

    To w ogóle możliwe? W 10 dni od pozwu do doręczenia poleconego?

    Presco zajmuje się sprawą mojej Ciotki (na jakieś 180PLN), która to wg Tele2
    wprawdzie złożyła wypowiedzenie, ale "zrezygnowała z wypowiedzenia w
    rozmowie telefonicznej z agentem". To oczywiście nie jest prawdą, ale Tele2
    ponoć robiło ten numer częściej. O takie drobne też będą się procesować? Też
    w takim tempie? To jakoś się zaocznie odbywa, czy informują zainteresowane
    strony?
    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena