  • 1. Data: 2007-12-24 12:58:10
    Temat: udostępnie na stronie www fragmentu mapy
    Od: "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl>

    Witam!

    Prosze poradzcie czy miałem prawo udostepnić na własnej( firmowej) stronie
    internetowej fragment planu miasta ze wskazanym dojazdem do firmy? Pod
    wycinkim mapy umieściłem informację skąd fragment mapy został
    zaczerpnięty,( ta "źródłowa" strona już nie istnieje) ale praw autorskich do
    mapy nie mam...

    pzdr! Nix

  • 2. Data: 2007-12-24 13:16:42
    Temat: Re: udostępnie na stronie www fragmentu mapy
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 13:58:10 +0100, Nix napisał(a):

> [...]
    > wycinkim mapy umieściłem informację skąd fragment mapy został
    > zaczerpnięty,( ta "źródłowa" strona już nie istnieje) ale praw autorskich do

    Nie. Niestety, musisz zapłacić map1 :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-12-24 13:26:18
    Od: "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl>

    > Nie. Niestety, musisz zapłacić map1 :)

    OK, A od czego może zależeć stawka za wykorzystanie fragmentu, jakie to mogą
    być koszta orientacyjnie ?

    pzdr! Nix

  • 4. Data: 2007-12-24 14:16:27
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl> napisał w wiadomości

    > OK, A od czego może zależeć stawka za wykorzystanie fragmentu, jakie
    > to mogą być koszta orientacyjnie ?

    jak pójdą na ugodę to ok 500 zł za jeden fragment, ale to najnizsza
    stawka, zaczną od 3 krotności czyli 1500zł

  • 5. Data: 2007-12-24 20:39:23
    Od: MH <O...@h...org>

    Nix wrote:

> [...]
    > wycinkim mapy umieściłem informację skąd fragment mapy został
    > zaczerpnięty,( ta "źródłowa" strona już nie istnieje) ale praw autorskich

    Uzyj Google Maps API. Mniej zachodu i taniej.

  • 6. Data: 2007-12-24 21:21:21
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 15:16:27 +0100, przempo napisał(a):

    > jak pójdą na ugodę to ok 500 zł za jeden fragment, ale to najnizsza
    > stawka, zaczną od 3 krotności czyli 1500zł

    Zawsze bezpieczniej jest zrobić własny szkic...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 7. Data: 2008-01-04 16:03:44
    Od: anonymous <a...@a...com>

    scream napisał(a):

    > Nie. Niestety, musisz zapłacić map1 :)

    Właśnie... też mam z nimi problem, ktoś kiedyś wrzucił u nas na jakiejś
    podstronie mały wycinek mapy. Przyczepili się i żądają kosmicznego
    odszkodowania. To był taki mały, zapomniany przez nas fragment, 100x
    dokładniejszy teraz za darmo dają google. Wycinek został natychmiast
    usunięty a oni dysponują jedynie screenem. Na jakiej podstawie mogą
    teraz wyegzekwować taką karę i skąd takie bzdurne kwoty?

  • 8. Data: 2008-01-04 16:29:50
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "anonymous" <a...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > został natychmiast usunięty a oni dysponują jedynie screenem. Na
    > jakiej podstawie mogą teraz wyegzekwować taką karę i skąd takie

    kwoty się biorą z ich cennika, mają prawo zarządać jako odszkodowania 3x
    nalezność za udzielenie licencji za wykorzystanie mapy, ale idą
    przewaznie na ugodę i kończą na 1x koszt licencji na mapę, a ich żądania
    biorą sie z prostego faktu iż potrafią udowodnić, że jest to ich mapa,
    na której wykorzystanie nie miałeś pozwolenia - tak nawiasem mówiąc oni
    pozwalają używać za darmo ich mapy dla celów informacyjnych jeśli o to
    poprosisz PRZED zamieszczeniem mapki

  • 9. Data: 2008-01-04 16:45:04
    Od: anonymous <a...@a...com>

    przempo napisał(a):

> [...]
    > na której wykorzystanie nie miałeś pozwolenia - tak nawiasem mówiąc oni
    > pozwalają używać za darmo ich mapy dla celów informacyjnych jeśli o to

    No dobrze. Ale jak to udowodnią skoro jej tam już nie ma? Screen chyba
    nie wystarczy, przecież może to być fotomontaż. W historii wyszukiwarek
    też tego nie ma.

  • 10. Data: 2008-01-04 16:47:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    anonymous wrote:

    > No dobrze. Ale jak to udowodnią skoro jej tam już nie ma? Screen chyba
    > nie wystarczy, przecież może to być fotomontaż. W historii wyszukiwarek
    > też tego nie ma.

    Nawet nie muszą. Ty nie wiesz, czy oni mają dowód czy nie. Odważysz się
    skłamać w sądzie?