    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem bez umowy i nieplacacy lokator...
    Date: Thu, 04 Aug 2005 07:34:16 -0500

    Mariusz wrote:
    > Witam .
    > zastanawia mnie kwestia praw lokatora ktory wynajmuje mieszkanie ale nie ma
    > meldunku ani umowy o najem. Czy takiej osobie mozna poprostu wystawic
    > walizki jesli przestanie placic?
    Na jakiej zasadzie tam mieszka? Sam się wprowadził, czy jednak jakoś do
    tego mieszkania go wprowadziłeś
    W każdym razie wystawienie walizek, przy "inteligentnym" lokatorze
    skończy się dla ciebie sprawą w sądzie.
    jedyna metoda wystawienia walizek, to eksmisja przez komornika na
    podstawie wyroku sądu.

    > Rzecz w tym ze mam mieszkanie do wynajecia i pewna kobiete ktora jest w
    > ciazy. Jesli spisze z nia umowe a ona okarze sie nieuczciwa to strace wiele
    > tysiecy zlotych... O d razu wiadomo ze pozbycie sie jej z mieszkania jast
    > praktycznie nimozliwe...
    zgadza się

    Co w takiej sytuacji zrobic? Nie wynajmowac rodzina
    > z dziecmi i kobieta w ciazy? Przeciaez oni tez gdzies musza mieszkac... A
    > moze rozwiazaniem bylo by wynajac bez umowy?

    Wynajęcie bez umowy dokładnie niczego nie zmienia.
    Jedynym rozwiązeniem jest posiadanie jakiegoś lokalu zastępczego marnej
    jakości, do którego eksmitujesz takiego lokatora.