  • Data: 2002-06-06 22:20:12
    Temat: Re: wykup działki przez gminę
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Jun 2002, Stanisław Pikul wrote:
    [...]
    >+ > wykazać że cena proponowana przez gminę *nie* jest rynkowa
    >+ > - a jak na mój gust o "rynkowości" ceny *mogą* również świadczyć
    >+ > ceny po których miasto sprzedaje.
    >+ > A cen *sprzedaży* nie chcieli podać ("wysmiali") !
    >+
    >+ OK, dlatego jestem zdania, że Gmina (jako strona) nie musi dzielić się
    >+ informacjami o innych transakcjach.

    O sprzedaży gruntów ??
    IMO - prztarg *publiczny* lub inne warunki - *ujawnione*.
    Z obserwacji wynika że tak jest... !
    [...]
    >+ Nie znam przepisów dot. samorządów, ale w działalności gospodarczej
    >+ nawet opinie biegłych nie są potrzebne, strony albo dochodzą do
    >+ porozumienia, albo nie.

    Ależ oczywiście. Tylko tu nie chodzi:
    - o prywatne (osób lub firm) majątki
    - o dobrowolną umowe.
    [...]
    >+ rozjemcze musi być, wymaganie jednak od gminy danych o uzyskanych
    >+ cenach to zbyt daleko idące żądanie.

    Żartujesz ? A jak rozstrzyga się przetarg publiczny: podając
    do wiadomości że firma XYZ wygrała (i koniec) ??

    To FYI (dla przykładu):
    http://www.uzp.gov.pl/biulety/2002/89/89%5F31626.htm

    a link zlokalizowałem dość prosto - ze strony:

    http://www.um.zabrze.pl/przetargi/bzp.html

    Pozdrowienia, Gotfryd