  • 1. Data: 2009-06-19 09:48:38
    Temat: wykańczanie konkurencji...
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Witam!
    Sprawa skomplikowana - postaram się uproscić...

    Jestem adminem forum branżowego.
    na tym forum firma A pisała o firmie X, że ta podbiera jej klientów,
    przedstawiając im ofertę za 1/2 ceny - przy okazji widać jak na dłoni, że to
    początkujący mocno fotograf...
    przy okazji wyszło na to że firma X postanowiła upodobnić swoją stronę www
    do strony firmy B - wygląd rzeczywiście cholernie podobny - 99.9%
    rozpoczęła się dyskusja o etycznej stronie działania firmy X

    w dyskusji o firmie X, firma A w żartach napisała do firmy B (na forum)
    "zabijcie ich, prosze"
    X poczuła się (po 8 miesiącach) zagrożona i złożyła doniesienie o groźbach
    karalnych
    firma B została przesłuchana w formie świadka, firma A jako podżegający
    przesłuchanie było wczoraj - więc nie wiadomo co powie prokurator...

    ok wstęp informacyjny..
    teraz część moja
    forum o którym pisałem, jest forum zamkniętym - wstęp mają określone
    firmy...
    już wcześniej okazało się że ktoś przekazywał firmie X informacje co pisze
    firma A i B na jej temat - i cała dyskusja na jej temat była jej przekazana
    8 miesięcy temu

    chciałbym bardzo dowiedzieć się kto to zrobił i jedyne co przyszło mi do
    głowy to postawić firmie X ultimatum
    albo powie kto to zrobił, albo wrzucam informacje wszędzie gdzie mogę:
    "Kliencie - zastanów się przed zatrudnianiem firmy X na zlecenie, gdyż firma
    X stara się wykańczyć konkurencję zgłaszając wydumane sprawy na policję,
    siejąc oskrażenia przeciwko nim, upodabniając swoje strony do stron
    konkurencji - wykorzystując ich wizerunek do budowania swojego"

    pytania
    1. czy stawianie takiego ultimatum jest czymś złym (prawnie)
    2. czy taka informacja wystawiona publicznie może być dla mnie jakimś dużym
    problemem (rozumiem, że powództwo cywilne?)

    jakiekolwiek inne spostrzeżenia - będę wdzięczny...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 2. Data: 2009-06-19 10:01:49
    Temat: Re: wykańczanie konkurencji...
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
> [...]
    > policję, siejąc oskrażenia przeciwko nim, upodabniając swoje strony do
    > stron konkurencji - wykorzystując ich wizerunek do budowania swojego"

    Podchodząc do sprawy w ten sposób stajesz się na własne życzenie stroną
    sporu. W/w informacja nosi znamiona pomówienia, ponieważ nie dysponujesz
    "twardymi" dowodami pozwalającymi Ci takie informacje podawać; nie
    jesteś żadną z pokrzywdzonych firm; nie działasz w imieniu żadnej ze
    stron, nie działano (bezpośrednio) na Twoją szkodę. Rozumiem że głównie
    chodzi Ci o wyciekanie z Twojego forum informacji skierowanych do
    potencjalnie ograniczonej grupy odbiorców, co może się odbić
    niekorzystnie na zaufaniu do Twojego portalu. Czy na tym forum w
    regulaminie było zaznaczone, że korzystający z niego są zobligowani do
    nieudostępniania informacji które się na nim znajdują podmiotom trzecim?
    Jeśli tak to tu masz furtkę do działania, jeśli nie to MSZ tylko sobie
    kłopotów narobisz. W obu przypadkach odradzałbym "ultimatum" ponieważ za
    bardzo przypomina to próbę szantażu, a to już na pewno jest karalne.

    --
    pozdrawiam
    MZ

  • 3. Data: 2009-06-19 10:10:30
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    MZ" <"mcold0[wyt] wrote:

> [...]
    > dysponujesz "twardymi" dowodami pozwalającymi Ci takie informacje
    > podawać; nie jesteś żadną z pokrzywdzonych firm; nie działasz w

    ja jedynie informuje, że X zgłosiła sprawę na policję - sprawę przeciwko
    swojej konkurencji...
    osąd zostawiam czytającym...

    > imieniu żadnej ze stron, nie działano (bezpośrednio) na Twoją szkodę.

    nie działano... nie działam w imieniu żadnej ze stron

    > Rozumiem że głównie chodzi Ci o wyciekanie z Twojego forum informacji
    > skierowanych do potencjalnie ograniczonej grupy odbiorców, co może
    > się odbić niekorzystnie na zaufaniu do Twojego portalu. Czy na tym

    zgadza sie

> [...]
    > podmiotom trzecim? Jeśli tak to tu masz furtkę do działania, jeśli
    > nie to MSZ tylko sobie kłopotów narobisz. W obu przypadkach

    akurat taki zapis g mi daje -

    > odradzałbym "ultimatum" ponieważ za bardzo przypomina to próbę
    > szantażu, a to już na pewno jest karalne.

    na pewno jest to szantaż?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 4. Data: 2009-06-19 10:41:16
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał
    > ja jedynie informuje, że X zgłosiła sprawę na policję - sprawę przeciwko
    > swojej konkurencji...
    > osąd zostawiam czytającym...

    No to się zdecyduj. Wcześniej napisałeś: "Kliencie - zastanów się przed
[...]

    Pomawiasz, że zgłaszają sprawy wydumane. A jeśli napiszesz tylko, że
    "zgłosili" i koniec, to co to za bat dla nich, czym ich do tego zmusisz?
    Poza tym, jak się dowiedziałeś o tym, że zgłosili sprawę, na przesłuchaniu?
    Rozpowszechninie danych z postępowania zanim zostaną ujawnione na rozprawie
    też jest karalne.

  • 5. Data: 2009-06-19 10:57:01
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    piotr [trzykoty] wrote:
> [...]
    > przesłuchaniu? Rozpowszechninie danych z postępowania zanim zostaną
    > ujawnione na rozprawie też jest karalne.

    serio????
    możesz jakis paragraf dać?

    powiedziały mi osoby A i B

    --