  • 21. Data: 2005-02-06 14:33:21
    Temat: Re: wspolpraca
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:cu2vui$ru7$1@inews.gazeta.pl...

    > spamowaniem mozna zgodnie z ta ustawa nazwac reklamy ogladane w TV
    > odbieranej przez internet.

    Nie, bowiem to nie telewizja to rozsyla, tylko ty pobierasz. Subtelna,
    aczkolwiek istotna różnica.

    > nie widze, chodzilo m o miejsce publiczne i o wyrazanie opinii.

    Czy możesz mi powiedzieć, cóż to za opinię w swoim ogłoszeniu zawarła
    Karolina? Na jaki temat?

  • 22. Data: 2005-02-06 14:54:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Niekoniecznie. Inną opcją jest wystąpienie o zgodę jednego z dwóch
    właścicieli
    > tej (jaki i innych w gałęzi pl) grupy.

    Boję się, że nawet wyrażenie przez nich zgody nic by tu nie zmieniło, bowiem
    nie są adresatami tej informacji. Przez analogię, to administrator serwera
    pocztowego zgody takiej wyrazić nie może, chyba że ma zgody użytkowników.
    Stąd przecież w regulaminach darmowych kont są odpowiednie wzmianki.

  • 23. Data: 2005-02-06 16:38:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie, bowiem to nie telewizja to rozsyla, tylko ty pobierasz. Subtelna,
    > aczkolwiek istotna różnica.

    telewizja nadaje, odbierasz (kablowka) przez kabel.

    > Czy możesz mi powiedzieć, cóż to za opinię w swoim ogłoszeniu zawarła
    > Karolina? Na jaki temat?

    opninie na temat jej uslug :) Poleca je

  • 24. Data: 2005-02-06 19:26:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > telewizja nadaje, odbierasz (kablowka) przez kabel.

    widzisz... odbierasz to znaczy wykonujesz pewną akcję, działanie. Samo
    się nie odbierze, a w przypadku poczty twoja skrzynka jest twoim domem
    (czy jakoś to tam było)

    Po tej całej dyskusji jednak przychylam sie do Twojego zdania, że usenet
    jako taki nie spełnia wymogów UoSUDE ponieważ nie ma tu oznaczonego
    odbiorcy. Co nie oznacza, że spamodawca nie narusza regulaminu
    ustalonego przez właścicieli serwerów usenetu i mogą go ścigac we
    własnym zakresie np. poprzez zakręcenie kraniku z newsami. Brak jest
    natomiast odpowiedzialności karnej (niestety), natomiast proszę nie
    powoływac sie na konstytucję, wolność wypowiedzi itepe. Usenet to
    prywatny teren i koniec.

    > opninie na temat jej uslug :) Poleca je

    może nie kompromituj się dalej....

    M.

  • 25. Data: 2005-02-06 19:59:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > widzisz... odbierasz to znaczy wykonujesz pewną akcję, działanie. Samo
    > się nie odbierze, a w przypadku poczty twoja skrzynka jest twoim domem
    > (czy jakoś to tam było)

    dokladnie tak ale wcale nie musisz grupy czytac. Bo mowimy o grupie nie o
    skrzynkach prywatnych.

    > Po tej całej dyskusji jednak przychylam sie do Twojego zdania, że usenet
    > jako taki nie spełnia wymogów UoSUDE ponieważ nie ma tu oznaczonego
    > odbiorcy.

    dzieki, milo slyszec

> [...]
    > natomiast odpowiedzialności karnej (niestety), natomiast proszę nie
    > powoływac sie na konstytucję, wolność wypowiedzi itepe. Usenet to

    mysle ze cywilny proces mialby sens gdyby dostep do usenetru nie byl
    mozliwy bez wczesniejszego
    przeczytania netykiety ktora robila by za obowiazujacy regulamin. Bo
    slynna netykieta
    dotyczy ogolnie usenetu. A nie tej konretnej hierarchi.

    a co do miejsca publicznego, miejscem publicznym jest miejsce do ktorego
    kazdy bez zadnych przeszkod,
    ma dostep, tak mi przynajmniej przyglup z policji (chodnik) powiedzial. I
    z tym sie trudno nie zgodzic.
    Choc w sytuacji ktorej mi mowil nie bowiazywalo to, pilem piwo na lakach,
    dlatego przyglup z niego.

    A to ze hierarchia .pl stoi na czyims prywatnym serwerze to sie zgadza.
    Ale miejce jest ogolnie ostepne,
    wystarczy wejsc na jakikolwiek wiekszy portal.
    Zreszta udowodnie to przedstawiajac na grupie wyrok w sprawie leszka.
    (art zdaje sie 216 ktory mowi wlasnie o miejscu publicznym)

    > może nie kompromituj się dalej....

    no patrz Pan znasz netykiete a z usmieszkami to sie nie jzu Pan nie
    spotkal.

    P.

  • 26. Data: 2005-02-06 21:29:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > dzieki, milo slyszec

    no to powyższe mamy załatwione ;-)

> [...]
    > slynna netykieta
    > dotyczy ogolnie usenetu. A nie tej konretnej hierarchi.

    nie za bardzo widzę możliwość procesu cywilnego. Natomiast co do
    regulaminu, to popatrz na miejsca "niepubliczne" typu kina czy teatry.
    Podlegasz ichniejszym regulaminom nawet o tym nie wiedząc. I mogą Cię
    stamtąd wyprosić chociażby bez zwrotu opłaty za bilet.

> [...]
    > z tym sie trudno nie zgodzic.
    > Choc w sytuacji ktorej mi mowil nie bowiazywalo to, pilem piwo na lakach,

    zgodnie z Twoją interpretacją łąka (bo rozumiem, że o to chodzi) jest
    miejscem publicznym. Z moja - jest miejscem prywatnym, chyba, że jest to
    np. łąka będąca własnością miasta czy gminy

    > A to ze hierarchia .pl stoi na czyims prywatnym serwerze to sie zgadza.
    > Ale miejce jest ogolnie ostepne,
    > wystarczy wejsc na jakikolwiek wiekszy portal.

    i co z tego? Biorąc udzial w dyskusji na forumie ;-) możesz zostać
    skutacznie zmoderowany i żadna konstytucja Ci nie pomoże

    > Zreszta udowodnie to przedstawiajac na grupie wyrok w sprawie leszka.
    > (art zdaje sie 216 ktory mowi wlasnie o miejscu publicznym)

    ??

    M.

  • 27. Data: 2005-02-06 22:17:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Po tej całej dyskusji jednak przychylam sie do Twojego zdania, że usenet
    > jako taki nie spełnia wymogów UoSUDE ponieważ nie ma tu oznaczonego
    > odbiorcy.

    Powiedz mi na jakiej podstawie oczekujesz oznaczania odbiorcy? W art. 24
    ustawy słowem o tym nie ma. W słowniczku również. Jest w art. 10, ale w
    kontekście nieuczciwej konkurencji.

  • 28. Data: 2005-02-06 22:36:14
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Powiedz mi na jakiej podstawie oczekujesz oznaczania odbiorcy? W art. 24
    > ustawy słowem o tym nie ma. W słowniczku również. Jest w art. 10, ale w
    > kontekście nieuczciwej konkurencji.

    Art.10.1 oczywiście. Niezamowiona informacja handlowa wysyłana do
    konkretnego odbiorcy.

    Wskazałbym tutaj dwie metody transmisji informacji: zaadresowanej do
    konkretnego odbiorcy - np.email i coś, co nazwałbym umownie broadcast -
    czyli wysylana LUB dostepna na zyczenie, np. www czy streaming. Pod to
    drugie - w moim rozumieniu - podchodzi tez usenet. Musisz wykonać pewną
    akcje, żeby otrzymać informację lub dostęp do niej. Pomijam tu
    wszelkiego typu protezy typu news2email.

    Art. 10.1 pasuje tu do mojego pierwszego sposobu transmisji. W normalny
    sposób korzytsając z poczty elektronicznej nie jesteś w stanie uniknąć
    zakazanej przez prawo informacji handlowej.

    Przypominam jeszcze o niuansach związanych z informacja o charakterze
    politycznym - mamy rok wyborczy niestety, oraz społeczną (chociażby
    sprawa Sandauera), które moim zdaniem też powinny być zakazane.

    M.

  • 29. Data: 2005-02-07 08:58:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Podlegasz ichniejszym regulaminom nawet o tym nie wiedząc. I mogą Cię
    > stamtąd wyprosić chociażby bez zwrotu opłaty za bilet.

    z tym ze taki regulamin dotyczy konkretnego kina, a netykieta ogolnie
    Usenetu, tak wiec, wszystko bylo by ok gdyby przy pierwszym pisaniu posta
    przymusowo uzytkownik musial zaakceptowac netykiete tak jak jest to w
    regulaminach.
    Na bilecie najprawdopodobniej jest odpowiedni zapis.

    > i co z tego? Biorąc udzial w dyskusji na forumie ;-) możesz zostać
    > skutacznie zmoderowany i żadna konstytucja Ci nie pomoże

    rzecz w tym ze pl.soc.prawo nie jest grupa moderowana.

    > ??

    chodzi o szmacenie w miejscu publicznym, jezeli wygram, to bedzie znaczylo
    ze sad uznal usenet za miejsce publiczne.

    P.

  • 30. Data: 2005-02-07 11:45:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Art.10.1 oczywiście. Niezamowiona informacja handlowa wysyłana do
    > konkretnego odbiorcy.

    On nie ma żadnego przełożenia na art. 24, który ustala znamiona czynu
    zabronionego. Gdyby coś takiego było celem ustawodawcy, to wówczas w art. 24
    było by wprost odniesienie do zachować opisanych w tym artykule. Rzuć okiem
    do Prawa Budowlanego, bo tam na przykład tak jest to zorganizowane.