    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolpraca
    Date: Sun, 06 Feb 2005 23:36:14 +0100

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Powiedz mi na jakiej podstawie oczekujesz oznaczania odbiorcy? W art. 24
    > ustawy słowem o tym nie ma. W słowniczku również. Jest w art. 10, ale w
    > kontekście nieuczciwej konkurencji.

    Art.10.1 oczywiście. Niezamowiona informacja handlowa wysyłana do
    konkretnego odbiorcy.

    Wskazałbym tutaj dwie metody transmisji informacji: zaadresowanej do
    konkretnego odbiorcy - np.email i coś, co nazwałbym umownie broadcast -
    czyli wysylana LUB dostepna na zyczenie, np. www czy streaming. Pod to
    drugie - w moim rozumieniu - podchodzi tez usenet. Musisz wykonać pewną
    akcje, żeby otrzymać informację lub dostęp do niej. Pomijam tu
    wszelkiego typu protezy typu news2email.

    Art. 10.1 pasuje tu do mojego pierwszego sposobu transmisji. W normalny
    sposób korzytsając z poczty elektronicznej nie jesteś w stanie uniknąć
    zakazanej przez prawo informacji handlowej.

    Przypominam jeszcze o niuansach związanych z informacja o charakterze
    politycznym - mamy rok wyborczy niestety, oraz społeczną (chociażby
    sprawa Sandauera), które moim zdaniem też powinny być zakazane.

    M.