  • Data: 2010-08-09 08:34:35
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa typu kuriozum
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    spp pisze:

    > Tak jest w większości wypadków w spółdzielniach czy wspólnotach. Ba,
    > nawet mając umowę z wodociągami często tak się robi (rozlicza licznik wg
    > oświadczenia, kontrola przy okazji). :)

    W innych miejscach kombinują z licznikami zczytywanymi zewnętrznie
    (wyższe koszty), kontrole przynajmniej raz w roku, i jeszcze musisz być
    w domu. A wszystko w imię "sprawiedliwości". A ja sam sobie wyliczam ile
    zużyłem wody, ile muszę zapłacić, wpisuję i tyle, żadnych rocznych
    rozliczeń ect. Jesli nie jestem pewien, czy gdzieś czegoś nie pomyliłem,
    to mogę się udac w dogodnym dla mnie czasie i sprawdzić. Na ponad 10 lat
    - miałem jedną pomyłkę, przestawiłem cyfry w wyniku obliczeń, przez co
    miałem zaległość w kwocie ok 5 zł. którą można szybko i wygodnie
    opłacić. Natomiast koszty w innych spółdzielniach, to kilka groszy
    więcej za metr zimnej wody i ścieków, oraz aż do 1 zł różnicy na
    podgrzewaniu wody za metr. Jak widać na załączonym obrazku można, dzięki
    zaufaniu i samokontroli obniżyć koszty, a raz na jakis czas jakaś
    zewnętrzna kontrola, aby cwaniakujących wyłapać. I wszystko.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl