  • 21. Data: 2010-09-09 20:26:53
    Temat: Re: [wspólnota] interpretacja "większości głosów właścicieli lokali"
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-09-09 22:08, oxy pisze:

    > ależ to sprzeczne z opinią jaką wydałeś wczesniej!
    > ponieważ bez takiego obowiązku ewidentnie można sterować wynikiem
    > głosowania (zaprzestać szybko daszego SKUTECZNEGO zbierania głosów zaraz
    > po zebraniu >50%, w tej sytuacji statystycznie jest rzadkie aby
    > wszystkie były za (lub przeciez /wstrz) => uchwała jest nierostrzygnieta
    > => dla zainteresowanych podjęciem decyzji jest tak samo jakby była na NIE!
    > ehhhh ..
    Chyba się kompletnie nie rozumiemy.
    Owszem - Zarząd może zmanipulować i doprowadzić do niepodjęcia uchwały
    przez zaniechanie uzyskania głosów osób, które mogłyby być ZA i uchwała
    nie zostanie podjęta, choć mogłaby. Taki zarząd trzeba wypieprzyć.

    Natomiast - weźmy przykład: 3 osoby we wspólnocie, równe udziały.
    A jest ZA, B jest PRZECIW, C się waha.
    Jeśli mamy podpis B i wstrzymujący się głos C, to nie ma po co iść po
    głos do A. Uchwała przepadła.
    Jeśli mamy głos A, mamy głos C wstrzymujący, to nie ma po co iść do B.
    Uchwała nie ma szans być podjęta.
    Jeśli A i C oddali głosy ZA, to nie ma po co iść do B, bo jego głos
    PRZECIW niczego nie zmieni.
    Kolejność zbierania głosów nie ma znaczenia.

    > a w końcu z sensem coś gada
    No, w końcu jakaś wdzięczność ;)
    > (wyegzekwować obowiązek tego adresu korespondencyjneg idzie?)
    Nie wiem jakim przepisem. Nie mam takiego problemu, to nie szukałem. U
    nas jest w Statucie.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 22. Data: 2010-09-09 20:58:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-09 20:25, SQLwiel pisze:

    > Uchwała nie została podjęta.
    > (także, jeśli wstrzyma się >50%)

    To jaka jest różnica pomiędzy PRZECIW, a WSTRZYMAŁ SIĘ?
    Dla mnie idea ,,WSTRZYMAŁ SIĘ'' jest taka, że mi to wisi, więc
    pomniejszam pulę głosujących i pozostali niech rozstrzygają.
    Dorzucanie wstrzymywania się do jednego z głosów jest chyba bez sensu
    logicznie. Czyli jak 10 osób mówi JEDZIEMY NA WYCIECZKĘ, 8 osób mówi NIE
    JEDZIEMY, a 5 mówi MI TO WISI, to dla mnie głosowało 18 osób i większość
    chciała jechać i jedziemy. A nie że głosowały 23 osoby i tylko 10 chce
    jechać, to zostajemy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2010-09-09 21:53:34
    Od: "oxy" <o...@o...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > JEDZIEMY, a 5 mówi MI TO WISI, to dla mnie głosowało 18 osób i większość
    > chciała jechać i jedziemy. A nie że głosowały 23 osoby i tylko 10 chce

    rzeczywiście logiczne jest, że wstrzymywanie powinno pomniejszać pulę

    Cały czas mam wrażenie, że istnieje jakaś obłędna (niepoprawna i niesłuszna)
    interpretacja niedeterministycznego zapisu w ustawie ("Uchwały zapadają
    większością głosów właścicieli lokali"), na naiwną wiarę w zdrowy rozsądek
    ....(ale na wiedzę o rzeczywistości pewnie jest jak mówicie)..

  • 24. Data: 2010-09-09 21:57:40
    Od: "oxy" <o...@o...pl>

    "SQLwiel" <n...@c...pl> wrote in message news:i6bfud$93r$1@news.onet.pl...
    > Owszem - Zarząd może zmanipulować i doprowadzić do niepodjęcia uchwały
    > przez zaniechanie uzyskania głosów osób, które mogłyby być ZA i uchwała
    > nie zostanie podjęta, choć mogłaby. Taki zarząd trzeba wypieprzyć.

    drogi SQLwiel-u :p
    ale czym się mierzy zmanipulowywalność bądź nieułomność zarządu? Pisma
    wysłał, wysłał jakiśtam 'ankieterów' po mieszkaniach, a że wielu głosów
    zwrotnych nie ma to 'wina' tych co ich nie było / co nie odpowiedzieli (dyć
    zmusić nie zmusisz, aby uczestniczyli, hę?)

> [...]
    > PRZECIW niczego nie zmieni.
    > Kolejność zbierania głosów nie ma znaczenia.
    Kolejność zbierania głosów nie ma znaczenia W TWOICH PRZYKŁADACH!
    łomatkooooo

  • 25. Data: 2010-09-10 07:42:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Sep 2010, oxy wrote:

> [...]
    [...]
    > Kolejność zbierania głosów nie ma znaczenia W TWOICH PRZYKŁADACH! łomatkooooo

    Chyba czegoś nie bierzesz pod uwagę.
    Jeśli istotna jest BEZWZGLĘDNA ilość głosów (przeliczona per ilość
    udziałów), to przecież kolejność nie spowoduje podjęcia uchwały
    sprzecznej z większością.
    A to że niezebranie głosów będących "za" spowoduje opóźnienie, nie
    ma nic do kolejności.

    Jeśli zarząd pozbiera 45% głosów przeciw i 20% głosów za wskutek
    wybiórczego zbierania głosów przeciw, to taki stan nie różni się NICZYM
    od przypadku, kiedy pozbiera 10% głosów przeciw i 20% głosów za
    (wskutek równie niestarannego zbierania obu typów głosów).
    Problem stanowi fakt "uchylania się od zbierania", a nie kolejność!

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-09-10 08:13:34
    Od: "oxy" <o...@o...pl>

> [...]
    > (wskutek równie niestarannego zbierania obu typów głosów).
    > Problem stanowi fakt "uchylania się od zbierania", a nie kolejność!

    różni się zasadniczo tym, że w ustawie nie ma (a przynajmniej słabo widzę)
    zapisu o obowiązku pozyskania głosu od 100%.
    A w związku z tym - jeśli nie ma że musi, to nie musi (czy się mylę?).
    W szczególności więc, mając 45% przeciw i 20% za może być, że zarząd 'mimo
    wszelkich starań" (co 'udowodni' bo np. wysłał pismo (albo wrzucił do
    skrzynek (albo mówi że wrzucił )) nie dotrze do pozostałych i ogłosi uchwałę
    jako nieprzeszłą.

    W takiej sytuacji niby mogę podważyć (zaskarżyć?) działanie zarządu - ale
    nie mając w..w zapisów w ustawie dostatecznie jasno określający ten
    obowiązek by stwierdzić czy zarządca jest nieskuteczny i zaniedbuje czy też
    problem jest poza zarządcą (bo pisma wrzucił do skrzynek i wysłał ankietera
    po kolędzie)... to se mogę gmyrać patykiem w mrowisku, i g* z tego będzie
    (za to uchwała będzie nadal 'nieprzeszła', mimo było rokująco bo 90%
    dotychczas 'ankietowanych' opowiadało się za).

    Znając zapatrywania poszczególnych mieszkań na daną uchwałę (np z dyskusji
    na zebraniu) można to łatwo w dużym stopniu wykorzystać.
    Hint: w moim przypadkiu z życia wziętym - niektórzy członkowie wspólnoty
    postfaktum (po ogłoszeniu uchwły (jako 'padłej')) zgłaszają że nie wzięli
    udziału w głosowaniu (nikt skutecznie od nich tego głosu nie pozyskał) A
    CHCIELI (i chcą). Dla smaczku: mój głos jako dawcy projektu uchwały - też
    nie został uwzględniony z tych samych przyczyn :D. (Jakkolwiek ja i sąsiad
    możemy w swojej obecnej wiedzy żądać dodania naszego głosu, to wielu innych
    (co ich nie ma na mikjecu i/lub nie mają wiedzy na temat sposobu głosowania
    (i swoich praw) - będą nieuwględnionymi głosami, przez co wynik jest
    odmienny od docelowego. Chyba że takie głosowanie jest niewżne - ale na
    podstawie jakiego konkretnie zapisu?

  • 27. Data: 2010-09-10 08:44:07
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    oxy pisze:

    > W takiej sytuacji niby mogę podważyć (zaskarżyć?) działanie zarządu -

    (Nie wdając się w inne dywagacje):
    Zaskarżyć działania zarządu nie możesz (nie ma takiej możliwości).
    Możesz członkowi zarządu wytoczyć coś cywilnie.
    Możesz wnieść do sądu o ustanowienie zarządu komisarycznego.
    Możesz zaskarżyć podjętą uchwałę.
    (Nie wiem co jeszcze, coś mi się kołacze, że możesz wnieść do sądu o
    ustanowienie zarządu przymusowego, ale w UoWL nie widzę podstawy.)

> [...]
    > tego będzie (za to uchwała będzie nadal 'nieprzeszła', mimo było
    > rokująco bo 90% dotychczas 'ankietowanych' opowiadało się za).

    Zgoda.
    Ustawa jest do dupy. Podobnie, jak organ z którego wyszła.
    (dlaczego w tym naszym języku nie mówimy, że "ustawa jest z dupy"?)
    Powinno być w ustawie:
    - zwykła większość (czyli z pominięciem wstrzymujących się),
    - wymóg powiadamiania listem poleconym (wysyłania kart do głosowania);
    brak odpowiedzi uważa się za wstrzymujący,
    - ustawowy wymóg automatycznego odwołania zarządu, jeśli nie uzyskał
    absolutorium,
    - prawo zgłaszania projektów uchwał z podpisami 10% udziałów w chwili
    rozpoczęcia zebrania (w ramach wolnych wniosków). (Siurpryza dla zarządu).
    (A mówi to członek zarządu od 6 lat.)

> [...]
    > nieuwględnionymi głosami, przez co wynik jest odmienny od docelowego.
    > Chyba że takie głosowanie jest niewżne - ale na podstawie jakiego
    Było się zgłosić do Zarządu z zamiarem oddania głosu, a nie czekać aż
    góra przyjdzie do Mahometa.

    Pozostaje Ci rozesłać do właścicieli jednostronicową informację dlaczego
    chcesz tej uchwały (może dodać proj. uchw. o odwołaniu zarządu, ale
    trzeba mieć w zanadrzu następców), zebrać 10% podpisów, zwołać zebranie,
    Poprosić planujących nieobecność, aby udzielili Ci (albo swoim bliskim -
    taniej) pełnomocnictwa szczególnego do głosowania ("upoważniam XY do
    głosowania w moim imieniu nad uchwałami Wspólnoty XYZ ujętymi w porządku
    dziennym zebrania właścicieli w dniu ...").
    Sprawdź, czy macie statut i być może zapis w statucie o projekcie
    uchwały głosowanym w trybie izg, wtedy nie trzeba zebrania, na które
    ludziom nie będzie się chciało przyjść.

    Na koniec: Namawiam: Przenieś się z tym tematem na wspolnota.net.pl

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 28. Data: 2010-09-10 09:05:32
    Od: "oxy" <o...@o...pl>

    "SQLwiel" <n...@o...pl> wrote in message news:i6cr53$uma$1@news.onet.pl...
    > Było się zgłosić do Zarządu z zamiarem oddania głosu, a nie czekać aż
    jak Ty uważnie powtarzasz co napisano
    dyć patrz wyżej co napisano. nie problem z tymi co wiedzą i chcą, (choć o
    ile wiedzą na czas że głosowanie istnieje (że już istnieje i że jeszcze nie
    zapadła klamka).
    Btw, pytanie jest: w jakiej postaci musi być zgłoszenie głosu po zapadłej
    (ogłoszonej) decyzji, aby zarząd miał obowiązek go przyjąć (który nie
    zmieniaw tej sytuacji wyniku, ale zmienia statystyki (np na użytek
    okoliczności iż ktoś zgłosi zmianę swojego głosu, czy też poparcia sprawy w
    sądzie, etc)?

    > Pozostaje Ci rozesłać do właścicieli jednostronicową informację dlaczego
    > chcesz tej uchwały
    problem nie dotyczy uchwały lecz procedury, jaką działa (lub nie działa)
    zarząd. tu nie mam specjalnie już pytań - (o tyle że jako ppadło, ustawa u
    podstaw jest do-du-py)

    > Na koniec: Namawiam: Przenieś się z tym tematem na wspolnota.net.pl
    ok

  • 29. Data: 2010-09-10 17:46:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Poprosić planujących nieobecność, aby udzielili Ci (albo swoim bliskim -
    > taniej) pełnomocnictwa szczególnego do głosowania

    W przypadku mojej wspólnoty sąsiedzi nawzajem siebie upoważniają w razie
    potrzeby, wystarczy odręczne pismo i nikt tego nie kwestionuje.
    Możesz przybliżyć z czego wynika ta taniość? O co chodzi?