    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: własność w małżeństwie
    Date: Sun, 23 Jan 2005 00:10:33 +0100

    Franek wrote:

    > Serdecznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Wygląda na to, że mój tata ma
    > rację faktycznie tylko z zasady :-).
    Mam nadzieję, że jakoś to zniósł i nie macie ogólnorodzinnych cichych dni:)
    > Szczerze mówiąc, nie rozumiem jednej
    > rzeczy. Pobrane wynagrodzenie za pracę się uwspólnia, ale wierzytelności z
    > tytułu wynagrodzenia za pracę nie. Co to są właściwie te wierzytelności? Czy
    > chodzi o to, że jeśli pracodawca jest mi coś winien to to należy do mnie, a jak
    > już zapłaci, to wtedy się uwspólnia? To by było trochę bez sensu...

    Dobrze rozumiesz. Tak właśnie jest. Niezależnie od tego, co o tym myślimy
    > W szczególności chciałbym wiedzieć, czy jeśli jest tak, że jedno z małżonków
    > wogóle nie pracuje, albo pracowało bardzo krótko, to czy mimo wszystko jest
    > współwłaścicielem tego, co zarobiła ta druga osoba? Czy to ma wogóle jakieś
    > znaczenie?
    Dokładnie tak jest. Zarobki są wspólne, niezależnie od tego, czy
    zarabiają oboje, czy tylko jedno z nich.
    A od przedwczoraj do majątku wspólnego wchodzą również
    "środki zgromadzone na rachunku otwartego lub pracowniczego
    funduszu emerytalnego każdego z małżonków."
    Zgromadzone od przedwczoraj :)
    Pozdrawiam,

    --
    MArta