  • Date: Tue, 08 Mar 2011 00:15:37 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wirtualna zdrada
    <4...@n...home.net.pl> <116txa5jvhhqh$.asq6w4sdf6a.dlg@40tude.net>
    <4d6fff85$1@news.home.net.pl> <4fwbce9yy0x7$.lrfit3m507wa.dlg@40tude.net>
    <4d700f06$1@news.home.net.pl>
    <1qc7j096w4ftn$.14p8ltdwirkzb$.dlg@40tude.net>
    <4d701167$1@news.home.net.pl>
    <1hg81uwiuh9dk.truwxypnhrnf$.dlg@40tude.net>
    <ikq4nc$h9c$1@inews.gazeta.pl>
    <1gn84gejgjphz$.14y8iiawjoykf$.dlg@40tude.net>
    <ikq6hh$nie$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1103042127590.2232@quad>
    <4d71ffec$1@news.home.net.pl> <Pine.WNT.4.64.1103051422220.3292@quad>
    <4d7409f3$1@news.home.net.pl> <Pine.WNT.4.64.1103072325150.2792@quad>

    > Ba, bliski byłbym zgody.
    > Powstrzymuje mnie fakt, że *rzeczywiście* przytaczane przykłady
    > *wyroków sądowych* dotyczą przypadków naruszania odrębnie chronionych
    > praw (a nie informacji uzyskanej z podsłuchu bądź faktu podsłuchu
    > jako takich).

    Nasuwa się kilka pytań:

    1. wyroki zapadały na podstawie polskiego prawa, czy może niekoniecznie,
    hmm?

    2. czy oprócz wyroków za naruszenie odrębnych praw, przy okazji/po cichu
    (lub też przegapione przed redaktorów) na pewno nie zapadły też wyroki
    za instalowanie specurządzeń? (i jak to zakładanie wygląda w świetle
    tamtejszego prawa)

    Pamiętaj, że różnice w prawie mogą być dość drastyczne - popatrz
    chociażby na "Official Secrets Act". W UK jeśli ujawnisz oficjalnie
    tajne informacje, chociaż nie zostały one Tobie oficjalnie powierzone "w
    opiekę" - i tak możesz do paki trafić. Natomiast zgodnie z polską ustawą
    o informacjach niejawnych karę za ujawnienie powinien ponieść tylko ten,
    komu taką informację oficjalnie powierzono. W USA teoretycznie sytuacja
    powinna być pod tym względem zbliżona do Polski, ale w obecnej sytuacji
    mało kto przejmuje się tam prawem.

    > Słabo szukałem, to prawda, ale "próbka" wyszła mi ciekawa - pokrywająca
    > się z tezą z artykułu. Google stronniczo dobiera strony? ;)

    Spokojnie do zrobienia ;) Pamiętasz "siedzibę szatana" w "Radio Maryja"?