  • 1. Data: 2004-03-06 18:05:55
    Temat: wezwanie do zapłaty za niedobór w sklepie
    Od: onka<o...@o...pl>

    witam
    mam dość duży problem,otóż przez 7miesięcy pracowałam w sklepie
    odzieżowym,sklep został zlikwidowany i z przeprowadzonej
    inwentaryzacji wyszedł bardzo duży niedobór, dostałam pismo od firmy
    ze zostałam obciażona kwotą 8tys tytułem 1/4 stwierdzonego
    niedoboru i ze kwote ta mam wpłacić w ciąu 7dni! jest to dla mnie
    kosmiczna kwota, jestem bezrobotna na utrzymaniu rodziców, którzy
    tez są bezrobotni, nie wiem jak to jest wogóle możliwe żeby taki
    niedobór wyszedł,i nie jestem w stanie tego spłacić, boję się co firma
    może zrobić jeżeli tego nie spłace, a jest to wręcz niemożliwe zebym
    to spłaciła, proszę o porade co moge zrobić bo po nocach nie moge
    spać.z góry dziękuje

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-03-06 18:21:10
    Temat: Re: wezwanie do zapłaty za niedobór w sklepie
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    Użytkownik "onka" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może zrobić jeżeli tego nie spłace, a jest to wręcz niemożliwe zebym
    > to spłaciła, proszę o porade co moge zrobić bo po nocach nie moge

    inwentaryzacja powinna byc przeprowadzona w obecnosci
    osoby odpowiedzialnej materialnie.

    pozdr, kg

  • 3. Data: 2004-03-06 18:40:41
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

> [...]
    > ze zostałam obciażona kwotą 8tys tytułem 1/4 stwierdzonego
    > niedoboru i ze kwote ta mam wpłacić w ciąu 7dni!

    Wydaje się, że najlepiej skontaktuj się z PIP i poproś o poradę,
    przedstawiając konkretną sytuację.

    Istotne dla sprawy będą następujące dane:
    1) czy miałaś podpisaną umowę o odpowiedzialności materialnej
    (indywidualnej lub wspólnej),
    2) czy została sporządzona inwentaryzacja w dniu podpisania umowy o
    odpowiedzialności materialnej i czy brałaś w niej udział,
    3) czy została sporządzona inwentaryzacja w ostatnich dniach Twojej
    pracy i czy brałaś w niej udział,
    4) czy towar w sklepie był odpowiednio zabezpieczony przed kradzieżą i
    dostępem osób, które nie były odpowiedzialne materialnie,
    5) czy obsada sklepu była wystarczająca, aby zabezpieczyć towar przed
    kradzieżą przez nieuczciwych klientów,
    6) ilu pracowników (4 ?) miało wspólną odpowiedzialność materialną itp.

    Przeczytaj również dokładnie umowę o pracę i nie zamartwiaj się. Opisz
    dokładniej sytuację, może grupowicze coś Ci doradzą, zanim skontaktujesz
    się z PIP.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-03-06 18:54:06
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > ze zostałam obciażona kwot? 8tys tytułem 1/4 stwierdzonego
    > niedoboru i ze kwote ta mam wpłacić w ci?u 7dni! jest to dla mnie

    Bylas jedynym pracownikiem ?

    --
    Krzysiek, Krakow, bordowy Ford Escort 1.6 16V LPG

  • 5. Data: 2004-03-06 18:59:35
    Od: onka<o...@o...pl>

    a więc :
    - odpowiedzialność materialną miałam podpisaną wraz z trzema
    pracownikami, czyli 4 osoby były odpowiedzialne materialnie, każda w
    25%
    -w dniu podpisania umowy o odpowiedzialności mat. nie było
    przeprowadzonej inwentaryzacji,ale my przyjmowałysmy towar do nowo
    otwieranego sklepu
    -brałam udział w ostatniej inwentaryzacji,była to inwentaryzacja
    zdawczo-koncowa
    -towar w sklepie nie był zabezpieczony przed kradzieżą,dwie
    pracownice, w tym kierowniczka miały klucze od sklepu
    -4 osoby to za mało aby chronić towar przed kradziezą

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-03-06 19:01:48
    Od: onka<o...@o...pl>

    nie, byłyśmy we cztery

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-03-06 19:48:19
    Od: onka<o...@o...pl>

    czy na świadectwie pracy powinno byc napisane coś o tym niedoborze?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-03-06 19:48:54
    Od: onka<o...@o...pl>

  • 10. Data: 2004-03-06 20:27:13
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    > czy na świadectwie pracy powinno byc napisane coś o tym niedoborze?

    Na świadectwie pracy nie może być żadnych informacji o tym niedoborze,
    jeżeli są należy zwrócić się (do 7 dni) do pracodawcy z wnioskiem o
    sprostowanie.

    Mimo niedoboru pracodawca powinien wypłacić całość wynagrodzenia za
    ostatni miesiąc oraz za niewykorzystany urlop wypoczynkowy.

    A może prowadziłyście jakąś dokumentację przyjmowanego towaru i
    sprzedaży? Jeżeli nie, to trzeba zażądać wglądu w dokumentację firmy
    (osoby materialnie odpowiedzialne mają do tego prawo).
    Tak duży niedobór może jest tylko "wytworem" księgowym, może wynikać z
    błędu w księgowaniu lub nieodpowiedniego rozliczenia podatku VAT, marży,
    itp.

    Jeżeli 4-osobowa obsada sklepu nie zabezpieczała przed kradzieżą, trzeba
    było to zgłaszać pracodawcy. Czy są jakieś dowody, świadkowie itp.

    Jeżeli nie dysponowałaś kluczami, to jesteś w lepszej sytuacji niż te 2
    osoby, które miały klucze. Czy były jeszcze dodatkowe komplety kluczy,
    którymi dysponowali np. właściciele?
    Czy drzwi wejściowe były plombowane?

    Pozdrawiam

    wa