    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wezwanie do zapłaty za niedobór w sklepie
    Date: Sat, 6 Mar 2004 19:40:41 +0100

    Witam,

    Użytkownik "onka" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c2d3u3$qd6$1@flis.man.torun.pl...
    > witam
    > mam dość duży problem,otóż przez 7miesięcy pracowałam w sklepie
    > odzieżowym,sklep został zlikwidowany i z przeprowadzonej
    > inwentaryzacji wyszedł bardzo duży niedobór, dostałam pismo od firmy
    > ze zostałam obciażona kwotą 8tys tytułem 1/4 stwierdzonego
    > niedoboru i ze kwote ta mam wpłacić w ciąu 7dni!

    Wydaje się, że najlepiej skontaktuj się z PIP i poproś o poradę,
    przedstawiając konkretną sytuację.

    Istotne dla sprawy będą następujące dane:
    1) czy miałaś podpisaną umowę o odpowiedzialności materialnej
    (indywidualnej lub wspólnej),
    2) czy została sporządzona inwentaryzacja w dniu podpisania umowy o
    odpowiedzialności materialnej i czy brałaś w niej udział,
    3) czy została sporządzona inwentaryzacja w ostatnich dniach Twojej
    pracy i czy brałaś w niej udział,
    4) czy towar w sklepie był odpowiednio zabezpieczony przed kradzieżą i
    dostępem osób, które nie były odpowiedzialne materialnie,
    5) czy obsada sklepu była wystarczająca, aby zabezpieczyć towar przed
    kradzieżą przez nieuczciwych klientów,
    6) ilu pracowników (4 ?) miało wspólną odpowiedzialność materialną itp.

    Przeczytaj również dokładnie umowę o pracę i nie zamartwiaj się. Opisz
    dokładniej sytuację, może grupowicze coś Ci doradzą, zanim skontaktujesz
    się z PIP.

    Pozdrawiam

    wa