    From: "eldo" <mirek@poczta_wytnijto_streamcn.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wątpliwości - zatrudnienie obecne i poprzednie
    Date: Mon, 29 May 2006 23:48:26 +0200

    Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:e5fq1j$98h$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "eldo" napisał:
    >
    > Jeżeli rozwiązanie umowy było za porozumieniem stron - jak
    > zrozumiałam, to wypowiedzenia nie dostajesz. Ale w dokumentach
    > pozostaje pismo o rozwiązaniu tejże. (Art. 30 KP)
    > Pójdź i poproś - jak nie dadzą świadectwa po dobroci (Art. 97 KP i
    > dalsze), to postrasz inspekcją pracy. Do dokumentów płacowych też masz
    > prawo zajrzeć - to w przypadku podejrzenia, czy jesteś wciąż na liście
    > płac.

    hmm, zastanawia mnie jedno. Poguglowałem i wiem, że świadectwo mogę uzyskac
    zawsze. Tak jak mówisz Inspekcja Pracy i po sprawie. poniewaz pracodawca
    musi je wydać. Z tego co pamietam odbiór świadectwa musi być przez
    pracownika pokwitowany, ja nie podpisywałem. Wiesz może w jakim okresie po
    ustaniu stosunku pracy nalezy wystawic świadectwo? Bo imho pozostawienie
    pracownika nadal na etacie jest kręceniem sobie bata na głowę - firma musi
    płacić zus, jak nie płaci to ich wezma za pupę, ja zas nie podpisuję list
    płac, bo mnie w pracy nie ma, nie pobieram wynagrodzenia, więc niejako
    pracuję na czarno.

    pzdr
    M.