  • 1. Data: 2003-07-31 08:01:32
    Temat: uzycie nazwy innej firmy do reklamy
    Od: "Russar" <r...@w...pl>

    Czy firma (konkretnie producent) moze legalnie uzyc nazwy innej firmy
    (konkurencji) w neutralnym kontekście aby zareklamowac/opisac swoj produkt ?

    np. firma produkuje napoje i jako element reklamy jest napis:
    "Rewelacyjny napój o smaku tak orzeżwiającym jak Coca-cola"

    albo w celu porównania (w opisie technicnzym programu):
    "Program mozliwościami dorównuje takim gigantom jak Adobe Photoshop, Corel
    Photopaint czy Corel Draw"

    (naturalnie podane przyklady są fikcyjne)

    Czy jest to legalne ? Czy jest wymagana zgoda firmy/autora produktu do
    której sie porownujemy ?

    Oczywiscie zakladamy ze ten tekst nie jest zastrzezonym haslem reklamowym
    ani w zaden sposob nie szkodzi tej firmie.

    Russar

    --
    Russar
    UWAGA : Nie chcę otrzymywać _żadnych_ informacji handlowych na podany w

  • 2. Data: 2003-07-31 08:09:36
    Temat: Re: uzycie nazwy innej firmy do reklamy
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Russar" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Oczywiscie zakladamy ze ten tekst nie jest zastrzezonym haslem reklamowym
    > ani w zaden sposob nie szkodzi tej firmie.

    dozwolona jest jedynie reklama porównawcza.
    Szczegóły znajdziesz w ustawie z 16 kwietnia 1993 r.
    o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

    > UWAGA : Nie chcę otrzymywać _żadnych_ informacji handlowych na podany w
    > nagłówku adres e-mail.

    To akurat nie ma znaczenia, zgoda takowa nie może być domniemana czy
    dorozumiana. Okazanie dezaprobaty jest równoznacze z brakiem podjęcia
    jakichkolwiek kroków, reasumując: odcisków na palcach sobie narobisz,
    niestety zbytecznie.

    pozdr, kg

  • 3. Data: 2003-07-31 14:22:21
    Od: "SC" <o...@s...com.pl>

    reasumując: odcisków na palcach sobie narobisz,
    niestety zbytecznie.

    Zgadza się.
    Ja to załatwiłem w inny sposób.
    Mój adres to o...@s...com.pl
    Spróbój mi na niego coś wysłac.
    To działa już od prawie roku i jak na razie miałem tylko dwa spamy ale i na
    nie mam juz sposób.

    --
    Z poważaniem
    SC