  • Data: 2010-11-30 11:12:55
    Temat: Re: utrzymanie prywatnej drogi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.11.2010 12:01, Olgierd pisze:

    > Proponowałeś mu, że zapłacisz za tę drogę i ew. podarujesz gminie?

    Olgierd, ja Cię proszę - nie zgrywaj się na pestycyda...

    Popatrz logiczne: drogi i tak nie sprzeda, bo nikt jej nie kupi, podatek
    płacić musi... Czemu się nie pozbyć kłopotu i zyskać gratis gminne
    utrzymanie drogi? Gmina raczej się wywiązuje i po drogach gminnych nie
    miałem problemu przejechać.

    Swoją szosą dodatkowy problem miałby z głowy, bo upierdliwie nadgorliwe
    firmy od różnych mediów mają tendencję męczenia właściciela o notarialną
    zgodę na prace - mimo, że ta służebność jest, więc wystarczy im papier
    od użytkowników.

    Ale ad rem...

    Art. 289 KC mówi o tym, że dbanie o urządzenia potrzebne do wykonywania
    służebności gruntowej obciążają właściciela nieruchomości władnącej
    (czyli jak rozumiem - tego, kto tą służebnością dostał prawo do
    korzystania).

    Czy droga to takie urządzenie?

    I nie ma żadnych przepisów odrębnych obciążających właściciela
    obowiązkiem odśnieżania?