  • 11. Data: 2005-05-11 17:44:27
    Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    januszek napisał(a):

    > Przeczytaj tekst licencji.

    Co ma do tego licencja?

    > Co na ten temat mowi Microsoft masz tutaj:
    >
    > http://www.msinfo.pl/msinfoweb2/DesktopDefault.aspx?
    tabid=69

    > "Do świadczenia pomocy dla produktów firmy Microsoft zakupionych
    > wraz ze sprzętem komputerowym lub jako preinstalowanych przez
    > producenta na komputerze osobistym zobowiązany jest wyłącznie
    > producent komputera. Aby uzyskać pomoc techniczną dla takiego
    > produktu, należy skontaktować się z producentem lub sprzedawcą,
    > od którego został nabyty produkt Microsoft."

    Nie zrozumiałeś pytania. Tu nie chodzi o pomoc dla wersji OEM a o wymianę
    nośnika. Rozumiesz róźnicę?

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 12. Data: 2005-05-11 18:31:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Markus Sprungk wrote:

    > I słusznie, z tym, że ty nie żądasz supportu dla wersji OEM, tylko żądasz
    > wymiany uszkodzonego nośnika. Microsoft musi Ci więc nośnik wymienić. Nie
    > bardzo tylko rozumiem dlaczego kontaktujesz się z pomocą techniczną. Nie
    > masz przecież problemu z Windows tylko z samym nośnikiem.

    Wadliwy towar reklamuje się u sprzedawcy, a nie u producenta.

    > Microsoft. Przecież to ich wyrób. Chyba nie sądzisz, że sprzedawca Ci
    > wytłoczy nową płytę i ozdobi ją hologramem :))

    sprzedawca ma obowiązek wymienić wadliwy towar na wolny do wad i czy to
    MS, czy nie nie ma to żadnego znaczenia.

  • 13. Data: 2005-05-11 21:16:47
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    witek napisał(a):

    > Wadliwy towar reklamuje się u sprzedawcy, a nie u producenta.

    To życzę powodzenia w reklamowaniu towaru o nazwie "nośnik" :)

    Licencja OEM to licencja na program a nie na nośnik. Równie dobrze nie musi
    być żadnej płyty CD dokładnie tak samo jak kiedyś robiła Toshiba, gdzie
    kopia Windows była umieszczona na osobnej serwisowej partycji, która miała
    status "ukryty". Żadnych nośników nie było. Płyta CD to jedynie dodatek...

    > sprzedawca ma obowiązek wymienić wadliwy towar na wolny do wad i czy to
    > MS, czy nie nie ma to żadnego znaczenia.

    Pokaż mi na rachunku pozycję "nośnik z Windows XP" :)

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 14. Data: 2005-05-11 22:28:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1ujdqdbjoswly$.1riu8xcez8gv2.dlg@40tude.net>, Markus Sprungk wrote:
    > Podaj w kilku punktach jak ma wyglądać taka procedura :)

    Normalna procedura reklamacji z tyt. niezgodności z umową (poszukaj w
    archiwum). Oczywiście nie będzie tu reklamowała samego nosnika a to co
    kupiła.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2005-05-11 22:53:50
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Normalna procedura reklamacji z tyt. niezgodności z umową (poszukaj w
    > archiwum). Oczywiście nie będzie tu reklamowała samego nosnika a to co
    > kupiła.

    Problem w tym, że to co kupiła działa. Ona ma problem z nośnikiem
    informacji a nie samym programem :)

    Widzę takie wyjście. Zostawić sobie tę płytkę i skopiować od dowolnej osoby
    Windows, na który ma się licencję

    Wyjście drugie: poprosić Microsoft o sprzedaż samego nośnika

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 16. Data: 2005-05-11 22:56:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Markus Sprungk wrote:

    > Problem w tym, że to co kupiła działa. Ona ma problem z nośnikiem
    > informacji a nie samym programem :)

    Nie ma znaczenia. Nośnik jest elementem zestawu, jeżeli nie został
    uszkodzony przez właściciela to podlega "gwarancji" tak samo jak kazdy
    inne element zestawu komputerowego.

    > Widzę takie wyjście. Zostawić sobie tę płytkę i skopiować od dowolnej osoby
    > Windows, na który ma się licencję
    >
    > Wyjście drugie: poprosić Microsoft o sprzedaż samego nośnika

    Nie wiem, czy to działa w przypadku OEM.

  • 17. Data: 2005-05-11 23:12:36
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    witek napisał(a):

    > Nie ma znaczenia. Nośnik jest elementem zestawu, jeżeli nie został
    > uszkodzony przez właściciela to podlega "gwarancji" tak samo jak kazdy
    > inne element zestawu komputerowego.

    Wątpię. Jak już powiedziałem, na dobrą sprawę użytkownik licencji OEM nie
    musi otrzymać żadnego nośnika. Kopia Windows ma być preinstalowana na dysku
    twardym zakupionego komputera

    Nie widzę więc podstaw prawnych do reklamowania nośnika zwłaszcza z tytułu
    niezgodności z umową jak to ktoś sugerował

    > Nie wiem, czy to działa w przypadku OEM.

    Też nie jestem pewien, bo przerabiałem temat zakupu samego nośnika jakieś
    dwa lata temu przez jednego mojego klienta, który po prostu zgubił gdzieś
    płytkę z Windows. Napisał do Microsoftu i przysłali mu za pobraniem chyba
    20-tu złotych sam nośnik. Nie pamiętam tylko co to była za wersja Windows

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 18. Data: 2005-05-11 23:27:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <mfcgnu2e6rk0$.1pg7zkd2vpbov$.dlg@40tude.net>, Markus Sprungk wrote:
    > Problem w tym, że to co kupiła działa. Ona ma problem z nośnikiem
    > informacji a nie samym programem :)

    Umowa obejmuje i sprawność nośnika. Jak rozumiem po coś ta płyta jest
    potrzebna i ta cecha funkcjonalna jest elementem umowy. Nie ma znaczenia
    że w danym momencie nie wykorzystuje tej cechy. To tak jakbyś twierdził że
    nie można skutecznie reklamować zestawu z popsutym magnetofonem jeśli
    kupujący z tego ostatniego nie korzysta a słucha wyłącznie płyt CD.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2005-05-11 23:32:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1qnw60uct6ox8.13btldkop74y5$.dlg@40tude.net>, Markus Sprungk wrote:
    > Wątpię. Jak już powiedziałem, na dobrą sprawę użytkownik licencji OEM nie
    > musi otrzymać żadnego nośnika. Kopia Windows ma być preinstalowana na dysku
    > twardym zakupionego komputera

    Ale otrzymał i kto wie czy jakby nie otrzymał to zdecydowałby się na
    zakup.

    > Nie widzę więc podstaw prawnych do reklamowania nośnika zwłaszcza z tytułu
    > niezgodności z umową jak to ktoś sugerował

    Inni widzą :)

> [...]
    > 20-tu złotych sam nośnik. Nie pamiętam tylko co to była za wersja Windows

    Nie widzę powodu ponoszenia nawet takich kosztów jeśli dostarczono mi
    towar z wadą której tam być nie powinno.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2005-05-11 23:41:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Markus Sprungk wrote:

    > Wątpię. Jak już powiedziałem, na dobrą sprawę użytkownik licencji OEM nie
    > musi otrzymać żadnego nośnika. Kopia Windows ma być preinstalowana na dysku
    > twardym zakupionego komputera

    jeśli była preinstalowana, to komputer głośno krzyczał aby wykonać kopię
    nośnika z dysku.
    Jeśli była na plytce, to jak najbardziej płytka podlega reklamacji

> [...]
    > 20-tu złotych sam nośnik. Nie pamiętam tylko co to była za wersja Windows

    właśnie obawiam, się, że nie OEM.