  • 101. Data: 2022-01-31 07:56:53
    Temat: Re: unijne kary
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > problem był taki, że rzadko była to czekolada, częściej wyrób
    > czekoladopodobny...

    Problem był taki, że Wedel, Wawel i inne fabryki produkowały czekoladę i
    słodycze w dostatecznych ilościach, również na eksport, dopóki nie
    nałożono embargo na Polskę.

    Po co nałożono to już chyba wiadomo, tym bardziej, że odniosło ono 100%
    sukces, czyli pierwszą udaną kolorową rewolucję. Swoją drogą najtańszą z
    ?óźniejszych.

    Przypomnę, że teraz nie ma Wedla i o to chodziło.

    P.S.
    Proszę nie upierać się co do nazwy "Wedel" bo to tak samo jak z nazwą
    motocykla "Junak", to są dwie różne rzeczy wtedy i dziś.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 102. Data: 2022-01-31 08:15:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31.01.2022 o 07:56, Wiesiaczek napisał:

    > Problem był taki, że Wedel, Wawel i inne fabryki produkowały czekoladę i
    > słodycze w dostatecznych ilościach, również na eksport, dopóki nie
    > nałożono embargo na Polskę.

    tak tak "dostatecznych ilościach". I dlatego trzeba było kartek... I
    dlatego trzeba było polować....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 103. Data: 2022-01-31 12:57:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 28 Jan 2022 17:52:05 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Czekolada była bez problemu dostępna tyle że na kartki.

    Za Gierka czekolada była bez kartek, tyle że tabliczka 100 g kosztowała 19
    zł, a zarobki z grubsza takie same, jak teraz netto. W ramach odrobiny
    luksusu były jeszcze czekolady Van Houten po 30 zł.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 104. Data: 2022-01-31 12:59:53
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > tak tak "dostatecznych ilościach". I dlatego trzeba było kartek... I
    > dlatego trzeba było polować....

    Przecież napisałem ci ciemniaku, że dopóki nie było embargo, słodyczy
    wystarczało, nawet na eksport.
    Dopiero Solidarność kierowana i wspomagana zza oceanu zaczęła strajkować
    i prosiła amerykę o sankcje, co wspólnymi siłami odniosło skutek taki,
    że teraz każdy chujek może powiedzieć, że w PRL-u ludzie żywili się
    octem i wyrobami czekoladopodobnymi.

    Nie mówili ci w szkole, że to Solidarność żądała kartek na wszystko?

    Dobrze chociaż, że teraz i ten chujek musi wpierdalać wyroby
    kiełbasopodobne i wszelkie inne ...podobne naszprycowane chemią i
    wypełniaczami.

  • 105. Data: 2022-01-31 13:03:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 31 Jan 2022 12:59:53 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Dopiero Solidarność kierowana i wspomagana zza oceanu zaczęła strajkować
    > i prosiła amerykę o sankcje,

    Dlaczego pomijasz milczeniem odwetowców z Bonn?
    Hupce i Czaji będzie przykro.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 106. Data: 2022-01-31 13:05:35
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 12:57, Olin pisze:

    > Za Gierka czekolada była bez kartek, tyle że tabliczka 100 g kosztowała 19
    > zł, a zarobki z grubsza takie same, jak teraz netto. W ramach odrobiny
    > luksusu były jeszcze czekolady Van Houten po 30 zł.

    Masz rację, tylko że struktura wydatków rodzin była nieco inna i na tę
    czekoladę wystarczało spokojnie.
    Na przykład nie płaciło się za śmieci, komórki, internety etc.
    No, ale żeby o tym wiedzieć to trzeba było wtedy żyć a nie wyciągać z
    kontekstu poszczególne towary.
    Ponadto mniej było samochodów ale za to komunikacja była tańsza.

    Ale dla obecnych gimbusów najważniejsze jest, że żyło się za 20$/m-c,
    prawda? :)

  • 107. Data: 2022-01-31 13:32:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 31 Jan 2022 13:05:35 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Masz rację, tylko że struktura wydatków rodzin była nieco inna i na tę
    > czekoladę wystarczało spokojnie.

    Tych PRL-i chyba było kilka i my akurat żyliśmy w zupełnie innych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 108. Data: 2022-01-31 13:59:01
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > Za Gierka czekolada była bez kartek, tyle że tabliczka 100 g kosztowała 19
    > zł, a zarobki z grubsza takie same, jak teraz netto. W ramach odrobiny
    > luksusu były jeszcze czekolady Van Houten po 30 zł.

    Ale Wiesiaczek był komunistycznym dygnitarzem, więc zjadł tyle ile ukradł z
    centrali.

  • 109. Data: 2022-01-31 14:00:08
    Od: n...@o...pl

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(-a):

    > Masz rację, tylko że struktura wydatków rodzin była nieco inna i na tę
    > czekoladę wystarczało spokojnie.
    > Na przykład nie płaciło się za śmieci, komórki, internety etc.

    Dlatego system zbankrutował, bo okazało się że nie da się zrobić kasy z
    niczego.

    > No, ale żeby o tym wiedzieć to trzeba było wtedy żyć a nie wyciągać z
    > kontekstu poszczególne towary.

    Nie dość że jesteś idiotą, to jeszcze ze sklerozą.

  • 110. Data: 2022-01-31 14:01:29
    Od: n...@o...pl

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(-a):

    > Przecież napisałem ci ciemniaku, że dopóki nie było embargo, słodyczy
    > wystarczało, nawet na eksport.

    Nie kretynie - kryzys zaczął się gdy Gierkowi skończyła się kasa z kredytów i
    trzeba było podnosić ceny.
    Embargo USA wprowadziło dopiero po wybuchu stanu wojennego. Jesteś takim
    bałwanem, że nawet tego nie pamiętasz.