  • 1. Data: 2004-10-07 19:25:08
    Temat: umowa zlecenie na czas nieokreślony?
    Od: "Bzdziul" <b...@o...pl>

    Witam!
    Jestem młodym programistą i zaproponowano mi stałą współpracę przy pewnym serwisie
    internetowym. Uzgodniliśmy warunki i chcę
    podpisać umowę, ale wszelkie wzory umów zlecenie zakładają czas współpracy od-do. Czy
    możliwe jest sformułowanie jej na czas nie
    określony tj np. do rozwiązania? Jeśli tak to jak się rozwiązuje umowę?

    Za wszelkie wskazówki z góry serdecznie dziękuję

  • 2. Data: 2004-10-07 21:00:35
    Temat: Re: umowa zlecenie na czas nieokreślony?
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

> [...]
    > określony tj np. do rozwiązania? Jeśli tak to jak się rozwiązuje umowę?
    >
    > Za wszelkie wskazówki z góry serdecznie dziękuję

    Ja taką mam, jest sprecyzowany miesięczny okres wypowiedzenia umowy,
    przez którąkolwiek ze stron. Co do tego, czy jest to prawidłowe, tzn. umowa
    zlecenie na czas nieokreślony, to jedna osoba obstawała, że jest to
    nieprawidłowe. Ale mi taki układ pasuje i nie drąże tematu...

  • 3. Data: 2004-10-08 10:11:57
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    Użytkownik "Bzdziul" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > określony tj np. do rozwiązania? Jeśli tak to jak się rozwiązuje umowę?
    >
    > Za wszelkie wskazówki z góry serdecznie dziękuję

    wydaje mi sie że taka umowa ma znamiona umowy o pracę (składki zus itd)
    umowe zlecenie zawierasz na wykonanie konkretnego zlecenia

    galis

  • 4. Data: 2004-10-08 13:17:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Galis" <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    > wydaje mi sie że taka umowa ma znamiona umowy o pracę (składki zus itd)
    > umowe zlecenie zawierasz na wykonanie konkretnego zlecenia

    Źle Ci się wydaję, na wykonanie konkretnego zlecenia to możesz sobie
    podpisać umowę o dzieło. Np. przekopanie działki, umycie samochodu,
    wypastowanie podłogi, wymalowanie biura, wymianę okien itp.
    Umowę zlecenia podpisuje się na wykonanie konkretnych działań, ale
    powtarzających się w czasie. Np. dozór nad sprzętem, prowadzenie kadr,
    sprzątanie pomieszczeń (powtarzające się cyklicznie w jakiejś tam
    przestrzeni czasu). A odprowadzanie składek od umowy zlecenia to normalna
    rzecz o ile nie jesteś zatrudniony nigdzie na podstawie umowy o pracę - sam
    jestem w takiej sytuacji.

    Czyli umowę o dzieło możesz podpisać na doprowadzenie do porządku
    pomieszczenia np. po remoncie, czyli jednorazowo. Umowę stanowi jednokrotne
    doprowadzenie pomieszczenia do porządku i już jest po umowie. Natomiast gdy
    umowa obejmuje utrzymywanie pomieszczeń w czystości, jako czynność stałą,
    czyli cykliczne sprzątanie, to wtedy już trzeba podpisać umowę zlecenie na
    wykonywanie konkretnej czynności, czyli "sprzątanie pomieszczeń".

  • 5. Data: 2004-10-08 18:06:11
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 7 Oct 2004 23:00:35 +0200, "Marcin Wasilewski"
    <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >zlecenie na czas nieokreślony, to jedna osoba obstawała, że jest to
    >nieprawidłowe. Ale mi taki układ pasuje i nie drąże tematu...
    Zawsze mozna zrobic na czas okreslony np 20 lat i po sprawie.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 6. Data: 2004-10-09 16:51:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Oct 2004, Galis wrote:
    [...]
    >+ wydaje mi sie że taka umowa ma znamiona umowy o pracę

    Y... umowę o pracę to charakteryzuje to co jest w KP zapisane,
    czyli przede wszystkim:
    - podległość służbowa; zleceniobiorca robi "sam z siebie" to
    co do niego należy, zleceniodawca może najwyżej się szarpać
    że wynagrodzenie obniży albo karę umowną wyegzekwuje - ale
    NIE wydawać "poleceń służbowych", zaś pracownik ma "robić
    co mu każą" (w zakresie jego umowy o pracę oczywiście)
    - dysponowanie czasem; przy umowie o pracę musi być określony
    rozkład czasu pracy (dajmy na to: poniedziałek i środa
    od 8-16, wtorek i czwartek: od 7-15), przy zleceniu
    *co najwyżej* może on wynikać z czynników "niezależnych"
    (jak umowy nie da się realizować między 6.00 a 20.00 to
    zleceniobiorcy tylko reszta doby zostaje :)).

    >+ (składki zus itd)

    Akurat od umowy zlecenia składku ZUS się NALEŻĄ.
    Jedynie przy zbiegu z kilku "źródeł" umowa o pracę ma
    "pierwszeństwo" (składki są ZAWSZE). A zlecenie albo
    jest "przymusowo oskładkowane" (brak "innych") albo
    dobrowolnie.

    >+ umowe zlecenie zawierasz na wykonanie konkretnego zlecenia

    Owszem. Masz telefon ?
    To umowa o świadczenie usługi dostępu przez operatora
    na twoją rzecz jest właśnie "inną umową o usługi", zgodnie
    z art. 750 K.C. podlegającą regulacjom umowy zlecenia.

    Fakt że wykonawcą (zlecenioBIORCĄ) jest firm jest bez
    znaczenia z p. widzenia cywilnego (celem "przykładu
    do klasyfikacji") chociaż ma oczywiście krytyczne znaczenie
    dla sposobu liczenia podatków z takiej umowy :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-09 16:53:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Oct 2004, WAM wrote:
    [...]
    >+ > Co do tego, czy jest to prawidłowe, tzn. umowa
    >+ >zlecenie na czas nieokreślony, to jedna osoba obstawała, że jest to
    >+ >nieprawidłowe.

    Podała podstawę prawną ?

    I powiada że moje umowy o telefon stacjonarny, telefon
    komórkowy, dostawę gazu, prądu i wody oraz wywóz śmieci
    (tak, "mała wspólnota" i mamy umowy podpisane OSOBIŚCIE
    z dostawcami/odbiorcami :)) są wszystkie nieważne ??
    Hm... strach ogarnia... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-10-09 22:47:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > (tak, "mała wspólnota" i mamy umowy podpisane OSOBIŚCIE
    > z dostawcami/odbiorcami :)) są wszystkie nieważne ??

    Rozumiem, że masz podpisaną umowe zlecenie na dostawę gazu? ROTFL, ale
    jak byś jeszcze nie załapał to wątek jest o umowie zleceniu, polecam
    zaglądnąć choćby do tematu posta.

  • 9. Data: 2004-10-11 05:55:39
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

> [...]
    > "pierwszeństwo" (składki są ZAWSZE). A zlecenie albo
    > jest "przymusowo oskładkowane" (brak "innych") albo

    nie zawsze

    galis

  • 10. Data: 2004-10-11 22:22:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004, Galis wrote:
    [...]
    >+ nie zawsze

    Prawda.
    Przesadziłem :]
    (choć tylko w rzadkich [?] - no, niektórych :) przypadkach)

    pozdrowienia, Gotfryd