  • 1. Data: 2004-10-07 18:03:55
    Temat: Czy ZUS jest bez winy?
    Od: "Ryszard" <v...@o...pl>

    Prowadzę małą działalność gospodarczą oraz pracuję najemnie.Z tytułu
    prowadzenia działalności gospodarczej od 1999 roku miałem obowiązek opłacania
    składek na ubezpieczenie zdrowotne. Nie zapłaciłem składek za 1-5.1999r bądź z
    przeoczenia,bądź z niewiedzy.Po ponad 6 latach dostałem wezwanie do zapłaty z
    kolosalnymi odsetkami.Czy to normalne ,ażeby nie wysłać ani jednego upomnienia
    przez ponad 6 lat i ppotem przystąpić do egzekucji? Jakieś szanse?

  • 2. Data: 2004-10-07 18:13:08
    Temat: Re: Czy ZUS jest bez winy?
    Od: v...@o...pl

    > O ile umiem liczyc, to 6 lat od 1999 r. jeszcze nie uplynelo
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD
    Nie o to człowieku chodzi 5 lat bez upomnienia to też trchę długo,nie?

  • 3. Data: 2004-10-07 18:14:13
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzyttkownik Ryszard <v...@o...pl> w poscie

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 4. Data: 2004-10-07 18:15:07
    Od: "Jarek \(Cobra\) Marecik" <b...@r...pl>

    Ryszard <v...@o...pl> wrote:
> [...]
    > dostałem wezwanie do zapłaty z kolosalnymi odsetkami.Czy to normalne
    > ,ażeby nie wysłać ani jednego upomnienia przez ponad 6 lat i ppotem

    Żadnych.
    Identyczna sytuacja jest u mnie - po ponad 5latach. Ja działalności już nie
    prowadzę.
    Po 23 dniach od pierwszego zawiadomienia - w miedzyczasie kilka moich
    telefonów, obietnic pani w ZUS,
    że można coś załatwić - w pracy wylądowały tytuly wykonawcze i 50% pensji
    poszło się j*****ć !!!.

    Generalnie "... mamy Cię w d***ie, masz płacić ... - to Twój obowiązek"
    A to, że dopiero teraz ? Oni też mają prowizję ... od sciągnietych
    pieniazków...

    --
    Cobra;

  • 5. Data: 2004-10-07 18:20:51
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-07 20:13, v...@o...pl wrote:

    > Nie o to człowieku chodzi 5 lat bez upomnienia to też trchę długo,nie?
    Skarbówka może to chyba ZUS też.

    KJ

  • 6. Data: 2004-10-07 18:27:24
    Od: v...@o...pl

> [...]
    >

    > --
    > Cobra;
    >
    > I tak w świetle prawa można u słabszych psychicznie wywołać myśli
    samobójcze.Z głębokim ukłonem i bez najmniejszego szacunku w stronę wszystkich
    tworzących prawo obowiązujące tylko jedną stronę,tę słabszą oczywiście.Bandycki
    kraj.........

  • 7. Data: 2004-10-07 18:44:38
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Ryszard napisał(a) w wiadomości

    To całkiem normalne dla ZUS.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-10-07 19:13:29
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Ryszard" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > upomnienia
    > przez ponad 6 lat i ppotem przystąpić do egzekucji? Jakieś szanse?

    No ale zaraz, co wlasciwie dostales. Bo jak opiero decyzje zusu, to ze dwa
    lata spoko sie to poslimaczy po sądach... Chyba ze zlozyles wtedy DRA a
    tylko nie zaplaciles, to wtedy troche gorzej :(. Tak czy inaczej
    przedawnienie jest 10-letnie, z tego prawie 6 lat juz uplynelo. Mozna by
    bylo probowac powolywac sie, ze okres przedawnienia powinien byc taki, jaki
    byl w chwili kiedy roszczenie stalo sie wymagalne (czyli 5-letni) ale chyba
    nie ma to oparcia w niczym, to juz by fachowcy sie musieli wypowiedziec.

    Natomiast co do odsetek za zwloke, to mysle, ze jest szansowne ich
    zmniejszenie na drodze sadowej (o ile Ci taka droga przysluguje). I ma to
    oparcie w praktyce orzeczniczej (nie mam akurat pod reka) - to w przypadku,
    gdybys jednak nie "celowal" w przedawnienie, tylko chcial zaplacic ale
    ewentualnie nieco mniej. Powodzenia!

    marekz

  • 9. Data: 2004-10-07 19:15:08
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <v...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystkich
    > tworzących prawo obowiązujące tylko jedną stronę,tę słabszą

    No juz nie przesadzaj z drugiej strony, ilez to moze byc te piec skladek
    zdrowotnych plus odsetki.... Bez przesady...

    marekz

  • 10. Data: 2004-10-08 14:50:07
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 7 Oct 2004 20:03:55 +0200, Ryszard naskrobał(a):

> [...]
    > kolosalnymi odsetkami.Czy to normalne ,ażeby nie wysłać ani jednego upomnienia
    > przez ponad 6 lat i ppotem przystąpić do egzekucji? Jakieś szanse?

    marne - dopiero za 4 lata sie przedawni :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org